Δεκάδες πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και περιφέρονται στα ανοικτά των ακτών της Ισπανίας, μη μπορώντας να εξασφαλίσουν θέσεις για εκφόρτωση καταδεικνύοντας τη «γύμνια» της Ευρώπης σε θέματα υποδομών αλλά και τι δυσκολίες απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ενεργειακή κρίση, καθώς η Ρωσία έχει σταδιακά μειώσει τις ροές φυσικού αερίου μετά την επιβολή κυρώσεων από τη Δύση ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου..

Η περιοχή έπρεπε να βρει εναλλακτικές προμήθειες, συμπεριλαμβανομένου του υγροποιημένου φυσικού αερίου, αλλά η άφιξη πολλαπλών φορτίων του LNG αποκάλυψε την έλλειψη ικανότητας “επαναεριοποίησης” της Ευρώπης, καθώς τα εργοστάσια που μετατρέπουν το LNG σε φυσικό αέριο λειτουργούν ήδη στο μέγιστο όριο.

Όπως επισημαίνει το Reuters εάν η καθυστέρηση δεν εκκαθαριστεί σύντομα, τα πλοία αυτά μπορεί να αρχίσουν να αναζητούν εναλλακτικά λιμάνια εκτός Ευρώπης για να εκφορτώσουν το φορτίο τους.

Σύμφωνα με το Reuters υπάρχουν περισσότερα από 35 φορτωμένα με LNG πλοία που παραμένουν στα ανοικτά της Ισπανίας και σε όλη τη Μεσόγειο, με τουλάχιστον οκτώ πλοία αγκυροβολημένα στα ανοικτά του κόλπου του Κάντιθ.

Η Ισπανία προσφέρει μόλις έξι θυρίδες στους τερματικούς σταθμούς επαναεριοποίησης για φορτία αυτή την εβδομάδα, δήλωσε πηγή του κλάδου, λιγότερο από το ένα πέμπτο του αριθμού των πλοίων που περιμένουν στην ουρά στις ακτές της. Η χώρα διαθέτει συνολικά έξι τερματικούς σταθμούς.

Διαβάστε ακόμη:

«Ρύθμιση» μέσω Βρυξελλών για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb

Dialectica: Από την αγωνία του Grexit το 2015 στο όνειρο του Nasdaq

Τα μετρητά δεν είναι ο βασιλιάς: Οι επικεφαλής των Euronet, NEXI και Worldline περιγράφουν τις αλλαγές στο τοπίο των πληρωμών