Οι μέρες περνούν και η ευφορία στην αγορά υγρών καυσίμων εξακολουθεί να είναι υψηλή, καθώς τα νέα σχετικά με τη ζήτηση πετρελαίου και τις νέες υποδομές είναι αρκετά ενθαρρυντικά.

«Η Κίνα είναι ο πρωταγωνιστής και αυτή την εβδομάδα, καθώς το Πεκίνο χορήγησε στα διυλιστήρια μια τρίτη παρτίδα ποσοστώσεων εισαγωγής αργού πετρελαίου. Οι συνολικές ποσοστώσεις εισαγωγής μέχρι στιγμής για το 2023 ανέρχονται σε 194 εκατομμύρια τόνους, περίπου 25% υψηλότερες από την ίδια περίοδο του 2022», αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Τα στοιχεία των κινεζικών αρχών έδειξαν ότι οι διακινούμενες ποσότητες διύλισης είναι αυξημένες κατά 15% για το 2023 κατά τη διάρκεια του Μαΐου, αλλά οριακά χαμηλότερες σε σχέση με το μήνα σε βαρέλι ανά ημέρα. Η εθνική πετρελαϊκή εταιρεία του Κουβέιτ προέβλεψε ότι η ζήτηση πετρελαίου θα συνεχίσει να αυξάνεται για το υπόλοιπο του 2023, ιδίως από την Κίνα. Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων VLCC αυξήθηκαν επίσης την περασμένη εβδομάδα, υποστηριζόμενες από την κινεζική ζήτηση».

Στο μεταξύ η κυβέρνηση της Νιγηρίας ενέκρινε δύο νέους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής αργού πετρελαίου. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η υποδομή αυτή θα μπορούσε να επεξεργαστεί περισσότερα από 400.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα και να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγή πετρελαίου της Νιγηρίας.

«Η Νιγηρία έχει τη δυνατότητα να παράγει 2,2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, αλλά η παραγωγή έμεινε κάτω από 1,3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως για μεγάλο μέρος του 2022, με τα γερασμένα κοιτάσματα της χώρας να επηρεάζονται από βλάβες. Η ανεξέλεγκτη κλοπή πετρελαίου και η ανασφάλεια έχουν κοστίσει στη χώρα δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένες εξαγωγές και υποεπενδύσεις, ενώ μόνο 21 από τους 31 τερματικούς σταθμούς εξαγωγής είναι ενεργοί», επισημαίνουν οι αναλυτές:

«Οι εξαγωγές πετρελαίου αποτελούν ζωτικής σημασίας πηγή εσόδων για τη Νιγηρία και κρίσιμη πηγή συναλλαγματικών αποθεμάτων, ιδίως καθώς η χώρα εισάγει σχεδόν όλα τα διυλισμένα προϊόντα της».

Στη Μέση Ανατολή, η έντονη δραστηριότητα στο εμπόριο πετρελαίου έχει επηρεάσει την τιμή του αργού της περιοχής έναντι των παγκόσμιων δεικτών. Αυτό πιθανώς επηρεάζει τη βιωσιμότητα των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων από τις ΗΠΑ προς την Ασία, ενώ η έντονη διαπραγμάτευση για το πετρέλαιο του Ντουμπάι έχει αυξήσει το ασφάλιστρο του έναντι του West Texas Intermediate στο υψηλότερο επίπεδο από τα τέλη Μαρτίου.

Στις ΗΠΑ, η κυβέρνηση Μπάιντεν ελπίζει να επαναγοράσει τουλάχιστον 12 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου για το Στρατηγικό Αποθεματικό Πετρελαίου φέτος, συμπεριλαμβανομένων των 6 εκατομμυρίων που έχουν ήδη ανακοινωθεί. Οι αμερικανικές αρχές έχουν οργανώσει ένα πρόγραμμα επαναγοράς από το SPR μετά την πώληση περισσότερων από 200 εκατομμυρίων βαρελιών πέρυσι, συμπεριλαμβανομένης μιας πώλησης ρεκόρ 180 εκατομμυρίων βαρελιών για την καταπολέμηση των υψηλών τιμών του πετρελαίου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι πωλήσεις έχουν ωθήσει τα επίπεδα στο απόθεμα στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1983.

Επιπλέον, ο BDTI έκλεισε την εβδομάδα με άνοδο 12,01% στις 1.175 μονάδες. Τα 8 θετικά κλεισίματα του δείκτη στη σειρά δείχνουν την ανοδική τάση που κυριαρχεί στην αγορά αυτή. Ο δείκτης BCTI έχει μόνο 2 διαδοχικά θετικά κλεισίματα, μετά από 8 αρνητικά και προσπαθεί να βρει τα πατήματά του στη μεταβλητότητα της αγοράς, κλείνοντας την εβδομάδα με μείωση -2,96% στο όριο των 590 μονάδων.

Διαβάστε ακόμη

Space Leasing International: Οι διαστημικές business του Γιώργου Λογοθέτη

Εκλογές 2023: Στη Θεσσαλονίκη η τελευταία εξόρμηση Μητσοτάκη εκτός Αττικής – Στα γαλάζια «ραντάρ» η Βόρεια Ελλάδα

Ξεκινά η «μάχη» της Κρήτης για το 20% της Αριάδνης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ