Ικανοποιημένος εμφανίστηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου-INTERCARGO, Δημήτρης Φαφαλιός με την έκθεση του εισηγητή ευρωβουλευτή Peter Liese, ο οποίος κατέθεσε έκθεση για την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Παρόλο που διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της ΕΕ (ETS) στο σύνολό του, χαιρόμαστε που βλέπουμε την ΕΕ να κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές αντιλαμβάνονται επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του κλάδου μας” επεσήμανε:

“Τα μοτίβα συναλλαγών στον τομέα ξηρού χύδην είναι ποικίλα και διάσπαρτα. Σημαντικό μέρος της λειτουργίας των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου διαχειρίζονται οι ναυλωτές, οι οποίοι όχι μόνο αναλαμβάνουν την ευθύνη για την αγορά του καυσίμου, αλλά λαμβάνουν και επιχειρησιακές αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2 του πλοίου, όπως η ταχύτητα διέλευσης” και συνέχισε:

«Ταυτόχρονα, ενώ η πρόταση αναγνωρίζει την ανάγκη να θεσπιστεί συμβατική απαίτηση μεταξύ του πλοιοκτήτη και του εμπορικού φορέα για τη μετακύλιση των δαπανών, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αυτό θα είναι ευκολότερο να ειπωθεί παρά να γίνει».

Παρά την κίνηση αυτή της ΕΕ , η INTERCARGO εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην υποστήριξη του ρόλου του IMO (Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού) ως παγκόσμιου ρυθμιστή για την εξάλειψη όλων των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία παγκοσμίως.

“Ωστόσο, η INTERCARGO υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία όπως εκείνη του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή Peter Liese, ο οποίος κατέθεσε έκθεση για την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55» την οποία στηρίζει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA)” είπε ο Δημήτρης Φαφαλιός.

Η υποβληθείσα έκθεση λαμβάνει υπόψη, σε σημαντικό βαθμό, τις ανησυχίες της ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των commercial operators για τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.

Η έκθεση προτείνει τη συμπερίληψη μιας δεσμευτικής ρήτρας στις συμβατικές συμφωνίες μεταξύ των πλοιοκτητών και των φορέων που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων τους (commercial operators) και ενός ειδικού Ταμείου (Ocean Fund), όπου τουλάχιστον το 75% των εσόδων από τα δικαιώματα ETS της ναυτιλίας θα επενδυθεί για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα.

Διαβάστε ακόμη

«Αρχοντικό Χατζηγάκη»: Βγαίνει στο σφυρί το 5άστερο «διαμάντι» των Τρικάλων

Το δράμα της Φον Ντερ Λάιεν με τον Μαργαρίτη, ο συνωστισμός επενδυτών στην Αττική Οδό και η Prodea με τους… Ιεχωβάδες

Αττική Οδός: Πώς θα δοθούν οι αποζημιώσεις – Ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις