Από τον Ιούλιο του 2020, η αγορά εμπορευματοκιβωτίων έχει επωφεληθεί από την αύξηση της κατανάλωσης αγαθών σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την COVID.

Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το δεύτερο εξάμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 5,7%, ενώ οι όγκοι για το σύνολο του έτους 2021 ήταν υψηλότεροι κατά 9%. Οι όγκοι το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν αυξημένοι κατά 8,3%, επίσης σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Παρά τον αυξανόμενο στόλο, η προσφορά χωρητικότητας δεν μπόρεσε να ακολουθήσει, καθώς η συμφόρηση των λιμένων απορρόφησε έως και το 14% του στόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Sea-Intelligence.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Στατιστική Υπηρεσία Εμπορίου Εμπορευματοκιβωτίων, ο όγκος του εμπορίου  τον Αύγουστο του 2022 ήταν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2022. Οι όγκοι ήταν κατά 3,8% χαμηλότεροι από τον Ιούλιο και κατά 4,6% χαμηλότεροι από τον Αύγουστο του περασμένου έτους.

Σε σύγκριση με τους όγκους πριν από την COVID τον Αύγουστο του 2019, οι όγκοι ήταν μόλις 4,4% υψηλότεροι.

«Τον Αύγουστο του 2022, η συμφόρηση των λιμένων απορρόφησε 6-8% περισσότερο στόλο από ό,τι τον Αύγουστο του 2019. Ωστόσο, ο στόλος αυξήθηκε κατά 11,3% από τον Αύγουστο του 2019 και, επομένως, η προσφορά χωρητικότητας ήταν κατά 3-5% υψηλότερη.

Το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης πλοίων επέστρεψε στα επίπεδα του 2019 ή λίγο χαμηλότερα από αυτά», αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Όπως προβλέπεται από τους αναλυτές της  BIMCO για την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων του 3ου τριμήνου 2022, η χαμηλότερη συμφόρηση στα λιμάνια  και η αποδυνάμωση των όγκων μετατοπίζουν την ναυλαγορά προς τα κάτω και η πλήρης “ομαλοποίηση” των συνθηκών της αγοράς θα μπορούσε να σημειωθεί  αργότερα φέτος ή στις αρχές του επόμενου έτους.

Παρά την αποδυνάμωση της αγοράς, οι ναύλοι χρονοναύλωσης και οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων δεν έχουν ακόμη φθάσει στα επίπεδα του 2019.

Κατά μέσο όρο, οι τιμές χρονοναύλωσης που μετρά η Clarksons έχουν μειωθεί κατά 60% μεταξύ της κορύφωσης τον Απρίλιο και των αρχών Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, συμπεριλαμβανομένου του 55% μόνο κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα.

Οι τιμές των spot ναύλων εμπορευματοκιβωτίων από την Σαγκάη μετρούμενες από το Shanghai Shipping Exchange έχουν χάσει εξίσου περίπου 60% από την κορύφωση τον Ιανουάριο, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης κατά 50% κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων μηνών.

Ωστόσο, και οι δύο παραμένουν περίπου 2,5 φορές υψηλότερες από ό,τι πριν από τρία χρόνια.

“Οι εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν λάβει μέτρα για τη μείωση της προσφοράς χωρητικότητας ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στην εξασθενημένη ζήτηση.

Διαβάστε ακόμη:

Φόβοι για νέα έξαρση στο λαθρεμπόριο καύσιμων

Το βαθύ πουγκί των Μπάκων, ο Πέτρος-Εμπαπέ, ο «απέθαντος» και η μονοκρατορία του Μάνεση

Altus: Τα ελληνικά drones που «πετούν» με την Amazon στη Νάξο (pics)