Ναυτιλία

Εκλογές Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Το «δακτυλίδι» της διαδοχής διεκδικούν Μελίνα Τραυλού – Γιώργος Αγγελόπουλος

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Για πρώτη φορά από το 1974 τα μέλη της ΕΕΕ θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο υποψηφίους

Μία νέα εποχή ανατέλλει σήμερα για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σήμερα το απόγευμα, Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου «κλείνει» μία εποχή διάρκειας 13 ετών υπό την προεδρία του Θεόδωρου Βενιάμη και η Ένωση εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο γεμάτο προκλήσεις. Για πρώτη φορά από το 1974 τα μέλη της ΕΕΕ θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο υποψηφίους αφού έως σήμερα ο τελικός υποψήφιος για τη θέση του πρόεδρου ήταν ένας. Η εξέλιξη αυτή έδωσε μεγαλύτερη ένταση στον προεκλογικό αγώνα και στο προεκλογικό κλίμα.

Διεκδικητές είναι η κυρία Μελίνα Τραυλού  και ο κ. Γιώργος Αγγελόπουλος. Αν εκλεγεί η κυρία Τραυλού, έως σήμερα γραμματέας της Ένωσης, θα είναι η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της ΕΕΕ από το 1916, όταν δημιουργήθηκε ο συλλογικός φορέας του ελληνικού εφοπλισμού. Ο κ. Αγγελόπουλος, έως σήμερα αντιπρόεδρος, θα είναι από τους νεότερους ηλικιακά προέδρους. Και οι δύο υποψήφιοι έχουν μία ξεχωριστή και δυναμική παρουσία στη διεθνή ναυτιλία ενώ αναπτύσσουν έντονο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο.

Οι εκλογές θα διεξαχθούν στο Μέγαρο Μουσικής. Οι υποψήφιοι για τις 30 θέσεις είναι 42 εφοπλιστές. Πρόκειται για τους:

– Αγγελάκης Γιώργο του Ιωάννη,  της Anbros Maritime S.A.

– Αγγελικούση Μαρία του Ιωάννη

– Αγγελόπουλος Γιώργος της Arcadia

– Βενιάμης Νικόλας διευθυντής της Golden Union, γιος του απερχόμενου προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη

– Γιουρούκος, Γιώργος ιδρυτής της Technomar.

– Δράγνης Γιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Goldenport.

– Ευσταθίου Φίλιππος  της Efnav,

– Ιωαννίδης Ιωάννης γιος του αείμνηστου Παύλου Ιωαννίδη, στενού συνεργάτης του Αριστοτέλη Ωνάση

– Κανελλάκης Φραγκίσκος διευθύνει μαζί με τη μητέρα του Άννα Αγγελικούση και τον αδελφό του Αντώνη Pantheon Tankers.

– Καραγεωργίου Γιώργος

– Καρούσης Κωνσταντίνος διευθύνει την Chios Navigation.

– Κολλάκης Παντελής (Λου) – Ελευθέριος, είναι γιος του Στέφανου και διευθύνει την Chartworld.

– Κουμάνταρος Ιωάννης

– Δρ Κούστας Ιωάννης της  Danaos Shipping

– Κωνσταντακόπουλος Κωνσταντίνος   γιός του αείμνηστου καπετάν Βασίλη διευθύνει την Costamare.

– Λαιμός Αντώνης,-Θωμάς γιος του Νικόλαου Λαιμού και διευθύνει μαζί με τον αδελφό του Φίλιππο την ναυτιλιακή εταιρεία Enesel

– Λαλιώτης Βασίλης διευθύνει την  Sea World Management & Trading.

– Λεκανίδης Στέφανος,

– Λιβανός Γιώργος είναι γιος του Σταύρου διευθύνει τις εταιρείες Sun Enterprises και S. Livanos (Hellas).

– Λουδάρου Άννα Λουδάρου, του Άγγελου

– Λύρας Ιωάννης  του Κωνσταντίνου πρώην πρόεδρος της ΕΕΕ με θητεία έξι ετών και πρόεδρος της Paralos Maritime Corporation S.A.

-Λως Δημήτριος γιος του Ματθαίου Λω, της  Vrontados S.A.

-Μακρυμίχαλος  Γεώργιος αναπληρωτής ταμίας της ΕΕΕ και πρόεδρος της Empros Lines Shipping Co. Sp. S.A.

– Μαργαρώνης Γεώργιος CEO της Latsco Shipping.

-Μαρινάκης Ευάγγελος διευθύνει την Capital Maritime & Trading Corporation και ελέγχει την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners Limited Partnership

-Μαρτίνος Νικόλας είναι γιος του Κωνσταντίνου (Ντίνου) διευθύνων σύμβουλος της  Thenamaris.

-Μπακολίτσας Βασίλειος  διευθύνει την  Sea Pioneer  και πρόεδρος του Hellenic Mediterranean Panel της INTERTANKO.

-Μποδούρογλου Κατερίνα του Μιχάλη

– Νομικός Μάρκος διευθύνει την AM Nomikos

– Ξυλάς Ιωάννης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ariston Navigation Corp. και της Μέλισσα Ναυτική Εταιρεία.

– Οικονόμου Γιώργος ιδρυτής της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης DryShips,

-Παληού  Σεμίραμις του Συμεών πρόεδρος της HELMEPA και διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης Diana Shipping

– Παπαγιαννόπουλος Βασίλης είναι γιος του Αναστασίου είναι διευθυντής της Common Progress

– Παππάς Αλέξανδρος  του Πέτρου Παππά δραστηριοποιείται   και συμμετέχει στην εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk

– Προκοπίου  Ιωάννα του Γεωργίου, CEO  της  Sea Traders S.A. και ιδρύτρια της  Prominence Maritime S.A.

–  Σαρακάκης – Φραγκίσκος Δημήτριος της ναυτιλιακής εταιρείας Ionic Shipping

– Τραυλού Μελίνα, είναι γραμματέας της ΕΕΕ και πρόεδρος της μοναδικής ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς οχημάτων Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises,

– Φαφαλιός Δημήτριος, πρόεδρος στην INTERCARGO αλλά και  πρόεδρος και Διευθυντής της Fafalios Shipping S.A.

– Φραγκίστα Μαρία Διευθύνουσα Σύμβουλος της FRANCO COMPANIA NAVIERA Α.Ε

-Φράγκου Αγγελική η κορυφαία πλοιοκτήτρια παγκοσμίως επικεφαλής εισηγμένων εταιρειών

– Χανδρής Μιχαήλ του Δημητρίου, πρόεδρος της Chandris (Αγγλία) Ltd.

–  Χατζηγιάννης Νικόλας – Άντριου, του Ανδρέα της Cyprus Sealines,

Τα βασικά θέματα με τα οποία θα κληθεί να ασχοληθεί το νέο 30μελές Διοικητικό Συμβούλιο είναι η διττή πολιτική για θέματα περιβάλλοντος, εκείνη της ΕΕ και εκείνη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Το περιβαλλοντικό με τα μετρά για την μείωση σε πρώτη φάση και η εξάλειψη ακολούθως, των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, θέμα το οποίο βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας,

– το πέρασμα του ελληνικού νηολογίου στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ώστε η εγγραφές και διαγραφές πλοίων να γίνονται τάχιστα όπως συμβαίνει με τα ξένα ανταγωνιστικά νηολόγια,

-να προχωρήσει από την αρμόδια Επιτροπή η μελέτη αλλαγής της ύλης στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού στην οποία συμμετέχει από το Ίδρυμα Ευγενίδη

– η δημιουργία μιας μεγάλης Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, με υπερσύγχρονο εξοπλισμό η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί 3.000-5.000 σπουδαστές-σπουδάστριες στα πρότυπα αντίστοιχων Σχολών του εξωτερικού. Υπάρχει μία τεράστια έκταση 50 στρεμμάτων δίπλα στη θάλασσα στην Καλαμάτα την οποία έχει δωρίσει η ΕΕΕ για τον σκοπό αυτόν.

Η ιδιαιτερότητα των εκλογών είναι ότι δεν ψηφίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες ως οντότητες, αλλά με βάση τα πλοία που έχουν εγγεγραμμένα στην ΕΕΕ. Ο συνολικός αριθμός των πλοίων ανέρχεται περίπου στα 2.200 από 900, που ήταν όταν πρωτοανέλαβε την προεδρία ο κ. Βενιάμης. «Είναι άλλη η εκλογική βάση αφού τα πλοία έχουν ξεπεράσει τις 2.000. Έχουν αλλάξει οι παράμετροι» επισημαίνουν στο newmoney κύκλοι της Ναυτιλίας.

Να διευκρινίσουμε ότι μια ναυτιλιακή μπορεί να έχει, για παράδειγμα, στόλο από 50 πλοία και να είναι εγγεγραμμένα στην Ένωση τα 30. Τόσες είναι και οι ψήφοι της. Σε πρώτη φάση, σήμερα Τετάρτη στη διάρκεια της Γ.Σ. που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής θα εκλεγούν συνολικά 30 εφοπλιστές-μέλη της Ένωσης.

Την επομένη ημέρα, Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, οι 30 εκλεγέντες θα συνέλθουν σε σώμα στα γραφεία της ΕΕΕ και θα εκλέξουν τον πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Εκεί καθένας από τους 30 έχει δικαίωμα μιας ψήφου και όχι όσα είναι τα πλοία που έχει εγγεγραμμένα, όπως ισχύει στην πρώτη φάση των εκλογών.

Ο κ. Βενιάμης μιλώντας στο newmoney δήλωσε: «Επιθυμία και ελπίδα μου είναι η επόμενη μέρα από τις αρχαιρεσίες της ‘Ενωσής μας να βρει τη ναυτιλιακή μας οικογένεια ενωμένη, συσπειρωμένη, αγαπημένη, με μοναδικό κοινό στόχο την προάσπιση των θεμιτών επιδιώξεών μας. Η ενότητα του κλάδου ανέκαθεν υπήρξε η δύναμή μας και η συλλογικότητα στη λήψη των αποφάσεων, με γνώμονα το κοινό συμφέρον των πολλών, η πολιτική με την οποία πορευτήκαμε με επιτυχία έως σήμερα και με αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να συνεχίσουμε».

Διαβάστε ακόμη

Ταμείο Ανάκαμψης: Κούρσα τραπεζών για φθηνά δάνεια σε ιδιώτες

Πολωνική «απόβαση» στην ελληνική αγορά

Τα παρτάλια του Καραμανλή, τα ζόρια της ΔΕΗ, οι ουρές (για διχίλιαρα) της Αττικής Οδού και το Ταμείο της Prodea