Οι Έλληνες με 4,1 δισ. επενδύουν κυρίως σε δεξαμενόπλοια (96) και φορτηγά (90) σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research. Έκρηξη επενδύσεων σε αγορές πλοίων σημειώνεται μέσα στο 2022 με τις περισσότερες ναυλαγορές να ανακύπτουν και να βρίσκονται σε ρότα κερδοφορίας.

Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research έως και το τέλος Αυγούστου έχουν δοθεί 28 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά συνολικά 1.303 πλοίων έναντι 19,5 δισεκατομμυρίων το 2021 ποσοστό αύξησης 43,5% για συνολικά 1.316 πλοία.

Μέχρι και την 11η Σεπτεμβρίου 2022 έχουν δοθεί 29,1 δισεκατομμύρια δολάρια για συνολικά 1.341 πλοία και έπεται συνέχεια. Οι Έλληνες έχουν δώσει το 14% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14,3% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Το 2021 δαπανήθηκαν 31,1 δισεκατομμύρια συνολικά για 1.900 πλοία. Ένα όριο το οποίο όλα δείχνουν ότι θα ξεπεραστεί το 2022. Το 2020 είχαν δοθεί 16,3 δισεκατομμύρια για 1.177 πλοία και το 2019 18,5 δισ. για 1.395 πλοία.

Μέσα στο 2022 έχουν αγοραστεί 

  • 503 φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 9,8 δισεκατομμυρίων. Από αυτά το 30,4% είναι Supramax, το 28,6% Handysize , το 27,2% Panamax, το 7,16% Capesize, το 5,37% Post Panamax και το 1,19% small Bulk.
  • 481 δεξαμενόπλοια, αξίας 9,9 δισ. Δολαρίων. Από αυτά το 41,16% είναι MR Tankers, το 18,92% Aframax, το 11,64% VLCC, το 7,9% Product/Chemical, το 7,69% Suezmax και το 5,2% moni tankers.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν δυναμικά. Από τις αρχές του χρόνου έως και τις 11 Σεπτεμβρίου 2022 έχουν δώσει ήδη 4,108 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 193 πλοίων εκ των οποίων 90 είναι φορτηγά (αξίας 1,992 δισεκατομμυρίων δολαρίων), 96 δεξαμενόπλοια ( 2,047 δισεκατομμυρίων ), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), τρία υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και ένα άλλης κατηγορίας.

Σύμφωνα με το data base της Allied Shipping Research ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 2,477 δισεκατομμύρια δολάρια για 153 πλοία εκ των οποίων 97 είναι φορτηγά αξίας 1,6 δισ., 34 δεξαμενόπλοια, αξίας 517,3 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.

Διαβάστε ακόμη

Η Λίτσα η… Ζωίτσα, ο Παπαλέκας και ο Καρποδίνης, ο Τούρκος επενδυτής και η Fraport

Τι αλλάζει στην κτηματαγορά το πρόγραμμα «Σπίτι μου»

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα στήριξης της κύριας κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών