Μετά τις επίσημες ανακοινώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για την επιβολή νέων λιμενικών τελών σε πλοία κινεζικής κατασκευής, Έλληνες εφοπλιστές εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με τις επιπτώσεις αυτών των μέτρων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Γιάννης Κούστας (Danaos Corporation): Ο επικεφαλής της Danaos χαρακτήρισε τα μέτρα «πολύ λιγότερο τιμωρητικά από ό,τι αρχικά είχε διαφανεί», επισημαίνοντας ότι για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι χρεώσεις φαίνονται διαχειρίσιμες και δεν αναμένεται να προκαλέσουν σοβαρές αναταράξεις στον κλάδο.
Πάνος Λασκαρίδης (Lavinia Corp): Ο κ. Λασκαρίδης ανέφερε ότι τα μέτρα είναι ηπιότερα από τις αρχικές ανησυχίες, ιδιαίτερα για πλοία κινεζικής κατασκευής που δεν ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες. Εκτίμησε ότι το κόστος για ένα μεγάλο bulk carrier που μεταφέρει άνθρακα θα αντιστοιχεί σε περίπου 5%-6% της αξίας του φορτίου, ποσοστό που θεωρείται ανεκτό για τα δεδομένα της αγοράς. Η ναυτιλία έχει περάσει κρίσεις πολύ μεγαλύτερες – πολέμους, οικονομικές καταρρεύσεις. Οι ισχυρές εταιρείες με μεγάλους στόλους θα αντέξουν, ίσως και να βγουν ενισχυμένες. Οι μικρότερες ενδέχεται να πιεστούν, αλλά ο κλάδος συνολικά δεν κινδυνεύει»,
Αριστείδης Πίττας (Euroseas-Eurodry): Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas προειδοποίησε ότι τα προτεινόμενα τέλη θα μπορούσαν να επιφέρουν θεμελιώδεις αλλαγές στα παγκόσμια εμπορικά πρότυπα και όγκους, εάν εφαρμοστούν όπως έχουν προταθεί. Τόνισε ότι η ναυτιλία ευδοκιμεί σε περιβάλλοντα αβεβαιότητας και αναποτελεσματικότητας.
Συνολικά, οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα νέα μέτρα με ψυχραιμία, αναγνωρίζοντας ότι, αν και υπάρχουν επιπτώσεις, αυτές είναι διαχειρίσιμες και δεν αναμένεται να προκαλέσουν σοβαρές αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Προβλέπονται εξαιρέσεις για πλοία κινεζικής ναυπήγησης που δεν ανήκουν ή δεν διαχειρίζονται από κινεζικά συμφέροντα, όπως:
- Tankers και general cargo κάτω των 55.000 DWT
- Bulk carriers κάτω των 80.000 DWT
- Πλοία σε ballast ή σε αποστάσεις μικρότερες των 2.000 ναυτικών μιλίων
- Πλοία ειδικής χρήσης (χημικά, Lakers κ.ά.)
- Πλοία αμερικανικής ιδιοκτησίας (τουλάχιστον 75% από φυσικά ή νομικά πρόσωπα των ΗΠΑ) ενταγμένα σε επιδοτούμενα προγράμματα.
Διαβάστε ακόμη
Χατζηδάκης: Μειώσεις φόρων για μεσαία τάξη και συνεπείς φορολογούμενους τον Σεπτέμβριο
Βιλερουά: Καλεί τον Τραμπ να σταματήσει τα παιχνίδια με το εμπόριο
Δύο συν ένας λόγοι που μπλοκάρουν τη στεγαστική πίστη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα