Τα ελληνικής και κινεζικής ιδιοκτησίας χύδην φορτηγά πλοία είναι εκείνα, τα οποία μεταφέρουν εμπορεύματα από τα πέντε ρωσικά λιμάνια  διακίνησης άνθρακα, σύμφωνα με τη Lloyd’s List Intelligence data.

Από τα 241 πλοία που έχουν αναχωρήσει από το Ust-Luga, Vostochnyy, Vanino, Nakhodka και Taman, το 25% ήταν ελληνικής ιδιοκτησίας, ακολουθούμενο από την Κίνα με 22%, και Νότια Κορέα με 6%, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Η Κίνα ήταν ο μεγαλύτερος προορισμός για τα φορτία, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα, την Τουρκία και την Ινδία.

Τον Δεκέμβριο, στην  Κίνα κατέπλευσαν 82 πλοία, στη Νότια Κορέα και στην  Ινδία 29 και 26, αντίστοιχα.

Η πλειονότητα των χύδην φορτηγών πλοίων που ταξιδεύουν από τα μεγαλύτερα ρωσικά λιμάνια και μεταφέρουν  άνθρακα ήταν panamaxes/ kamsarmaxes, ακολουθούμενα από supramax/ultramax πλοία. Οι εξερχόμενοι πλόες, με βάση τη χωρητικότητα  των πλοίων μειώθηκαν κατά 3% σε σχέση με τον  Ιανουάριο. Η μείωση αμβλύνθηκε από την αύξηση των αναχωρήσεων από τη Ναχόντκα από 1,3 εκατ. τον Δεκέμβριο σε 1,8 εκατ. τονΙανουάριο. Η Ust-Luga συνεχίζει να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη δραστηριότητα. Επίσης χειρίζεται άνθρακα από το Καζακστάν, μία  αποκλεισμένη από τη στεριά χώρα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει την αγορά, την εισαγωγή ή μεταφορά άνθρακα και άλλων στερεών ορυκτών καυσίμων από το Ρωσία  από τον Αύγουστο του περασμένου έτους, σε πλαίσιο του πέμπτου γύρου κυρώσεων που ανακοινώθηκαν μετά την της εισβολής στην Ουκρανία. Η ΕΕ  χαλάρωσε τους περιορισμούς τον Σεπτέμβριο για να επιτρέψει σε ευρωπαϊκές τράπεζες, πλοιοκτήτες, ασφαλιστές και εμπόρους να χρηματοδοτούν και να μεταφέρουν άνθρακα σε άλλες χώρες  του κόσμου για να αποτρέψουν μια ενεργειακή και επισιτιστική κρίση που είδε τις τιμές να ανεβαίνουν στα ύψη.

Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, η απαγόρευση της ΕΕ για τον ρωσικό άνθρακα επεκτάθηκε στον χάλυβα και τον σίδηρο, το τσιμέντο, το ξύλο, το χαρτί και τα πλαστικά. Ωστόσο, για ορισμένα λιπάσματα και συναφή προϊόντα δεν υπάρχουν κυρώσεις.

Η Ρωσία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής άνθρακα στην Κίνα, με τις αποστολές να αυξάνονται κατά 36% πέρυσι σε 56 εκατ. τόνους σε σύγκριση με το 2021, σύμφωνα με την Banchero Costa.

Η Ευρώπη έχει βρει εναλλακτικές πηγές άνθρακα για να αντικαταστήσει τις ρωσικές προμήθειες, με αποστολές από μακριά όπως η Αυστραλία, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου λόγω του μεγαλύτερου αποστάσεις που διανύθηκαν.

Διαβάστε ακόμη:

«Κυνηγοί» κληρονομιών με αμοιβή το 10% της «λείας»

Πώς θα είναι το project των 244,5 εκατ. ευρώ για το logistics park της HIG στον Ασπρόπυργο

Εγγυημένα δάνεια: «Κούρεμα» προσαυξήσεων 10% έως 100% και 120 δόσεις – Ποιες περιπτώσεις αφορά