Δεν θεωρεί τελειωμένη τη συμφωνία της αγοράς της ΑΝΕΚ από την Αttica Group o Εμάνουελ Γκριμάλντι αφού εκκρεμεί η απόφαση όπως τόνισε με νόημα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. “Περιμένετε να δούμε» ήταν η χαρακτηριστική του φράση.

Στα ελληνικά θέματα τόσο της ακτοπλοΐας όσο και για τα λιμάνια τοποθετήθηκε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα το απόγευμα στο πλαίσιο του 25 Euromed Convention-Grimaldi Group που πραγματοποιήθηκε στο Σορέντο της Ιταλίας. Σε μία και μόνο απάντησή του στην ερώτηση που δέχθηκε για την συμφωνία Attica-ANEK «έβαλε στο τραπέζι» τρεις φορές την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθιστώντας σαφές ότι θα τον απασχολήσει η πορεία της υπόθεσης αυτής. Σε ερώτηση για το κατά πόσο θα ενδιαφερόταν να αγοράσει την Attica, σε μία επόμενη φάση, απάντησε πως για να γίνει μία συμφωνία χρειάζεται ένας υποψήφιος αγοραστής και ένας υποψήφιος πωλητής. «Δεν έχουμε ακούσει ότι πωλείται η Attica» είπε χαρακτηριστικά. Πάντως στο υποθετικό αυτό deal άφησε να εννοηθεί ότι θα υπήρχε θέμα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τον anti trust law.

Παίζουμε άμυνα…

Όταν η συζήτηση ήρθε στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και σε δεύτερη φάση του Ηρακλείου για τα οποία ενδιαφέρεται ο Όμιλος Γκριμάλντι, ο Ιταλός πλοιοκτήτης τόνισε χαρακτηριστικά: «Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι παίζουμε επιθετικά. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι παίζουμε άμυνα. Γιατί τόσο στην Ηγουμενίτσα όσο και στο Ηράκλειο Κρήτης ο Όμιλος είναι ο μεγάλος πελάτης. Το 60% των εσόδων της Ηγουμενίστας προέρχονται από εμάς. Θέλουμε στην ουσία να προστατεύσουμε τις επενδύσεις μας για αυτό και συμμετέχουμε στον διαγωνισμό της Ηγουμενίτσας και θα συμμετάσχουμε και στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου» και προσέθεσε:

«Σε αντίθεση με άλλους χρηματοοικονομικούς επενδυτές δεν επιδιώκει ο Όμιλος Γκριμάλντι το κέρδος ούτε σκοπεύει να αυξήσει τα τέλη. Είμαι ο μεγαλύτερος χρήστης των λιμανιών και θέλω να τα δω να αναπτύσσονται και να βελτιώνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους.» Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ειδικά στην Ηγουμενίτσα τα σχέδια του περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των δρόμων του εμπορίου γύρω από τον άξονα της Εγνατίας. «Και γιατί όχι και του Πειραιά» προσέθεσε εξηγώντας πως θα μπορούσε να αποτελέσει μια νέα μία νέα πύλη εμπορίου για την Ελλάδα.

Νωρίτερα, στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Διευθύνων Σύμβουλος Εμάνουελ Γκριμάλντι έκανε μια ευρεία ανασκόπηση του περιβαλλοντικά βιώσιμου παρόντος και του «πράσινου» μέλλοντος και τις κινήσεις που κάνει ο όμιλος.

Τόνισε ότι τους τελευταίους 12 μήνες το Grimaldi Group έχει καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις του στην 75χρονη ιστορία του.

Το 2022 θα ενταχθούν στο στόλο περίπου επτά νέα πλοία ro-ro. Είναι όλα της κλάσης GG5G (Grimaldi Green 5th Generation), δηλαδή των μεγαλύτερων και πιο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων στον κόσμο, με χωρητικότητα για περισσότερα από 500 τρέιλερ ανά ταξίδι.

Επιπλέον, ο Όμιλος έχει επί του παρόντος 10 ακόμη πλοία υπό κατασκευή. Αυτά τα νεότευκτα, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν εντός της επόμενης διετίας, είναι τα εξής:

  • έξι πλοία πολλαπλών χρήσεων ro-ro κατηγορίας G5 για διηπειρωτικά δρομολόγια,
  • δύο πλοία κατηγορίας Superstar για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών για τη θυγατρική Finnlines και
  • δύο επιπλέον ro -ro πλοία που ανήκουν στην κλάση GG5G.

Εν τω μεταξύ, μια άλλη παραγγελία πρόκειται να υπογραφεί για 10 PCTC (Pure Track Carriers) με χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU (Car Equivalent Units) το καθένα.

Με τα νεότευκτα ο Όμιλος θα πετύχει μια αξιοσημείωτη μείωση των εκπομπών ρύπων, που κυμαίνεται από 50% έως 70% σε σύγκριση με έναν στόλο συμβατικών φορτηγών πλοίων.

Επιπλέον, ο Όμιλος Grimaldi έχει επιβεβαιώσει τις συνεργασίες του με βασικούς παράγοντες στην καινοτομία της θαλάσσιας τεχνολογίας, με στόχο την εξερεύνηση και την εφαρμογή ενός ολοένα αυξανόμενου αριθμού φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων αιχμής.

Εξαγορές

Εκτός από αυτό το σημαντικό επενδυτικό σχέδιο για την επέκταση και την καινοτομία του στόλου, ο Όμιλος έχει επίσης αναλάβει ένα σημαντικό πρόγραμμα εξαγορών που αφορά τερματικούς σταθμούς λιμένων και logistics.

  • Το 2022, εξαγοράστηκε το 33% της Antwerp Euroterminal, πράγμα που σημαίνει ότι τώρα ανήκει εξ ολοκλήρου στον όμιλο Grimaldi: αυτός ο τερματικός σταθμός διαθέτει τον μεγαλύτερο πολυώροφο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων στο Βέλγιο, με συνολική επιφάνεια 172.000 m2 σε 7 επίπεδα και χώρο για 9.700 οχήματα.
  • Ο όμιλος Grimaldi απέκτησε επίσης μερίδιο 90% στην Brucato De.T.A., μια κορυφαία εταιρεία μεταφορών της Σικελίας που δραστηριοποιείται διεθνώς.

Περαιτέρω κάνει επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς και logistics βρίσκονται ήδη στα σκαριά, στη Βόρεια Ευρώπη, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία.

«Τους τελευταίους 12 μήνες οι εταιρείες που ανήκουν στον Όμιλό μας κατέγραψαν τις καλύτερες επιδόσεις τους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Εμάνουελ Γκριμάλντι:

«Αυτό επετεύχθη χάρη στην έξυπνη επενδυτική μας πολιτική, στη μείωση των καυσίμων κατά 500.000 τόνους σε όλο τον στόλο, στην έρευνα για νέες ναυτιλιακές τεχνολογίες και στη σημαντική ώθηση που δώσαμε σε τερματικές και υλικοτεχνικές δραστηριότητες».

«Μετά την πρόσφατη έναρξη των τακτικών γραμμών μεταφοράς οχημάτων μεταξύ Ευρώπης και Άπω Ανατολής, μπορούμε να γιορτάσουμε την 75η επέτειό μας κυματίζοντας περήφανα τη σημαία του Ομίλου Grimaldi σε όλες τις θάλασσες του κόσμου και στις πέντε ηπείρους».

Διαβάστε ακόμη:

Ισπανία: To πλαφόν στο φυσικό αέριο έφερε μείωση 24,4% στους λογαριασμούς

Claudia Kemfert (Γερμανικό Ινστιτούτο DIW): H Γερμανία είναι ήδη σε ύφεση – Κίνδυνος για ενέργεια «με δελτίο»

Μάκρη: Στο σφυρί το νησί του Ιονίου και το «θρίλερ» (pics)