Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία έχει επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία και… καραμπόλες κάποιες από τις οποίες είναι μακροπρόθεσμες. Η αβεβαιότητα αναμένεται να επηρεάσει και τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Αφού η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός που xτυπάει υψηλά της τελευταίας 40ετίας σε παγκόσμιο επίπεδου θα μειώσει τη ζήτηση προϊόντων και την καταναλωτική συμπεριφορά γεγονός που θα έχει επιπτώσεις στα container vessels.

Την επόμενη ημέρα για τον κλάδο περιγράφει στο newmoney ο Φίλιππος Προκοπάκης εμπορικός διευθυντής-επικεφαλής των τμημάτων για ναυλώσεις και αγοραπωλησίες της Danaos Shipping Co Ltd:

«Ο πόλεμος βραχυπρόθεσμα δεν επηρεάζει την αγορά των containers καθώς το μερίδιο αγοράς που είχανε Ουκρανία και Ρωσία μαζί δεν ξεπερνά το 0,8%. Σίγουρα όμως οι έμμεσες συνέπειες του πολέμου δεν είναι ακόμα ορατές ως προς το μέγεθος του αντίκτυπου που θα έχουν μακροπρόθεσμα» και εξηγεί:

«Η ενέργεια πλέον γίνεται πολλαπλά πιο ακριβή, ο πληθωρισμός στις δυτικές οικονομίες καλπάζει και ο συνδυασμός είναι ένα εκρηκτικό μείγμα που δυνητικά θα μπορούσε να έχει επίπτωση στην αγοραστική ζήτηση και άρα στην αγορά των containers αφού μέσω εμπορευματοκιβωτίων μεταφέρεται η πλειονότητα των καταναλωτικών αγαθών παγκοσμίως» και κατέληξε λέγοντας:

«Για να συνοψίσω η σημερινή εικόνα έχει μια προσφορά πλοίων πολύ μικρή μέχρι και τα μέσα του 2023 και έχει και μια ζήτηση που ενώ έχει κάποια πτώση ακόμα κινείται σε πολλαπλάσια επίπεδα από τους ιστορικούς μέσους όρους οπότε το σήμερα και το άμεσο μέλλον δείχνει προστατευμένο . Αλλά εγκυμονούν κίνδυνοι ως απόρροια αστάθμητων παραγόντων που αναφέραμε».

Διαβάστε ακόμη:

Τα Φίτζι προχωρούν στην κατάσχεση θαλαμηγού Ρώσου δισεκατομμυριούχου

Ευάγγελος Αγγελίδης (Profile): Προοπτικές για έσοδα άνω των 25 εκατ. το 2022 – Οι στόχοι για εξαγορές (pics)

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Λύση για τους 20.000 εγκλωβισμένους ιδιοκτήτες