Ναυτιλία

«Φρένο» από ΣτΕ στην πώληση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Όλο το παρασκήνιο της απόφασης που καθυστερεί τη διαδικασία μεταβίβασής τους στον Γιώργο Προκοπίου

Πρόβλημα με την ιδιοκτησία εκτάσεων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που διεκδικεί ο Δήμος Χαϊδαρίου καθυστερεί τη διαδικασία μεταβίβασής τους στον Γιώργο Προκοπίου και το όλο project μπαίνει σε δύσκολα μονοπάτια που απειλούν με ναυάγιο μία φιλόδοξη επένδυση. Το ΣτΕ έκανε δεκτή τη προσφυγή του Δήμου και όλα βρίσκονται στον αέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney το «αγκάθι» με το ιδιοκτησιακό καθεστώς εκτάσεων του ναυπηγείου είχε επισημανθεί στους κυβερνητικούς αρμόδιους πριν από 14 μήνες, από ενδιαφερόμενα επιχειρηματικά σχήματα που είχαν εξετάσει το θέμα λεπτομερώς προκειμένου να αποφασίσουν αν θα κατέβουν στον διαγωνισμό.

Η απάντηση που φέρεται ότι τους είχε δοθεί είναι «θα το λύσουμε τα θέμα αυτό». Κύκλοι της αγοράς απηύθυναν μέσω του Newmoney το εξής ερώτημα: «Πώς έβγαλε ο εκκαθαριστής τον διαγωνισμό αφού δεν είχαν λυθεί τα θέματα αυτά;» για να προσθέσουν: «Ο Γιώργος Προκοπίου ένας καθ’ όλα άξιος επιχειρηματίας, σε αυτή την υπόθεση ατυχώς δεν έχει δει ακόμη την άκρη του τούνελ».

Αν δεν ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό δεν πρόκειται να γίνει η μεταβίβαση στον Γιώργο Προκοπίου ούτε να βγουν οι άδειες.

«Πρώτα πρέπει να νομιμοποιηθούν οι εκτάσεις και μετά ξεκινάει η διαδικασία αδειοδότησης, περιβαλλοντικών μελετών, ασφάλειας κλπ και ακολούθως εκδίδεται η άδεια λειτουργίας» τονίζουν στο Newmoney στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν από μέσα το θέμα. Όπως λένε «η διαδικασία αυτή μπορεί να κρατήσει από δύο χρόνια έως το…άπειρο…»

Επίσης υπάρχει θέμα με τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κτισμάτων που υπάρχουν στα ναυπηγεία με τις οφειλές να είναι ύψους 8,8 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουν ταυτοποιηθεί αλλά δεν έχουν πληρωθεί.

Το συνολικό τίμημα για τα Ναυπηγεία ανήλθε σε 77,9 εκατ. ευρώ, καθώς σήμερα κατατέθηκαν προσφορές 37,3 εκατ. ευρώ για το περιουσιακό στοιχείο της ΕΤΑΔ Α.Ε., 26 εκατ. ευρώ για τα περιουσιακά στοιχεία της Ειδικής Διαχείρισης, και βεβαίως πρέπει να προσμετρηθούν και τα ποσά των νομιμοποιήσεων, που ανέρχονται σε 9 εκατ. ευρώ, όπως και τα λοιπά στοιχεία που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής, ποσού 5,6 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Lamda: Επτά προσφορές για τα πρώτα έργα υποδομής στο Ελληνικό

«Κρατάει άμυνα» η ναυλαγορά ξηρού φορτίου όμως η αβεβαιότητα μεγαλώνει

Ενέργεια: Υδροηλεκτρικά και ΑΠΕ έριξαν τις τιμές ηλεκτρισμού