Μια μικρή ανάσα πριν από το κλείσιμο της χρονιάς και οι αναλυτές διαπιστώνουν ότι η ναυλαγορά ξηρού φορτίου «έχει φαινομενικά κρατήσει μεγάλες ελπίδες για το εγγύς μέλλον».

Κάποιοι εκτιμούν ότι μπορεί να είναι απλώς μια αντανάκλαση της εμφατικής τροχιάς που έχει σημειωθεί από την έναρξη του 2021 στον συγκεκριμένο κλάδο πλοίων.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης αφού επικρατεί η αντίληψη ότι τα τρέχοντα επίπεδα της ναυλαγοράς είναι δυσανάλογα σταθμισμένα από προσωρινές ασυμμετρίες και όχι από ισχυρά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη.

Οι πρόσφατες αυξημένες ανησυχίες σχετικά με την παραλλαγή του “Όμικρον” πιθανότατα θα συντηρήσει την αυξημένη αβεβαιότητα. Επιπλέον, υπάρχουν και πολλοί άγνωστοι παράγοντες της παγκόσμιας οικονομίας, όπως ο πληθωρισμός και τα επιτόκια, που μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω αλλαγές στη δημοσιονομική και νομισματική πολιτική.

Φορτηγά

Την εβδομάδα 6-12 Δεκεμβρίου 2021 η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε άνοδο κατά 3,2% μένοντας σταθερά πάνω από τις 3.000 μονάδες. Έκλεισε στις 3.272 από 3.171.

Ο μέσος όρος είναι 2.952 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.

Τα πλοία Capesize είδαν τους ημερήσιους ναύλους να ξεπερνούν τις 40.000 δολάρια καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα κατά 5,1% από τις 4.594 μονάδες στις 4.827. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 27.268 δολάρια την ημέρα έως τις 66.550 δολάρια.

Στα Panamax σημειώθηκε πτώση σε ποσοστό 1,9% από τις 3.128 μονάδες στις 3.068. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 15.914 δολάρια την ημέρα έως τις 41.509 δολάρια.

Στα Supramax σημειώθηκε άνοδος της ναυλαγοράς σε ποσοστό 4,9% από τις 2.431 μονάδες στις 2.551. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 18.300 δολάρια την ημέρα έως τις 49.400 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε άνοδος του δείκτη κατά 0,8% από τις 1.559 μονάδες στις 1.572. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 21.419 δολάρια την ημέρα έως τις 41.733 δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Η εβδομάδα που εξετάζεται για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων ήταν καλή. Όμως συνεχίζουν να υποφέρουν τα υπερ- δεξαμενόπλοια, τα VLCC αφού η ημερήσια ζημιά ενός ταξιδιού αυξήθηκε κατά 18,9%!!! φθάνοντας στα 10.262 δολάρια.

Οι άλλες κατηγορίες και ειδικά τα aframax είδαν άνοδο μ,ε το εκπληκτικό ποσοστό του 833,7%!!!

Σύμφωνα με την Allied Shipping Research την εβδομάδα 6-12 Δεκεμβρίου ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil αυξήθηκε κατά 6,5 % από τις 737 μονάδες στις 785. Ανοδική ρότα ακολούθησε και ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο». Αυξήθηκε κατά 28,7% από τις 651 στις 838 μονάδες.

Για τα Aframax οι ναύλοι αυξήθηκαν από τις 6.213 δολάρια στα 7.971 ποσοστό 28,3%.

Διαβάστε ακόμη:

Η αναταραχή στα πολιτικά γραφεία, τα 4 σενάρια για Eurobank, ο «Πιερ», η Vodafone και τα βαφτίσια στη Βενετία

Όμιλος Καράτζη: Ποντάρει σε ενέργεια – τουρισμό αλλά «απλώνει δίχτυα» σε αερομεταφορές και κατασκευές

Attica Bank: Τα βήματα αποεπένδυσης του ΤΧΣ – Νέα αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα για την ΑΜΚ