Γεωπολιτικό stratego βρίσκεται σε εξέλιξη στο Αιγαίο με επίκεντρο τόσο τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου όσο και το ναυπηγείο της Σύρου με προέκταση και σε εκείνο της Ελευσίνας.

Στο παζλ προστίθεται και η «χριστουγεννιάτικη» έγκριση από το ΔΣ της ΔΕΠΑ της συμμετοχής με 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της GASTRADE Α.Ε. που θα κατασκευάσει τον τερματικό σταθμό LNG στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Όσο αφορά τα ναυπηγεία, τον περασμένο Δεκέμβριο στη διάρκεια της εκδήλωσης των εγκαινίων στο Νεώριο ο αμερικάνος πρέσβης Τζέφρι Πάιατ είχε πει: «Οι Έλληνες εφοπλιστές δεν πρέπει να πηγαίνουν στα ναυπηγεία της Τουρκίας, της Μάλτας και της Ρουμανίας γιατί πλέον έχουν επιλογή στην Ελλάδα». Η Σύρος θα αποτελέσει ανάχωμα στις ρότες πλοίων προς τα τουρκικά ναυπηγεία της Τούσλα».

Μάλιστα ο πρέσβης είχε προτρέψει τους Αμερικάνους επενδυτές να επενδύσουν στην Ελλάδα και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον εκτός από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και για τον Βόλο.

Είναι προφανές ότι οι Αμερικάνοι θέλουν αφενός να δημιουργήσουν ένα τόξο λιμανιών από την Αλεξανδρούπολη έως τον Βόλο και αφετέρου να αποκτήσουν ναυπηγεία στηρίγματα σε Σύρο και Ελευσίνα προκαλώντας οικονομικούς εφιάλτες στην Τουρκία και δημιουργώντας πονοκέφαλο στους Κινέζους στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στον ΟΛΘ.

Eνδιαφέρον έχουν οι Αμερικάνοι να προχωρήσει το έργο με την κατασκευή του τερματικού σταθμού LNG στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ώστε να απεξαρτηθεί η Ουκρανία από τη Ρωσία σε θέματα ενέργειας.

Στην εταιρεία GASTRADE Α.Ε είναι συμμέτοχοι με ποσοστό 20% ο καθένας, ο όμιλος Κοπελούζου, η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Gaslog η οποία έχει σύγχρονο στόλο με πλοία μεταφοράς LNG με κύριο μέτοχο τον Έλληνα πλοιοκτήτη Πήτερ Λιβανό, η ΔΕΠΑ καθώς και ο κρατικός διαχειριστής της Βουλγαρίας Boulgartransgaz , που είναι ο ΔΕΣΦΑ της Βουλγαρίας.