Καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ξεδιπλώνονται, όχι μόνο εδώ στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως, διαπιστώνουμε ότι οι περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως οι πλημμύρες και οι πυρκαγιές, γίνονται ανησυχητικά συχνές.

« Τα χρονικά περιθώρια για ουσιαστική αλλαγή στενεύουν, προτρέποντας όλους μας να δράσουμε γρήγορα και αποφασιστικά. Ενώ η ναυτιλία αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με τον ΙΜΟ, μόνο το 2,9% των παγκόσμιων εκπομπών, παρά το γεγονός ότι σχεδόν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται μέσω θαλάσσης, πιστεύουμε ακράδαντα ότι κάθε κλάδος πρέπει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Στην Capital, συμμεριζόμαστε αυτές τις ανησυχίες και συμμετέχουμε ενεργά στη χάραξη στρατηγικής για ένα στόλο “ενεργειακής μετάβασης” που θα είναι ανθεκτικός στο μέλλον, προωθώντας μας προς τον απώτερο στόχο της ναυτιλίας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα» ανέφερε μιλώντας στο 13ο Annual Capital Link Forum ο Γεράσιιμος Καλογηράτος  CEO της Capital Product Partners –CPLP:

«Το ταξίδι προς την πράσινη, βιώσιμη ναυτιλία και την ευθυγράμμιση με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για μηδενική κατανάλωση μέχρι το 2050 περιλαμβάνει ένα μείγμα στρατηγικών επιχειρηματικών και τεχνικών αποφάσεων».

Στη συνέχεια σχολίασε τη χρήση ως καυσίμου για τα πλοία του LNG:

«Από τεχνικής άποψης, έχουμε αναγνωρίσει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως το βασικό μεταβατικό καύσιμο, μια ώριμη βιώσιμη λύση, που υποστηρίζεται από τους κανονισμούς της ΕΕ και του κόσμου. Η χρήση του ΥΦΑ ως καυσίμου θέτει τα κρίσιμα πρώτα βήματα στις λειτουργίες επί του πλοίου και στην εφοδιαστική, ανοίγοντας το δρόμο προς την ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα, με το E-LNG και το πράσινο υδρογόνο.

Για την ανάλογη ανανέωση του στόλου μας, δρομολογήσαμε μια εκτεταμένη και ποικίλη ναυπηγική πρωτοβουλία, που περιλαμβάνει την κατασκευή 63 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων LNG, των εμπορευματοκιβωτίων και των δεξαμενόπλοιων, όλα εξοπλισμένα με τεχνολογίες αιχμής για την αποδοτικότητα και την πρόωση και τις επιλογές εναλλακτικών καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση κοντά στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια» και προσέθεσε:

«Αυτή η τολμηρή πρωτοβουλία, μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, αναδεικνύει τα απτά αποτελέσματα των στρατηγικών επιχειρηματικών μας αποφάσεων. Ανάμεσα στα αξιοσημείωτα σημεία είναι η πρωτοποριακή παραγγελία των δύο πρώτων στον κόσμο Liquid CO2 Carriers με μεταφορική ικανότητα 22.000 cbm και δύο από τα πρώτα Very Large Ammonia Carriers (VLAC) που κατασκευάστηκαν στην Κορέα με μεταφορική ικανότητα 88.000 cbm».

Όπως τόνισε «οι παραγγελίες αυτές καταδεικνύουν επίσης πώς η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί επίσης να διαδραματίσει στρατηγικό ρόλο στις παγκόσμιες προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές άλλων βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της μεταποίησης και της ηλεκτροπαραγωγής, και σηματοδοτούν την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προωθώντας μια ολοκληρωμένη αλυσίδα εφοδιασμού για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Αντιμετωπίζοντας την παγκοσμίως επείγουσα επιτακτική ανάγκη για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, η απαλλαγή από τον άνθρακα αναδεικνύεται ως μια κομβική πορεία προς έναν πιο πράσινο και ασφαλέστερο πλανήτη» και κατέληξε λέγοντας:

« Δεν πρόκειται για ένα εύκολο μονοπάτι, αλλά για ένα ταξίδι που επιβάλλει τολμηρές δράσεις, μετασχηματιστικές ιδέες και ακλόνητη δέσμευση».

Στη συνέχεια ο Γεράσιμος Καλογηράτος απένειμε το”2023 Capital Link Maritime Sustainability Award” στον  Rasmus Bach Nielsen, Global Head of Fuel Decarbonization, Trafigura.

« Το βραβείο  δείχνει τον αξιοσημείωτο αντίκτυπο που μπορούν να έχουν τα άτομα, οι οργανισμοί και οι κοινότητες όταν ενωθούν για έναν κοινό σκοπό. Επιβραβεύει τις εξαιρετικές προσπάθειες, την υποδειγματική ηγεσία και τα καινοτόμα βήματα προς την κατεύθυνση της απαλλαγής από τον άνθρακα. Είναι σημαντικό για όλους μας να θυμόμαστε ότι η επίτευξη των στόχων μας για τη βιωσιμότητα είναι μια συλλογική προσπάθεια. Απαιτεί συνεργασία, ανταλλαγή γνώσεων και την υποστήριξη -και δεν μπορώ να το τονίσω αυτό αρκετά- όλων των ενδιαφερόμενων μερών, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνήσεων, των πλοιοκτητών, των ναυλωτών, των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και εξοπλισμού και των ιδιωτών.» και προσέθεσε:

«Ενωμένοι, διαθέτουμε τη δύναμη να διαμορφώσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για τις επόμενες γενιές. Ο  Rasmus Bach Nielsen ως Global Head of Fuel Decarbonization της Trafigura,  έχει αναδειχθεί ως πρωτοπόρος δύναμη στη στροφή προς την επιτάχυνση της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Η έρευνά του σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα μεταφορών και ένα παγκόσμιο σύστημα τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα ορυκτά καύσιμα υπό την ηγεσία του ΙΜΟ έχει αναγνωριστεί ως “αποτελεσματικό και με επιρροή” από το Lloyd’s List» και συνέχισε:

« Συνάντησα για πρώτη φορά τον Rasmus πριν από σχεδόν 15 χρόνια στη Σιγκαπούρη και χαίρομαι που βλέπω ότι ο ενθουσιασμός του για τη ναυτιλία και την ποικιλομορφία και τις προκλήσεις που αυτή δημιουργεί συνεχίζει να είναι τόσο έντονος όσο και τότε. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του στην Trafigura ως επικεφαλής του τμήματος υγρού φορτίου, ο Rasmus συγκέντρωσε ένα χαρτοφυλάκιο περιουσιακών στοιχείων ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και ένα κορυφαίο παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο φορτίων. Υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της δημιουργίας υποδομής αγωγών υδρογόνου στη Δανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η οραματική ηγεσία του εκδηλώνεται περαιτέρω στα μυριάδες έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Trafigura, καθώς και στη συμβολή του στην ανάπτυξη του κινητήρα αμμωνίας. Χωρίς άλλη καθυστέρηση, επιτρέψτε μας να εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στον κ. Rasmus Bach Nielsen για την εξαιρετική συμβολή του και τις αδιάκοπες προσπάθειές του στην καθοδήγηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς ένα βιώσιμο και απαλλαγμένο από τις ανθρακούχες εκπομπές μέλλον».

Διαβάστε ακόμη

Οι τράπεζες «ανακαλύπτουν» ξανά το Χρηματιστήριο: Η Optima Βank και οι επόμενες υποψήφιες

Αναζητούνται 2 δισ. από φοροφυγάδες για να χρηματοδοτηθούν πρόσθετες παροχές

Πολυτελή ρολόγια: Οι «φτωχοί συγγενείς» των Rolex ρίχνουν τις τιμές (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ