Ναυτιλία

Γιώργος Πατέρας: €11 δισ. για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με «πράσινα» πλοία

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Το ΝΕΕ θα διεκδικήσει κονδύλια ύψους 4,5 δισ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών - ΙΜΟ: Στροφή στο υδρογόνο για καύσιμο πλοίων από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα

«Η αντικατάσταση των ακτοπλοϊκών πλοίων με ”πράσινα” πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα, αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ». Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), δρ Γιώργος Πατέρας τονίζοντας ότι είναι αναγκαία η ανανέωση του στόλου των πλοίων, εν όψει των προστίμων που θα επιβάλλει η ΕΕ με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα (carbon footprint) στο περιβάλλον από τη Ναυτιλία.

Η τοποθέτηση έγινε στο πλαίσιο εκδήλωσης στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην 85η ΔΕΘ.

Το επόμενο βήμα είναι η εκπόνηση του business plan και η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου, κίνηση που θα καταδείξει ότι το σχέδιο είναι υγροποιήσιμο.

Το ΝΕΕ με μία εμπεριστατωμένη μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα και τον κομβικής και ζωτικής σημασίας ρόλο της για τη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα, θα διεκδικήσει κονδύλια ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών τα οποία θα δοθούν για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικίσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού.

Όπως έχει δηλώσει δρ Γιώργος Πατέρας στο newmoney σκοπός είναι να δοθούν χρήματα για την ανανέωση όλου του στόλου από τα πορθμεία τα ημερόπλοια μέχρι τα μεγάλα σκαριά για να προσθέσει:
«Θέλουμε τα πλοία, όσα περισσότερα από αυτά να κατασκευαστούν σε ελληνικές ναυπηγικές μονάδες».

Υπολογίζεται ότι τα τρία τέταρτα του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχει ανανεωθεί έως το 2030.

Η ακτινογραφία του στόλου:

– 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών εκ των οποίων τα πέντε, το κάθε ένα ξεχωριστά ανήκει σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

–24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30-40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

– 43 πλοία εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 καιλίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% το στόλου.

-25 πλοία εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεώτερα της εικοσαετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια εικοσαετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Διαβάστε ακόμα:

Προς αξιοποίηση δεκάδες διατηρητέα του Δημοσίου στο κέντρο της Αθήνας (pics)

Κορκίδης: Από Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις 2 στις 3 θέσεις εργασίας

Η πανδημία «πίκρανε» τον Τερκενλή