Η ενεργειακή κρίση και η προσπάθεια απεξάρτησης της Ευρώπης από τη Ρωσία έχει εντείνει τις προσπάθειες των κρατών-μελών της ΕΕ να προμηθευτούν φυσικό αέριο και πετρέλαιο από άλλες χώρες ναυλώνοντας πλοία. Η Γερμανία άρχισε τις εμπορικές συμφωνίες με τον Γιώργο Προκοπίου προκειμένου να εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η αρχή έγινε με τη ναύλωση των δύο πλωτών τερματικών σταθμών επαναεριοποίησης (FSRU) φυσικού αερίου και ακολούθησε η ναύλωση 13 LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 200.000 κυβικών μέτρων το καθένα.

Η εισηγμένη

Στο μεταξύ, καθαρά κέρδη ύψους 42,3 εκατομμυρίων δολαρίων παρουσίασε το 9μηνο του 2022 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Dynagas LNG Partners συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου έναντι 36,3 εκατ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021, ποσοστό αύξησης 16,5%.

Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο ο οποίος αποτελείται από έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου συνολικής μεταφορικής ικανότητας 914.100 κυβικών μέτρων.

Μείωση παρουσίασε στα έσοδα κατά 5% στα 96,5 εκατομμύρια δολάρια έναντι 102 εκατομμυρίων το 2021. Το προσαρμοσμένο ΕΒΙΤDA για το 9μηνο ανήλθε στα 65,8 εκατ. έναντι 72,3 τον αντίστοιχο περσινό διάστημα πέρσι.

Τα καθαρά κέρδη για το γ’ τρίμηνο έκλεισαν στα 7,4 εκατ. έναντι 11,3 το 2021 μείωση κατά 34,5%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην πτώση των εσόδων από τα ταξίδια και στην αύξηση των δαπανών για δεξαμενισμούς και ειδικές επιθεωρήσεις. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το γ’ τρίμηνο ήταν 4,5 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με τα 11,6 πέρσι, ποσοστό μείωσης 61,2%.

Η μείωση αποδίδεται τόσο στην υποχώρηση των εσόδων των πλοίων όσο και στην αύξηση των τόκων και των χρηματοοικονομικών εξόδων σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος των πλοίων ήταν 61.560 δολάρια έναντι 62.800 το γ’ τρίμηνο του 2021.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τόνι Λόριτζεν δηλώνει αισιόδοξος για τις προοπτικές της ναυλαγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μακροπρόθεσμα. Τονίζει ότι η Dynagas για 10ο συνεχόμενο τρίμηνο είχε ναυλωμένα όλα της τα πλοία με μέση εναπομένουσα διάρκεια συμβάσεων τα 6,2 έτη. Η πρώτη χρονοναύλωση που θα λήξει θα είναι για το Artica Aurora το τρίτο τρίμηνο του 2023 και η δεύτερη για Clean energy πλοίο το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Διαβάστε ακόμη

myProperty: Ψηφιακά οι δωρεές χρημάτων στα παιδιά από την 1η Ιανουαρίου

Qatargate: Την Τετάρτη κρίνεται η προφυλάκιση της Καϊλή

Πλειστηριασμοί: Το φιλέτο της Βουλιαγμένης, τα νυφικά και ένα βαπόρι με μεγάλη ιστορία (pics)