Του Μηνά Τσαμόπουλου

Η παρουσία του Ιταλού πλοιοκτήτη Εμάνουελ Γκριμάντι στην Ελλάδα προ ολίων ημερών, τάραξε τα νερά της ακτοπλοϊκής καθημερινότητας. Η δήλωσή του, στο πλαίσιο , του Συνεδρίου XXII Euromed Convention From Land to Sea, ότι θα είναι αγοραστής εφόσον μπει πωλητήριο στον Όμιλο Attica, όπου ανήκουν οι εταιρείες Superfast-Blue Star Ferries-Hellenic Seaways, προκάλεσε αίσθηση και ανεπίσημες αντιδράσεις.

Κάποιοι είπαν ότι τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει αφού δεν θα το επιτρέψει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Άλλοι απάντησαν ότι αν το κάνει θα παραχωρήσει γραμμές και πλοία. Κύκλοι της ακτοπλοΐας τόνισαν και κάτι «ακραίο»:

«Ο ενθουσιώδης τρόπος που ο κύριος Γκριμάλντι παρουσίασε την Minoan, γεμάτη επιτυχίες, όπως τόνισε , με πλοία παλάτια, μας δημιούργησε την εντύπωση ότι μπορεί κάποια στιγμή να της βάλει πωλητήριο. Είναι ο ίδιος τρόπος με τον οποίο πέρσι στο Συνέδριο που έγινε στη Σαρδηνία παρουσίαζε την Hellenic Seaways. Ο καιρός θα δείξει» και προσέθεσαν:

«Η επέκταση των Μινωικών σε δύο νέες γραμμές μέσα το 2018 πιθανόν να μην φέρει τα αναμενόμενα κέρδη, ούτε στα Χανιά όπου υπάρχει ο έντονος ανταγωνισμός της κοινοπραξίας ANEK-Superfast, ούτε στη γραμμή Ηράκλειο –Σαντορίνη γιατί εκτός της Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου- με τον οποίο ο Γκριμάλντι συναντήθηκε στο Λαγονήσι χωρίς να προκύψει κάτι ουσιαστικό- εισήλθε στη γραμμή και τρίτη εταιρεία, η Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. Επιπροσθέτως, έχει αυξηθεί πολύ το κόστος των καυσίμων. Τα κέρδη που είχαν πέρσι στη γραμμή η Seajets και η HSW δεν θα υπάρχουν για τους παραπάνω δύο λόγους» και κατέληξαν:

«Το ό,τι αυτή η αγορά δεν θα μπορούσε να περάσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο κύριος Γκριμάλντι το άφησε για να ασχοληθεί με αυτό αργότερα» .

Σε κάθε περίπτωση για τα μελλοντικά του σχέδια στην Ελλάδα ο Εμάνουελ Γκριμάλντι, μιλώντας στο «business stories», απέφυγε να επανέλθει στο θέμα της Attica Group και δήλωσε:

«Έχουμε κάνει μία μεγάλη επένδυση. Αν υπάρξει πιθανότητα και ευκαιρίες ή γίνουν κάποιες συγχωνεύσεις είμαστε η πιο δυνατή εταιρεία. Έχουμε τόσα πολλά λεφτά και θα δούμε τι θα κάνουμε. Δεν θα πάμε να πάρουμε σκουπίδια ούτε θα πάρουμε εύκολες αποφάσεις. Αν κάνουμε επένδυση θα την κάνουμε σε κάτι που θα έχει προοπτική. Σε οτιδήποτε. Μπορεί να είναι και πλοία. Αναζητάμε σε κάθε περίπτωση κάτι πετυχημένο με διάρκεια. Δεν θέλω να πω κάτι περισσότερο. Αναζητώ επενδύσεις. Kάνω σχέδια στο μυαλό μου. Έχω τον χρόνο να κοιτάξω γύρω μου, με την ησυχία μου, για να πάρω αποφάσεις. Ο Όμιλος είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Έχουμε διαθέσιμα μετρητά. Αν δεν εμφανιστεί ούτε μία ευκαιρία στην ελληνική ακτοπλοΐα, θα έχω διαθέσιμα δικά μου πλοία και στο ελληνικό περιβάλλον και θα είμαι ανταγωνιστικός» και συμπλήρωσε:

«Ο πατέρας μου συχνά μου έλεγε έναν στίχο του Δάντη: «Πρέπει να μην κοιτάς τη σκιά σου αλλά να κοιτάς μπροστά». Και εμείς συνεχίζουμε στον δρόμο της ανάπτυξης και της επιτυχίας».

Νωρίτερα στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου επεσήμανε για τις Μινωικές Γραμμές:

«Η εταιρεία, η Μinoan είναι υγιέστατη. Μετά από 10 χρόνια με χρέη και δυσκολίες, χωρίς να δίνει μέρισμα στους μετόχους, κατάφερε όχι μόνο να επιβιώσει αλλά να επιστρέψει στην κερδοφορία, να μηδενίσει τον δανεισμό της και να επεκταθεί σε Χανιά και Κυκλάδες . Η εταιρεία έχει τρία πανέμορφα πλοία, τρία παλάτια και το catamaran Σαντορίνη από τα καλύτερα στην Μεσόγειο».

Μάλιστα αναφέρθηκε στη δρομολόγηση του «Mykonos Palace» στα Χανιά το οποίο ήταν ένα στοίχημα για εκείνον. Έδωσε συγχαρητήρια στον τέως υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, που ήρε τον κρατικό προστατευτισμό στη γραμμή και ενέκρινε το δρομολόγιο. Επίσης, ανακοίνωσε ότι σε τρία πλοία των Μινωικών θα τοποθετήσει scrubbers άμεσα μέχρι τον Απρίλιο του 20019 θα είναι έτοιμα.

antv8888

Ο δ/νων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών, Αντώνης Μανιαδάκης με τον υπεύθυνο των Εξωτερικών Υποθέσεων του Ομίλου Grimaldi, Πολ Κυπριανού

Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωϊκών, Αντώνης Μανιαδάκης δήλωσε για τα μελλοντικά σχέδια των Μινωικών:

«Στην Ελλάδα υπάρχουν τέσσερα μεγάλα λιμάνια με την οπτική της ακτοπλοΐας. Ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, τα Χανιά και η Σαντορίνη. Σε αυτά θα δυναμώσουμε κι άλλο. Δεν είναι στα σχέδια μας, προς το παρόν, να επεκταθούμε στο Αιγαίο σε άλλες περιοχές».

Αργότερα στη διάρκεια του Συνεδρίου επεσήμανε:

– Είμαστε τυχεροί που είμαστε στην Κρήτη το μεγαλύτερο νησί με ισχυρή παραγωγή, αγροτικό τομέα και τουρισμό.

– Με τη σημαντική υποστήριξη του ομίλου Γκριμάλντι και του προέδρου μας, Εμάνουελ Γκριμάλντι, πήραμε το μάθημά μας. Μειώσαμε στο μηδέν το δανεισμό μας την ώρα που τα δάνεια των ανταγωνιστών μας κυμαίνονται στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

– Έγινε εξορθολογισμός του στόλου και εισήλθαμε σε νέα δρομολόγια για να αυξήσουμε τα έσοδα.

– Εξετάζουμε την είσοδό μας σε νέα δρομολόγια αλλά όχι για όλο το Αιγαίο αλλά για συγκεκριμένα νησιά.