Το φράγμα της 100άρας σε αγορές πλοίων έσπασαν οι Έλληνες εφοπλιστές.

Πιο συγκεκριμένα, έχουν δώσει 1,583 δισεκατομμύρια δολάρια για 108 πλοία εκ των οποίων τα 58 είναι φορτηγά αξίας 832 εκ. δολ., 32 δεξαμενόπλοια αξίας 517,7 εκατομμυρίων δολαρίων, 15 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 178,9 εκ. και τρία υγραεριοφόρα αξίας 51,7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι Κινέζοι έβγαλαν από τα ταμεία τους 963,3 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 94 πλοίων.

Από αυτά τα πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 72 είναι φορτηγά, 16 δεξαμενόπλοια, πέντε μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα υγραεριοφόρο.

Στην τρίτη θέση είναι εταιρείες νορβηγικών συμφερόντων με επενδύσεις συνολικής αξίας 337,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για 13 δεξαμενόπλοια, έξι φορτηγά δύο υγραεριοφόρα και δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Από την αρχή του χρόνου έως τα τέλη Ιουνίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έχουν πωληθεί συνολικά 536 πλοία συνολικής αξίας 8,074 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Από αυτά 237 είναι φορτηγά, 209 δεξαμενόπλοια, 60 containers και 30 υγραεριοφόρα.

Οι Έλληνες έχουν αγοράσει το 20,1% των πωληθέντων μεταχειρισμένων πλοίων παγκοσμίως δίνοντας το 18% του συνολικού ποσού που έχει δαπανηθεί.