Την ενδυνάμωση της παρουσίας της στη ναυτιλία δρομολογεί η οικογένεια Kωνσταντίνου Στέγγου και οι γιοί του, Aνδρέας και Γιώργος. Μετά την πώληση του Πόρτο Καρράς, μπορεί οι δραστηριότητες της είναι περιορισμένες επί του παρόντος, όμως απέκτησε σημαντική ρευστότητα.

Το άνοιγμα του επενδυτικού ορίζοντα είναι  ο λόγος που από το 2020 η οικογένεια Στέγγου  προχώρησε στην ίδρυση τριών εταιρειών με αντικείμενο  τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τον τουρισμό και το  real estate.  Ειδικότερα:

α) της εταιρείας T.O. Constructions A.E. (θυγατρική κατά 88,42% της T.O. International Holding LTD), με έδρα την Ελλάδα, μέσω της οποίας πλέον, θα ασκείται η δραστηριοποίηση του ομίλου στον κατασκευαστικό τομέα,

β) της T.O. Shipping LTD, θυγατρική σε ποσοστό 100% της T.O. International Holding LTD,  με έδρα την Κύπρο, μέσω της οποίας  ασκείται η δραστηριοποίηση του ομίλου στον τομέα της ναυτιλίας  και

γ) της εταιρείας PFC Premier Finance Corporation LTD -θυγατρική εταιρεία σε ποσοστό 100% της T.O. International Holding LTD) με έδρα την Κύπρο.

Η οικογένεια έχει σχέσεις με τη ναυτιλία αφού είναι μέτοχος στην Technomar Shipping Inc και είναι συνιδρύτρια της μαζί με τον Γιώργο Γιουρούκο. Ιδρύθηκε το 1994 και εκ τότε δραστηριοποιείται στο τομέα του ξηρού φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων. Μέτοχος από την οικογένεια με ποσοστό 49% είναι  ο Ανδρέας Στέγγος.

Σήμερα διαθέτει στόλο από 91 πλοία εκ των οποίων τα 56 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.  Η Technomar καταλαμβάνει την  τρίτη θέση  ανάμεσα στις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιίων μετά την  Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου  που έχει 70  και της Danaos του δρ Ιωάννη Κούστα με 63.

Επίσης, είναι μέτοχοι στην Poseidon Containers Holdings η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE).

Στη ναυλαγορά των container ships  τα κέρδη είναι τεράστια. Είναι τόσο  μεγάλη η ζήτηση για εισαγωγή εμπορευμάτων, που έχει οδηγήσει από τον περασμένο Νοέμβριο στην αύξηση των ναύλων,  με τις εταιρείες Τακτικών Γραμμών τις λεγόμενες Liners να έχουν αρχίσει όλες να καταγράφουν κέρδη.

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 7% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα φορτία για τα container ships αυξήθηκαν από τους 100 εκατομμύρια τόνους το 1980 στους 1,8 δισεκατομμύρια τόνους το 2017.

Η ανάπτυξη του στόλου των container ships την 20ετία  2000-2020 ήταν σε ποσοστό 107% από τα 2.600 πλοία στα 5.400.

Ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 420% από τα 4,5 εκατομμύρια στα 23,4 εκατομμύρια.

Η χωρητικότητα του στόλου με βάση τόνους dw αυξήθηκε κατά 330% από τα 65 εκατ. στα 280 εκατομμύρια.

Υπό ναυπήγηση είναι συνολικά 283 container ships συνολικής χωρητικότητας 1.940.200 τόνων dw.

Οι οικογένεια Στέγγου στο διάστημα Νοέμβριος 2020 έως και τον Ιανουάριο 2021 μέσω της  Τ.Ο.Shipping θυγατρική της εισηγμένης εταιρείας τους “Tεχνική Oλυμπιακή” αγόρασε ποσοστά σε έξι πλοία  καθένα από τα οποία, ως είθισται, ανήκει σε μονοβάπορη εταιρεία δηλαδή εταιρεία που έχει μόνο ένα πλοίο. Αυτό γίνεται στη Ναυτιλία και ειδικά σε ομίλους προκειμένου  το κάθε πλοίο να έχει στεγανά και να μην επιβαρύνει με αβαρίες όλο τον Όμιλο.

Πρόκειται για τις νεοσύστατες εταιρείες  Akiteta Marine, Kalmar Maritime,  Kithira Maritime, Kimi Maritime , Klaireda  Maritime και Stamatis B.Maritime.  Συνολικά διαθέτουν έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων   ηλικίας άνω των 16 ετών.  Η αγορά τους   κόστισε  73,7 εκατομμύρια  δολάρια εκ των οποίων  21,7 καλύφθηκαν από τραπεζικό δανεισμό. Η Τεχνική Ολυμπιακή  πλήρωσε 7,3 εκατομμύρια ως συμμετοχή για την αγορά των πλοίων, ποσόν που αντιστοιχεί  στο ποσοστό που έχει στις  έξι μονοβάπορες.

Την εμπορική διαχείριση -commercial management των έξι πλοίων έχει αναλάβει η Conchart  Commercial INC και την τεχνική διαχείριση η Technomar

Ο συνεταίρος των Στέγγων

Ο συνεταίρος των Στέγγων στη ναυτιλία ο Γιώργος Γιουρουκος θεωρείται είναι από τους πιο δυναμικούς Έλληνες πλοιοκτήτες.  Άρχισε να δραστηριοποιείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία  σε ηλικία 28 ετών ως υπάλληλος  ναυτιλιακής εταιρείας. Προηγουμένως είχε φροντίσει να λάβει την κατάλληλη μόρφωση.  Έχει Bachelor  στην  Marine Engineering  από το College of London University (UK) και   Master in Engineering από το  Brunel University της Αγγλίας (UK).

Έχοντας μόλις έναν χρόνο στα ναυτιλιακά δρώμενα, αποφασίζει  το 1994, σε ηλικία 29 ετών, να ιδρύσει μαζί με τον Ανδρέα  Στέγγο την Technomar Shipping Inc,  η έδρα της οποία βρίσκεται  στο κέντρο της Κηφισιάς.

Τον Έλληνα πλοιοκτήτη, περιγράφουν στελέχη της ναυτιλίας που έχουν συνεργαστεί μαζί του, ως έναν «πολύ δυναμικό επιχειρηματία ο οποίος  παρακολουθεί ο ίδιος κάθε κίνηση που γίνεται στην εταιρεία». Είναι εκείνος από τους δύο συνεταίρους που έχει  καθημερινή και συχνή  επαφή με το προσωπικό.

Είναι απαιτητικός  από τους συνεργάτες του και θέλει όλα να λειτουργούν ρολόι και  σύμφωνα με τις υποδείξεις του. Όμως αν γίνει κάποια κίνηση εκτός της πεπατημένης, ζητάει πλήρη ενημέρωση και εξηγήσεις και δεν διστάζει, όταν πείθεται,  να αποδεχθεί την ορθότητά της.    Ως επιχειρηματίας ακολουθεί μια επιθετική πολιτική στη ναυτιλία, με αγορές και ναυπηγήσεις.

Μεγάλο του πάθος είναι η ταχύτητα και οι μηχανές μεγάλου κυβισμού οι οποίες αποτελούν αξιοθέατο στο χώρο στάθμευσης  της εταιρείας. Δεν λέει πάντως “όχι” και στα γρήγορα αυτοκίνητα. Το ίδιο πάθος τον κυριεύει και στη θάλασσα όπου ασχολείται με τα ταχύπλοα. Είναι παντρεμένος και πατέρας ενός γιού και μίας κόρης.

Διαβάστε ακόμη:

Παπαθανάσης: Έρχεται πρόγραμμα στήριξης για γυμναστήρια και παιδότοπους (vid)

Κορκίδης: Η «ναυμαχία των … κοντέινερ» συνεχίζεται παρά τις προσδοκίες για αποκλιμάκωση

Google: Νέα δικαστική διαμάχη με αντίδικο την Daily Mail