Οι ηγέτες της στρογγυλής τραπέζης των διεθνών ναυτιλιακών ενώσεωνBIMCO, INTERCARGO, Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητήριο και INTERTANKO – συναντήθηκαν την περασμένη εβδομάδα για να συζητήσουν βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία.

Στη συνάντηση, οι ενώσεις επιβεβαίωσαν τη δέσμευση της βιομηχανίας για καθολική αναγνώριση του ρόλου των  ναυτικών, την απαλλαγή από τον άνθρακα της ναυτιλίας και την αντιμετώπιση των πειρατικών απειλών στον Κόλπο της Γουινέας.

Αναγνώριση ναυτικών

Στην κορυφή της ατζέντας ήταν η συνεχιζόμενη έλλειψη καθολικής αναγνώρισης για τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους-key workers. Η πανδημία COVID-19 αποκάλυψε  μια σειρά θεμάτων, όπως η έλλειψη πρόσβασης σε ιατρικές υπηρεσίες, η ανάγκη για ένα αποτελεσματικό, συνεπές και κατά προτεραιότητα παγκόσμιο πρόγραμμα εμβολιασμού και η συνεχιζόμενη ανάγκη επίλυσης της κρίσης αλλαγής πληρώματος στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μια παγκόσμια επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας.

Ο Δημήτρης Ι. Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO και πρόεδρος της συνάντησης δήλωσε: «Είναι καιρός οι Οργανισμοί των Ηνωμένων Εθνών, οι κυβερνήσεις και οι παγκόσμιοι οργανισμοί να συντονίσουν ένα παγκόσμιο πρόγραμμα εμβολιασμού για τους ναυτικούς σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που προτείνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Οι ηγέτες των κυβερνήσεων πρέπει να δεσμευτούν για συλλογική δράση.

Δεν εκτιμούν ότι η ευημερία των ναυτικών δεν είναι μόνο ένα ανθρωπιστικό ζήτημα, αλλά ότι οι ναυτικοί του κόσμου είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση του παγκόσμιου εμπορίου.

Εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου

Η αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης για το κλίμα και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παραμένει βασική προτεραιότητα για τη βιομηχανία. Τα μέλη της Στρογγυλής Τράπεζας υπογράμμισαν τη σημασία που αποδίδει η ναυτιλιακή βιομηχανία στην περιβαλλοντική της διαχείριση,  στον έλεγχο και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Επίσης, τόνισαν ότι μια μεγάλης κλίμακας επένδυση στην έρευνα και την ανάπτυξη είναι υψίστης σημασίας για την πραγματική πρόοδο προς μια βιομηχανία μηδενικού άνθρακα έως το 2050.

Για το σκοπό αυτό, τα μέλη επιβεβαίωσαν επίσης τη δέσμευσή τους για την πρωτοβουλία του Συμβουλίου Ναυτικής Έρευνας και Ανάπτυξης (IMRB) σε ολόκληρη τη βιομηχανία για την επιτάχυνση της εισαγωγής τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Ο απανθαρκοποίηση μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την άμεση επιτάχυνση της ανάπτυξης καυσίμων και τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και το IMRB είναι ένα κρίσιμο όχημα για να οδηγήσει την πρόοδο που απαιτείται για τη δημιουργία μιας ναυτιλιακής βιομηχανίας μηδενικού άνθρακα.

Πειρατεία

Η απειλή της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζει να αυξάνεται. Αναγνωρίστηκε ότι η Νιγηρία έχει επενδύσει σε δυνατότητες επιβολής του νόμου, αλλά είναι πιθανό να χρειαστούν λίγο χρόνο για να έχουν σημαντικό αποτέλεσμα. Η αποτελεσματική επιβολή της ναυτικής νομοθεσίας τόσο στα χωρικά όσο και στα διεθνή ύδατα της περιοχής έχει καθυστερήσει πολύ και η επιβολή από ικανές και πρόθυμες ναυτικές δυνάμεις απαιτείται επειγόντως για την αντιμετώπιση της θανατηφόρας απειλής για τους ναυτικούς.

Τα μέλη της Στρογγυλής Τράπεζας συμφώνησαν ομόφωνα για τη συνεχή επανεξέταση των επιλογών και για τη λήψη όλων των απαραίτητων ενεργειών για τη μείωση της απειλής πειρατείας της Νιγηρίας.

Διαβάστε ακόμη:

Eurostat: Στο 7,9% η μείωση του ΑΕΠ για την Ελλάδα το δ΄ τρίμηνο του 2020

Έφυγε από τη ζωή ο «πατριάρχης» των τραπεζιτών Γιάννης Κωστόπουλος

Σε πανικό ο Ερντογάν: «Ξηλώνει» ξανά το οικονομικό επιτελείο – Κατρακυλά στις δημοσκοπήσεις