Οι ναύλοι  για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων  έχουν υπερδιπλασιαστεί μέσα σε δύο εβδομάδες στις διαδρομές από την Ασία προς τη βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο μετά τις επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και προκάλεσαν δαπανηρές και χρονοβόρες εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Το επιπλέον κόστος  θεωρείται σίγουρο ότι θα μετακυλιστεί στον καταναλωτή.

Οι τιμές για τη διαδρομή Ασία-Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 123%, ενώ οι τιμές Ασίας-Ευρώπης ήταν 163% υψηλότερες σε σχέση με τα μέσα Δεκεμβρίου, με πιθανές περαιτέρω αυξήσεις.

Οι εταιρείες Liners  στην εμπορική γραμμή από το κινεζικό λιμάνι της Σαγκάης προς την Ευρώπη σημείωσαν κέρδη 80% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έφθασαν τα 2.694 δολάρια ανά teu για την επταήμερη περίοδο που έληξε στις 29 Δεκεμβρίου.

Η τιμή ήταν 1.029 δολάρια ανά teu στις 15 Δεκεμβρίου.

Οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 70% σε 3.491 δολάρια ανά teu για μια περίοδο επτά ημερών που έληξε στις 29 Δεκεμβρίου ενώ  ήταν 1.569 δολάρια ανά teu στις στις 15 Δεκεμβρίου.

Ο συνολικός δείκτης σημείωσε άνοδο 40% την περασμένη εβδομάδα και διαμορφώθηκε σε 1.759 μονάδες για να φθάσει στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2022, καθώς ο αντίκτυπος της κατάστασης στην Ερυθρά  Θάλασσα συνεχίζει να οδηγεί σε άνοδο τις τιμές σε άλλες αγορές.

Περισσότερα από 280 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτραπεί τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, προσθέτοντας χιλιάδες μίλια και έως και 15 επιπλέον ημέρες στο ταξίδια, απορροφώντας πρόσθετη χωρητικότητα για το boxship στόλου.

Η MSC, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι έχει εφάρμοσε χρεώσεις προσαρμογής έκτακτης ανάγκης ύψους μεταξύ 1.500 και 2.000 δολαρίων ανά teu για  την προσαρμογή.

Από τα 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των 3.000 teu και άνω που παρακολουθούνται από το Lloyd’s List Intelligence στις γραμμές του Σουέζ και του

Ερυθρά Θάλασσα στις 2 Ιανουαρίου, συνολικά 10 ήταν ιδιοκτησίας ή που διαχειρίζεται η Maersk Line.

Διαβάστε ακόμη 

Η μεγάλη επιστροφή του Μ.Χ. και το “legend” του Αδωνι, ο καφές του Μπλίνκεν με Μητσοτάκη στα Χανιά, το παλτό του Παναμά και το πίσω κάθισμα του τραπεζίτη

Φορέας Ακινήτων: Συζητήσεις με «4» για τη σύμβαση παραχώρησης – Η σύνθεση των επενδυτών και το μοντέλο Κύπρου

Aνασχηματισμός με επίκεντρο την ασφάλεια: Οι σαρωτικές αλλαγές στην Κατεχάκη και οι καραμπόλες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ