Ναυτιλία

Υπό τον φόβο Ρώσων χάκερ βρίσκεται η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ειδικοί εκτιμούν ότι η Ρωσία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον πόλεμο στον κυβερνοχώρο ως αντίποινα στις δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία - «Έμφραγμα» στα ευρωπαϊκά λιμάνια από τον πόλεμο στην Ουκρανία – Έρχονται νέες αυξήσεις στα μεταφορικά

Οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας από τη Δύση έχουν αυξήσει τους φόβους για κύμα κυβερνο-επιθέσεων από Ρώσους χάκερ σε νευραλγικούς τομείς της δυτικής οικονομίας μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται η ναυτιλία.

Ειδικά τις ημέρες αυτές που μεγάλες Liners εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρακάμπτουν τη Ρωσία και την Ουκρανία μην παραδίδοντας εμπορεύματα ούτε δεχόμενες παραγγελίες για μεταφορά, η ανησυχία για κτυπήματα σε βάρος τους μεγαλώνει. Ειδικοί εκτιμούν ότι η Ρωσία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον πόλεμο στον κυβερνοχώρο ως αντίποινα στις δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία.

«Υπάρχει φόβος είναι ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες — και άλλες — θα μπορούσε κατά λάθος να παγιδευτούν στα διασταυρούμενα πυρά στον κυβερνοχώρο» επισημαίνουν στελέχη εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες κυβερνοασφάλειας.

Ο ναυτιλιακός κλάδος έχει στοχοποιηθεί προ του πολέμου όπως και έχει δεχθεί πολλές επιθέσεις που του προκάλεσαν σημαντικές λειτουργικές διαταραχές και σημαντικές οικονομικές απώλειες.

Μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, από την έναρξη του πολέμου υπήρξαν αναφορές για κυβερνο-επίθεση στο λιμάνι Jawaharlal Nehru της Ινδίας, ενώ ο αμερικανικός κολοσσός των logisdtics η Expediters των ΗΠΑ έχει επίσης δεχθεί επίθεση και αναγκάστηκε να κλείσει τα λειτουργικά του συστήματα παγκοσμίως για να περιορίσει τον αντίκτυπο.

Οι επιθέσεις αυτές προστίθενται σε μια συνεχώς αυξανόμενη λίστα με ναυτιλιακές εταιρείες συμπεριλαμβανομένου του γίγαντα Clarksons, του κινεζικού ομίλου Cosco και τη γαλλική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, για να αναφέρουμε μόνο μερικές.

Ακόμη και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός-ΙΜΟ έχει δει τα συστήματά της να παραβιάζονται στα χέρια του διαδικτυακού
εισβολείς.

Ωστόσο, αναμφισβήτητα ήρθε η πιο υψηλού προφίλ επίθεση έγινε το 2017, όταν η AP Moller-Maersk δέχθηκε επίθεση του κακόβουλου λογισμικού NotPetya.

Η διακοπή των συστημάτων της Maersk στοίχισε στον όμιλο εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και ανεπιθύμητα ζημιά στη φήμη του.

Πέρυσι, ο ΙΜΟ παρουσίασε ολοκληρωμένες συστάσεις για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και στον τομέα της ναυτιλίας.

Ωστόσο, είναι προφανές ότι οι προσπάθειες απέχουν πολύ από το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας της Lloyd’s List για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο υπογραμμίζουν περαιτέρω τις ανησυχίες της βιομηχανίας

Με τη ναυτιλία να βασίζεται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο αφού εισήλθε στην εποχή της ψηφιοποίησης τα περιθώρια όλο και περισσότερες εταιρείες να πέσουν θύμα κυβερνοεπιθέσεων μεγαλώνουν συνεχώς. Το phishing και ransomware είναι η πιο κοινή μορφή επίθεση.

Η έρευνα της Lloyd’s List συγκέντρωσε απαντήσεις από κάθε πλευρά τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι εφοπλιστές με ποσοστό 13% είχαν τη μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο δείγμα.

Ένα από τα πιο ανησυχητικά συμπεράσματα της έρευνας της Lloyd’s List είναι ότι μόνο το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (26%) αισθάνεται ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία κάνει αρκετά για να καταπολεμήσει τις κυβερνοεπιθέσεις τονίζοντας ότι «πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη».

Διαβάστε ακόμη:

Τουρκία: Σε υψηλό 20ετίας ο πληθωρισμός – Στο 54,4% τον Φεβρουάριο

ΕΛΕΤΑΕΝ: Όφελος 2,5 δισ. ευρώ το 2021 από τα αιολικά και φωτοβολταϊκά

«Φωτιά» σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο: Πάνω από τα $116 το μπρεντ, σε υψηλά 11ετίας το αργό