Μπορεί η ναυλαγορά ξηρού φορτίου να βρίσκεται σε κάμψη, όμως η καλή πορεία της μέσα στο 2019 είχε ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες ανά τον κόσμο να «γεμίσουν» με φορτηγά πλοία διαφόρων μεγεθών.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied, από τις αρχές του χρόνου μέχρι την 15η Νοεμβρίου αγοράστηκαν 486 μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία, με μέσο όριο ηλικίας τα 11 έτη και συνολικής χωρητικότητας 31,2 εκατομμυρίων τόνων dw έναντι 5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Πέρυσι για όλο το 2018 αγοράστηκαν συνολικά 579 πλοία 42,3 εκατ. τόνων με μέσω όρο ηλικίας 10 ετών έναντι 7,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Το 2019 οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αγοράσει μέχρι και τα μέσα του Νοεμβρίου 106 φορτηγά πλοία, ήτοι ποσοστό 39,3% επί του συνόλου επενδύοντας 1,35 δισεκατομμύρια δολάρια ποσοστό 25,9%!

Ακολουθούν οι -κινεζικών συμφερόντων- ναυτιλιακές εταιρείες με 181 πλοία συνολικής αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στην τρίτη θέση όσον αφορά στην αξία των αγορασθέντων πλοίων βρίσκονται οι Νορβηγοί με 191,8 εκατομμύρια δολάρια πολύ μακριά από την πρώτη δυάδα.