Του Μηνά Τσαμόπουλου
  
Η ναυτιλία κάνει κύκλους. Έχει τα πάνω και τα κάτω της. Όμως αυτή τη φορά η κρίση που κλήθηκε να ξεπεράσει δεν ήταν εσωτερική, ενδοναυτιλιακή αλλά παγκόσμια. Και τα προβλήματα δεν σταματάνε εδώ γιατί, σύμφωνα με τον νόμο του Μέρφι, «αν κάτι μπορεί να πάει χειρότερα τότε… θα πάει». 

Στη γενική εικόνα ήρθαν να προστεθούν νέοι κανονισμοί και κατευθυντήριες γραμμές που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου την ώρα που οι ναύλοι είναι τόσο χαμηλοί που πολλές φορές δεν καλύπτουν ούτε τα έξοδά του.
 
Το μέλλον της ναυτιλίας φαντάζει πιο αντίξοο, γεμάτο κανονισμούς και διαρκείς υποχρεώσεις στους ναυλωτές, στα νηολόγια-σημαίες, στα P&I clubs-Ασφαλιστικές εταιρείες και στους νηογνώμονες.
 
Οι εφοπλιστές πλοιοκτήτες βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση για να βρουν τρόπους μείωσης  των λειτουργικών εξόδων των πλοίων τους. Η τεχνολογία των πλοίων αναβαθμίζεται συνεχώς με απρόβλεπτους ρυθμούς, το έλλειμμα ναυτικών αποτελεί τεράστιο πρόβλημα, ενώ γίνεται συζήτηση για την ύπαρξη αυτοματοποιημένων μη επανδρωμένων πλοίων μέσα στην επόμενη δεκαετία.
 
Μέσα στον κυκεώνα αυτό, ένας Έλληνας, εκπρόσωπος της νέας γενιάς στη ναυτιλία, υποστηρικτής της εξέλιξης και της καινοτομίας ο 40χρονος, Κωνσταντίνος Γαλανάκης ήρθε μέσω της δικής του start up εταιρείας, να κάνει πράξη το σύνθημά του «να προστατεύεις τον εργαζόμενο και όχι την εργασία». Να αλλάξει τον τρόπο αντιμετώπισης των ναυτικών.
 
Ίδρυσε την εταιρεία προγραμματισμού Seatrix, που βρίσκεται υπό την ομπρέλα του Ομίλου Elvictor, με κύριο στόχο την δημιουργία και εξέλιξη προγραμμάτων για την εύρεση λύσεων σε όλους τους τομείς της ναυτιλίας, από τα πληρώματα, τις παράλληλες ναυτιλιακές δραστηριότητες, έως και τη διαχείριση πλοίων. Και όλα αυτά  μέσω της μείωσης της «τεχνολογικής γραφειοκρατίας» που αποτελεί τον σύγχρονο πονοκέφαλο των επιχειρήσεων.
 
«Η αχίλλειος πτέρνα της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι το τεράστιο μέγεθος της γραφειοκρατίας ακόμη και με τη σύγχρονη μορφής της την τεχνολογική.  Η δυσκολία που προκαλεί η σταθερή παραγωγή καινούργιων νομοθεσιών και νομικών πλαισίων, η οποία κινείται ανεξάρτητα της κατάστασης της ναυτιλίας, δημιουργεί περισσότερη γραφειοκρατία και λειτουργικά προβλήματα σε όλες τις πτυχές της. Ο Όμιλος  Elvictor είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία, που έχει κάνει με επιτυχία τα πρώτα της βήματα στην πορεία προς την ψηφιοποίηση. Το “New Crew Order”- Η Νέα Τάξη πραγμάτων στα πληρώματα είναι εδώ» επεσήμανε ο Κωνσταντίνος Γαλανάκης στο newmoney.gr:
 
«Αποφάσισα να εκμεταλλευτώ τη σύγχρονη τεχνολογία. Η πολυπλοκότητα της λογιστικής διαχείρισης των πληρωμάτων, όπως για παράδειγμα η ειδικότητα του  ναυτικού που αναζητά μπάρκο, νηολόγιο και τύπος πλοίου, επιζητούν πιο διαδραστικές και σύγχρονες λύσεις.

Η εισαγωγή όλων των πληροφοριών σε ειδικά προγράμματα, σε συνδυασμό με πρωτοποριακές έννοιες, όπως “Internet of things”, “Machine learning” και “Big Dataanalysis”, οδηγούν στην δημιουργία ενός φαινομενικά ζωντανού οργανισμού.

Μέσω των παραπάνω καινοτομιών, υπάρχει αμφίδρομη σύνδεση όλων των προσώπων που αποτελούν μέρος της οποιαδήποτε διαδικασίας, διευκολύνοντας την επικοινωνία μεταξύ τους, και κατά επέκταση, τον συντονισμό τους. Άλλο ένα προτέρημα είναι η διαχείριση των πληροφοριών και η ενημέρωση σε περίπτωση αλλαγής της πληροφορίας. Αυτό βοηθάει την επιμόρφωση  των ναυτικών πάνω σε θέματα νομοθεσιών, μετεκπαίδευσης αλλά και αλλαγής των απαιτήσεων των πλοιοκτητών-διαχειριστών.

Καταλήγουμε, λοιπόν, σε μία πληροφορία που είναι συγκεκριμένη και διαθέσιμη σε όλους, στον νέο αυτό τρόπο εύρεσης και διαχείρισης πληρωμάτων, με  διαφάνεια».
 
Ομολογεί πως η ιδέα για την ίδρυση της εταιρείας αυτού του τύπου την πήρε από προτάσεις πελατών της Elvictor Group, που ήταν ευχαριστημένοι από τις καινοτομίες και υπηρεσίες που τους προσφέρονταν.
 
«Η σωστή μεταφορά εμπειρίας και γνώσεων, με τον ίδιο τρόπο που έγινε μεταξύ της Elvictor Group και των πελατών της, πιστεύω ότι  θα είναι η απάντηση σε  όλα. Όσο για την Elvictor Group, με σταθερό ρυθμό μετατρέπεται σε κόμβο, του οποίου ο στόχος είναι να εξασφαλίσει την ομαλή μετάβαση της ελληνικής ναυτιλίας στην σύγχρονη εποχή και την συνέχιση της παγκόσμιας κυριότητάς της» και προσθέτει:

«Υπάρχουν λίγοι ανταγωνιστές, και όχι Έλληνες, οι οποίοι έχουν ακολουθήσει την ίδια πορεία προς την ψηφιοποίηση, δημιουργώντας in-house λύσεις λογισμικού, ώστε να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα της συνεχώς αυξανόμενης υλικοτεχνικής υποστήριξης στον Τομέα της πρόσληψης Πληρωμάτων».

Για το πώς φαντάζεται το μέλλον στη Ναυτιλία τονίζει:

«Είμαι οπαδός της τεχνολογίας των μη επανδρωμένων πλοίων, καθώς δεν το θεωρώ απειλή για την Διαχείριση Πληρωμάτων.

Όντας θερμός υποστηρικτής της εξέλιξης και της καινοτομίας, στηρίζω το σύνθημα του “να προστατεύεις τον εργαζόμενο και όχι την εργασία”. Για να το συνειδητοποιήσουμε αυτό, θα πρέπει να στηρίξουμε και να επεκτείνουμε τις δυνατότητες κατάρτισης και επανεκπαίδευσης του τομέα. Εάν μείνουμε πίσω στον ρυθμό της τεχνολογικής προόδου, είναι σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσουμε μία νέα μεγαλύτερη κρίση, που θα κάνει την προηγούμενη να μοιάζει με ούριο άνεμο. Έτσι, θα χρειαστεί να αναπτυχθεί σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ κατάρτισης και τεχνολογίας, καθώς οι Ναυτικοί του σήμερα μπορεί να είναι οι χειριστές πλοίων του αύριο.

Πιο συγκεκριμένα, θα δούμε μία ελαχιστοποίηση της σύνθεσης, που θα ακολουθηθεί από μία πιο απαιτητική ικανότητα κατάρτισης για περισσότερους εξοικειωμένους με την τεχνολογία Ναυτικούς. Μπορεί στην αρχή, τα μη επανδρωμένα πλοία να προορίζονται για καθορισμένες περιοχές, αλλά σε αυτή την εξέλιξη, θα επιβιώσουν οι διαχειριστές Πληρωμάτων με ποιότητα και δεν θα μπει τέλος στη ναυτοσύνη, αλλά αυτή θα “τροποποιηθεί”.
Έχουμε ήδη ένα σχέδιο Β, όταν θα λειτουργήσουν τα πλήρως μη επανδρωμένα πλοία».
 
Ο Κωνσταντίνος Γαλανάκης είναι  Διευθύνων Σύμβουλος της Elvictor Group που δημιούργησε ο πατέρας του, Σταύρος Γαλανάκης. Αποφοίτησε από τοAmerican International University of Richmond του Λονδίνου, με Bachelorστον τομέα του Finance, Mergers & Acquisitions, τάξη του 2000. Στην συνέχεια έκανε πρακτική για 6 μήνες στην Morgan Stanley, όπου εμπνεύστηκε από τον τρόπο οργάνωσης και διαχείρισης προβλημάτων, με κύριο εργαλείο την τεχνολογία. Το 2001 άρχισε  την καριέρα του στην οικογενειακή επιχείρηση, την Elvictor Group, η οποία ασχολείται κυρίως με την διαχείριση πληρωμάτων. Από την αρχή, έψαχνε τρόπους να ενσωματώσει την τεχνολογία  στη λειτουργία της εταιρείας, Έτσι άρχισε  μία σταδιοδρομία συνεχούς αλλαγής και εξέλιξης των μέσων, με τα οποία θα άλλαζε δραστικά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η διαχείριση πληρωμάτων.
 
Η Elvictor Group έγινε  η πρώτη εταιρεία διαχείρισης πληρωμάτων- CrewManager παγκοσμίως που φέρει τον τίτλο “paperless organization”. Ως αποτέλεσμα, δημιουργήθηκε ένα δυναμικό δίκτυο μεταξύ ναυτικού, πλοιοκτήτη-διαχειριστή και Elvictor.