Η συμβολή της κρουαζιέρας στην οικονομία της ευρύτερης οικονομίας του Πειραιά αλλά και της Αθήνας γίνεται ολοένα και σημαντικότερη, χρόνο με τον χρόνο.

Κομβικής σημασίας είναι η αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που κάνουν homeporting στο λιμάνι του Πειραιά δηλαδή αφιξο-αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι.

Ο ΟΛΠ θα καταγράψει ρεκόρ επιβατών homeporting για το 2023 βάσει των προκρατήσεων.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους τα στελέχη του ΟΛΠ, οι επιβάτες homeporting θα αγγίξουν τις 600.000 χιλιάδες. Σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου Τα έξοδα ανά επιβάτη σε κάθε λιμάνι επιβίβασης στην Ελλάδα μπορεί να φτάσουν τα 400 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό στα λιμάνια που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια εκτιμάται στα 100 ευρώ. Άρα τα έσοδα από το λιμάνι του Πειραιά λόγω homeporting μπορεί να φτάσουν τα 240 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως επεσήμανε ο Θανάσης Καρλής, αναπληρωτής διευθυντής μάρκετινγκ του ΟΛΠ, μιλώντας στην εκδήλωση για την παρουσίαση του Celestyal Journey το περασμένο Σάββατο “στο λιμάνι του Πειραιά για το 2023 εκτιμάμε ότι θα γίνουν συνολικά 765 προσεγγίσεις. Η μεγάλη διαφορά που έχει συμβεί είναι ότι περίπου τα 2/3 κάνουν home port. Που σημαίνει ότι συμβάλλουν στην αύξηση του οικονομικού αποτυπώματος σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Ένα πολύ σημαντικό ποσοστό του οικονομικού αποτυπώματος κατέχει η Celestyal Cruises” και προσέθεσε:

“Ως λιμάνι του Πειραιά έχουμε στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση των υποδομών μας για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να υποδεχόμαστε και να εξυπηρετούμε με τα υψηλότερα στάνταρ όλα τα νέα πλοία”.

Για το 2023 έχουν προγραμματιστεί να γίνουν συνολικά στο λιμάνι 765 προσεγγίσεις έναντι 677 το 2022, ενώ ο συνολικός αριθμός των αφίξεων επιβατών αναμένεται να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο.

Στο μεταξύ, μετά την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου να δώσει την άδεια στον ΟΛΠ να εκκινήσει σειρά έργων δρομολογεί την έναρξη επέκτασης της νότιας προβλήτας κρουαζιέρας όπου θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων αλλά και η βυθοκόρηση στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.

Τα έργα αυτά είχαν διακοπεί έπειτα από προσφυγή δημάρχων της περιοχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο είχε αναφέρει ότι η Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από κυκλοφοριακή μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη της τους κυκλοφοριακούς φόρτους της περιοχής. Η νέα προβλήτα κρουαζιέρας που αναμένεται να ξεκινήσει αφού λάβει και τις άδειες από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι ένα έργο που επιδοτείται σημαντικά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους.

Διαβάστε ακόμη

Το ΤΑΙΠΕΔ επιστρέφει στο δημόσιο την Υπόγεια Αποθήκη της Καβάλας

Πώς «πληγώθηκε» η ΝΔ: Έχασε 142.000 ψήφους η ΝΔ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και έξι περιφέρειες

Όλες οι αποδείξεις με QR και online στο cloud για… τα «μάτια» της ΑΑΔΕ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ