Η Latsco Shipping αποτελεί τη συνέχεια της εταιρείας που ίδρυσε τη δεκαετία του 1940 ο καπτ. Γιάννης Σ. Λάτσης (1910-2003), μία από τις ιστορικότερες μορφές της ελληνικής ναυτιλίας.

Κατά τα πρώτα του βήματα στο ναυτιλιακό επιχειρείν, ο Γιάννης Σ. Λάτσης είχε επικεντρώσει τη δραστηριότητά του στην επιβατηγό ναυτιλία, με ένα από τα πρώτα πλοία υπό τη διαχείρισή του να είναι το -θρυλικό πλέον- «Νεράιδα», το οποίο είχε αγοραστεί το 1949. Το 1958 εισήλθε στον κλάδο της μεταφοράς πετρελαίου με την αγορά του πρώτου δεξαμενόπλοιου ονόματι «Σπύρος». Μέχρι τη δεκαετία του 1970, ο στόλος του Γιάννη Σ. Λάτση ξεπερνούσε πλέον τα 40 πλοία και περιλάμβανε oil και product tankers, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1980 εισήλθε και στα LPG carriers.

Στις μέρες μας, η Latsco Shipping διαχειρίζεται 41 πλοία, με τον μέσο όρο ηλικίας τους να είναι μικρότερος από επτά έτη. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από πλοία μεταφοράς LNG και LPG, δεξαμενόπλοια, dry bulk carriers, καθώς και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η αξία των υπό διαχείριση πλοίων της Latsco Shipping είναι $2,8 δισ., με χωρητικότητα σχεδόν 3 εκατ. dwt. Με 155 συνεργάτες στη στεριά και περισσότερους από 1.500 ναυτικούς στη θάλασσα, και γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο και Μονακό, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα.

Το φετινό Βραβείο Ευκράντη για τη «Συνεισφορά στην Τεχνολογική Καινοτομία» απονεμήθηκε στη Latsco Shipping Ltd για το project ναυπήγησης υγραεριοφόρου LPG τύπου 87k DF. Τα βραβεία διοργανώνουν τα Ναυτικά Χρονικά.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο υγραεριοφόρο (LPG) πλοίο, χωρητικότητας 87.000 κ.μ., παρουσιάζει πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά που ενισχύουν την ασφάλεια, την αποδοτικότητα, την περιβαλλοντική συμμόρφωση και τη συμβατότητά του με διάφορους προορισμούς και απαιτήσεις των πετρελαϊκών εταιρειών.

Η σχεδίαση του νέου αυτού πλοίου δεν συναντάται σε άλλα υπάρχοντα πλοία, καθώς είναι το αποτέλεσμα μακροχρόνιων συζητήσεων και στενής συνεργασίας μεταξύ της Latsco και της HHI, ενός από τα μεγαλύτερα και πιο αξιόπιστα ναυπηγεία του κόσμου.

Η δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου του πλοίου συνιστά μια εξέχουσα λειτουργία, που του επιτρέπει να ολοκληρώνει ταξίδια της τάξεως των 22.000 ναυτικών μιλίων, χρησιμοποιώντας είτε LPG είτε VLSFO ως καύσιμο, χωρίς την ανάγκη για ενδιάμεσους ανεφοδιασμούς.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης ενός εξαιρετικά αποδοτικού κινητήρα πρόωσης διπλού καυσίμου, τη βελτιστοποίηση ισχύος της διάταξης των γεννητριών, την υιοθέτηση αξονικής γεννήτριας και το βελτιστοποιημένο σύστημα διαχείρισης φορτίου. Καθοριστικό παράγοντα αποτελεί και ο σχεδιασμός της δεξαμενής καυσίμου LPG εντός της δεξαμενής φορτίου αρ. 3, καθώς και των δεξαμενών πετρελαίου εξαιρετικά μεγάλης χωρητικότητας που έχουν σχεδιαστεί.

Εκτός των άλλων πολυάριθμων τεχνολογικών καινοτομιών που συμβάλλουν στην αποδοτικότητα του πλοίου, το γεγονός ότι το πλοίο μπορεί να μεταφέρει αμμωνία είναι ένα επιπρόσθετο σημαντικό πλεονέκτημα για τη λειτουργία του και μια υποσχόμενη εφαρμογή για το μέλλον, καθώς η αμμωνία αναμένεται να αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση καυσίμου για τη ναυτιλία.

Η τελική επιλογή για το φετινό Βραβείο Ευκράντη στην κατηγορία της «Συνεισφοράς στην Τεχνολογική Καινοτομία» προέκυψε έπειτα από πρόταση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της MARTECMA.

Η απόφαση αυτή δεν αναδεικνύει απλώς μια υπερσύγχρονη προσθήκη στον στόλο της Latsco, αλλά υπογραμμίζει και τη σημασία αυτού του τύπου πλοίου ως συμβόλου προόδου και καινοτομίας για την ελληνική ναυτιλία, που ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες και πρακτικές στη ναυπήγησή του.

Διαβάστε ακόμη

Υπερβάσεις και απευθείας αναθέσεις τέλος με εντολή Μαξίμου, άνοιξε ο χορός της Αττικής Οδού χωρίς ενστάσεις, δικαιολογίες γιοκ για τον Ιβάν και το λιμάνι

Πετζετάκις: Το «χρυσό» διαμέρισμα στη Βούλα και το νέο σφυρί για οικόπεδο στο Ηράκλειο (pics)

Σκυλακάκης: Tέλη Αυγούστου οι οριστικές αποφάσεις για τα νέα τιμολόγια και το ξεπάγωμα της ρήτρας αναπροσαρμογής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ