Την προσήλωσή της σε πολιτικές προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, μέσω ενός σύγχρονου και eco στόλου που αποτελείται σήμερα από συνολικά 34 πλοία, δεξαμενόπλοια, gas, LNG carriers και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέστησε σαφή -η συμφερόντων Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση ναυτιλιακή εταιρεία- Latsco μέσω της δημοσίευσης της έκθεσης ESG-Περιβάλλον, κοινωνία και εταιρική διακυβέρνηση.

“Στη Latsco, στοχεύουμε να είμαστε στην πρώτη γραμμή της αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, να προστατεύουμε το περιβάλλον και ταυτόχρονα να παρέχουμε ανταγωνιστικές και αξιόπιστες υπηρεσίες στους πελάτες μας” επισημαίνει στο σημείωμά του ο Γιώργος Ι. Μαργαρώνης διευθύνων σύμβουλος της Latsco Shipping Limited:

“Σε μια προσπάθεια να στηρίξουμε τη δέσμευσή μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και να αυξήσουμε τη συνεργασία με τους μετόχους της, η Latsco έγινε μέλος του “Signatory to Call to Action for Shipping Decarbonization” αλλά και του “Getting to Zero Coalition of the Global Maritime Forum”.

Πιστεύουμε επίσης ότι οι κανονισμοί του ΙΜΟ και οι υψηλές τιμές των αδειών εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα της ΕΕ μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε εναλλακτικές μεθόδους αντιμετώπισης των εκπομπών CO2, όπως η δέσμευση άνθρακα μετά την καύση. Επιπλέον, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής θα χρειαστεί η υγροποίηση του CO2 η μεταφορά και η γεωλογική του αποθήκευση”.

Στη συνέχεια, ο Γιώργος Μαργαρώνης αναφέρθηκε στα σχέδια της εταιρείας:

“Η πρόκληση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εμπνέει τη στρατηγική της Latsco. Ως εκ τούτου, εξετάζουμε προσεκτικά τα σχέδια ανανέωσης του στόλου μας, ενώ παράλληλα ερευνούμε και ενημερωνόμαστε συνεχώς για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των πλοίων και των καυσίμων, προκειμένου να λάβουμε τις σωστές αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή. Η βιωσιμότητα, η συνεχής ανθεκτικότητα και η ευελιξία απαιτούνται περισσότερο από ποτέ προκειμένου να δημιουργήσουμε αξία για όλα τους μετόχους μας.

Δεσμευόμαστε να μειώσουμε περαιτέρω τις εκπομπές αερίων του στόλου μας και την κατανάλωση ενέργειας στα γραφεία μας.

Στόχος μας είναι να υιοθετήσουμε έγκαιρα τις νέες και πιο πράσινες τεχνολογίες στα πλοία μας. Επενδύουμε στα πλοία μας από τη φάση του σχεδιασμού και αξιολογούμε συνεχώς τις βέλτιστες τεχνικές λύσεις. Η ανανέωση αποτελεί μέρος του στρατηγικού μας στόχου για τη διατήρηση ενός σύγχρονου, τεχνολογικά προηγμένου και αποτελεσματικού στόλου με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα”.

Μέτρα

Κατά τη διάρκεια του 2021 η Latsco εδραίωσε περαιτέρω τη δέσμευσή μας να απαλλαγή από τον άνθρακα. Πιο συγκεκριμένα:

-Παρακολουθεί στενά όλα τα δεδομένα που σχετίζονται με τις επιδόσεις και τις εκπομπές μέσω σύγχρονων συστημάτων λογισμικού και υλικού που διασφαλίζουν την ακεραιότητα και τη διαφάνεια των δεδομένων.

-Υποστηρίζει τη στενή συνεργασία με τους ναυλωτές της ως το κλειδί για την επιτυχή πορεία προς την απαλλαγή του στόλου και των λειτουργιών του από τον άνθρακα.

-Επενδύει σε νέες τεχνολογίες και συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για εναλλακτικά καύσιμα και δέσμευσης άνθρακα μετά την καύση-carbon capture solutions.

-Εξετάζει επίσης προσεκτικά την αξία του υγροποιημένου CO2 αλυσίδα αξίας, καθώς πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει παράγοντα που θα διευκολύνει την παραγωγή καυσίμων καθαρού μηδενικού κόστους και αναπόσπαστο μέρος της οδού προς την απαλλαγή από τον άνθρακα.

-Σε μια προσπάθεια να στηρίξει τη δέσμευση της για την απαλλαγή του στόλου της από τον άνθρακα, έχει διαθέσει πόρους και έχει ενισχύσει το τμήμα Λειτουργικής Τεχνολογίας και Διαχείρισης Ενέργειας – Operational Technology and Energy Management (OTEM) με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό.

Όπως επισημαίνει ο Γιώργος Ι. Μαργαρώνης “καθώς βρισκόμαστε πλέον στο τρίτο τρίμηνο του 2022, ο κόσμος και η ναυτιλιακή βιομηχανία, που είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της παγκόσμιας εμπορίου, αντιμετωπίζει δύο γεγονότα μαύρου κύκνου, την πανδημία COVID που υποχωρεί σιγά-σιγά και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το 2021 συμπληρώθηκαν σχεδόν δύο χρόνια από την πανδημία και παρά την αναστάτωση και το βαρύ τίμημα σε ανθρώπινο ζωές, οι κοινωνίες σε όλο τον κόσμο επέδειξαν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα και αποφασιστικότητα να επανέλθουν σε κανονικότητα. Το 2021, η παγκόσμια οικονομία αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό του 21ου αιώνα – επανήλθε στο προ της πανδημίας επίπεδα.

Ωστόσο, εκτός από τις σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις, οι δύο αυτές κρίσεις προκάλεσαν διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο και την ναυτιλιακή βιομηχανία ειδικότερα. Γινόμαστε μάρτυρες διαρκών αλλαγών στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, τεράστιων προκλήσεων για τις κοινωνίες, τους ναυτικούς και τους εργαζόμενους στην ξηρά, οι οποίες υπογραμμίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας, της μέριμνας για τον ανθρώπινο παράγοντα και τις αυξημένες κοινοτικές επενδύσεις.

Το περιβάλλον αποτέλεσε κεντρικό σημείο του 2021 για τους φορείς χάραξης πολιτικής και για τη Latsco. Τον Ιούνιο, ο ΙΜΟ πραγματοποίησε την MEPC 76, όπου εγκρίθηκαν τεχνικά (EEXI) και επιχειρησιακά μέτρα (CII) και τον Ιούλιο η ΕΕ δημοσίευσε τη δέσμη μέτρων Fit for 55, αυξάνοντας περαιτέρω τις φιλοδοξίες της για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Η COP26 που πραγματοποιήθηκε στη Γλασκώβη το τέταρτο τρίμηνο του 2021 συγκέντρωσε σημαντικό ενδιαφέρον από τη ναυτιλιακή κοινότητα με σημαντικές ανακοινώσεις, όπως η παγκόσμια δέσμευση για το μεθάνιο και οι πράσινοι ναυτιλιακοί διάδρομοι”.

Διαβάστε ακόμη

Αυξημένα τα τιμολόγια της νέας χρονιάς για την αγορά ηλεκτρισμού – Άνοδος 28% στις ταρίφες Ιανουαρίου

Τα γκάλοπ και η άρση ασυλίας, αρχίζει… η πώληση μετοχών στην Εθνική και την Τράπεζα Πειραιώς, τα 200 της Viva και επιστροφή του Σωκράτη με τα 500

Φίλιππος Βρυώνης: Το ματαιωμένο σφυρί και ο… μυστηριώδης νέος ιδιοκτήτης του «στρατηγείου» στο Ρουφ (pics)