Κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και ψηφίζεται σήμερα, Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής η κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης έως το 2065 του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας Α.Ε. (ΟΛΗΓ) στον όμιλο Grimaldi, η οποία υπογράφηκε στις 21 Μαρτίου 2023.

«Στόχος είναι η Ελλάδα μέσω των λιμένων να γίνει το σταυροδρόμι του παγκόσμιου εμπορίου», σχολίασε ο κ. Βαρβιτσιώτης στο «business stories», ο οποίος την παραμονή των εγκαινίων της ΔΕΘ, την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου, θα εγκαινιάσει τον Νέο Σταθμό Κρουαζιέρας της ΟΛΘ Α.Ε.

Με την κύρωση της Σύμβασης Αγοροπωλησίας Μετοχών θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση από το ΤΑΙΠΕΔ του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών ποσοστού 67% της ΟΛΗΓ Α.Ε. στον πλειοδότη του διαγωνισμού Grimaldi Euromed S.p.A. – Mινωικές Γραμμές ΑΝΕ – Επενδυτική Κατασκευαστική Εμπορική και Βιομηχανική Α.Ε. με το ποσό των 84,17 εκατ. ευρώ, τίμημα ιδιαίτερα υψηλό όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και διεθνές. Ενδεικτικά ο τζίρος ήταν στα 5,6 εκατ. ευρώ το 2021 και 6,3 εκατ. ευρώ το 2022 – δηλαδή η προσφορά είναι 10 φορές πάνω ο τζίρος. Αυτό σημαίνει ότι η συνολική αποτίμηση του λιμένα είναι περίπου στα 125,6 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφηκε μετά την έγκριση της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οπως εκτιμούν οικονομικοί αναλυτές, η αξιοποίηση του λιμένα με τη συμμετοχή ενός επενδυτικού σχήματος διεθνούς εμβέλειας με μεγάλη πείρα στη λειτουργία και διαχείριση λιμενικών υποδομών θα συμβάλλει στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας της ευρύτερης περιοχής και στην καθιέρωση της Ηγουμενίτσας ως βασικού κόμβου μεταφοράς και επικοινωνίας με τη Νότια και Κεντρική Ευρώπη. Αυτή η προοπτική από τη μία θα οδηγήσει στη μείωση του μεταφορικού κόστους των εισαγωγών και των εξαγωγών της χώρας, αλλά και στη διαρκή ανάγκη προσθήκης νέων υποδομών χωρίς κρατική ενίσχυση.

Ο λιμένας Ηγουμενίτσας είναι ο κύριος σύνδεσμος στην Αδριατική θάλασσα, γεωγραφικά ο κοντινότερος λιμένας της Ελλάδας στην Ιταλία για επιβάτες, αλλά και για φορτία από τη Δυτική Ευρώπη και ένας από τους κυριότερους συνδέσμους με τις αγορές της Μαύρης θάλασσας λόγω της Εγνατίας.

Ετησίως διακινούνται από τον Λιμένα Ηγουμενίτσας 2,5 εκατομμύρια επιβάτες, 600.000 Ι.Χ. και 300.000 φορτηγά, καθιστώντας τον τον δεύτερο μεγαλύτερο επιβατικό λιμένα της Ελλάδας μετά τον Πειραιά.

Σημαντικές οι επενδύσεις που προβλέπεται να γίνουν στον θαλάσσιο τουρισμό με την κατασκευή μαρίνας στην πόλη της Ηγουμενίτσας, τουριστικών λιμενικών υποδομών στην Πλαταριά και τη Σαγιάδα, αλλά και στην αναβάθμιση του ήδη χωροθετημένου τουριστικού καταφυγίου στα Σύβοτα.

«Θα δημιουργηθούν πολλές περισσότερες θέσεις εργασίας, καλά αμειβόμενες, πάνω από τον μέσο μισθό, όπως τα δεδομένα έχουν δείξει σε σχέση με τους λιμένες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης», υπογραμμίζουν οι ίδιοι οικονομικοί κύκλοι.

Παράλληλα με την αξιοποίηση του Οργανισμού, έτρεξε μια σειρά δύσκολων γραφειοκρατικών διαδικασιών με νομιμοποιήσεις, περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις κ.ά., οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να αποδοθεί στην πόλη της Ηγουμενίτσας αλλά και της Θεσπρωτίας σημαντικός ωφέλιμος κοινόχρηστος χώρος για τους πολίτες και τους επισκέπτες της περιοχής.

Με τις διαδικασίες αυτές, οι οποίες στο σύνολό τους σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν μόλις τα τελευταία τρία έτη, ολοκληρώθηκε η εξυγίανση της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ηγουμενίτσας σε όλες τις περιοχές δικαιοδοσίας του Οργανισμού Λιμένα, καθώς προηγήθηκαν και ολοκληρώθηκαν ήδη από το 2022 οι νομιμοποιήσεις και η επαναχάραξη των ορίων αιγιαλού και παραλίας στις περιοχές Σαγιάδας, Πλαταριάς και Συβότων και Ηγουμενίτσας.

 Διαβάστε ακόμη

Πακέτο μέτρων με στοχευμένες παρεμβάσεις από τη ΔΕΘ: Αυξήσεις 3,5% στις συντάξεις από το 2024

Στέλιος Χατζηιωάννου: «Πάει καλά η ελληνική οικονομία – Είμαι αισιόδοξος»

Η ΔΕΘ, οι αστυνομικοί των VIP, οι… σφαγμένοι, η βουτιά της αγοράς και το βραχυκύκλωμα του καζίνο 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ