Οι ευκαιρίες για τη νέα γενιά επιχειρήσεων πληθαίνουν στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού. Η ψηφιακή πραγματικότητα σαφώς βοηθά τις προσπάθειες των νέων επιχειρηματιών, οι οποίοι ξεκινούν τα εγχειρήματά τους από τελείως διαφορετική βάση σε σύγκριση με το καθεστώς που επικρατούσε πριν από μερικά χρόνια στην αγορά. Αυτό συνδέεται, σύμφωνα με τον sir Στέλιο Χατζηιωάννου, με την καλή πορεία της ελληνικής οικονομίας.

Στο περιθώριο της χθεσινής απονομής των 14ων Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece σε 3 καινοτόμες επιχειρήσεις (Cinobo,gr, Financial Greeks, Aithrio.com), στο κτίριο όπου στεγάζεται το Stelios Foundation Conference Hall στην Πλάκα, ο ελληνοκύπριος δισεκατομμυριούχος δεν δίστασε να αναφερθεί στο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας, όταν ρωτήθηκε αν το θεωρεί καλό για να αναπτυχθούν αυτές που ο ίδιος βραβεύει, όπως φυσικά και όλες οι άλλες.

«Εγώ νομίζω ότι η οικονομία της Ελλάδας πάει καλά. Τώρα, για πόσο καιρό κανένας δεν ξέρει. Δεν μπορώ να μαντέψω το μέλλον. Μπορεί να συμβεί κάτι απρόοπτο, κάποιο κραχ, αλλά προς το παρόν πάει καλά η Ελλάδα. Είμαι αισιόδοξος.», τόνισε ο κ.Χατζηιωάννου σε συζήτηση με δημοσιογράφους.

Με δεδομένο ότι ο ίδιος δραστηριοποιείται και στο εξωτερικό σε Βρετανία, Μονακό, Κύπρο, πλην της Ελλάδας, σε ερώτηση σχετικά με το τι ακούει όταν βρίσκεται εκεί, δεν αρνήθηκε τα θετικά μηνύματα που λαμβάνει για τη χώρα μας:

«Ακριβώς αυτό, ότι η Ελλάδα πάει καλύτερα.», σχολίασε και πρόσθεσε ένα από τα «βαρόμετρα» – κατά την αποψή του – για την ελληνική οικονομία: «Βλέπεις ότι οι τιμές των ακινήτων ανεβαίνουν συνέχεια».

Το νέο project

Το newmoney έγραψε. πριν από λίγες μόλις ημέρες. για το νέο project-έκπληξη της οικογένειας των brands που ανήκουν στο easyGroup: την εταιρεία easySim.global. Μια υπηρεσία που υπόσχεται χαμηλά τέλη περιαγωγής για ταξιδιώτες-χρήστες κινητής τηλεφωνίας σε 150 χώρες, μέσω άυλων προπληρωμένων καρτών eSIM.

Ο sir Στέλιος επιβεβαίωσε τις πληροφορίες και έδωσε παραδείγματα:

«Αν, για παράδειγμα, είσαι Ελληνας και θέλεις να ταξιδέψεις στην Τουρκία ή στην Αμερική, θα κάνεις roaming και θα πληρώσεις ένα σωρό λεφτά. Με τη νέα υπηρεσία, μπαίνεις στο website και κατεβάζεις την eSIM στο τηλέφωνο, χωρίς να υπάρχει τσιπάκι. Λειτουργεί παντού – και στην Ελλάδα, όπου ήδη έχει ζήτηση και πηγαίνει καλά. Επιλέγεις διάφορα ποσά, π.χ. 15 ευρώ. Ο νο1 προορισμός είναι η Αμερική. Αν πάς Αμερική, κοστίζει πολύ το roaming, στην Ε.Ε. δεν έχει τέτοιο κόστος».

Ρωτήσαμε τον Στέλιο Χατζηιωάννου ποιοι, κατά τη γνώμη του, είναι οι τομείς που θα αναδείξουν τις περισσότερες και σημαντικότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες και δεν είχε ενδοιασμούς:

«Από ότι διαπιστώνεις και στα φετινά βραβεία, όλα αφορούν τα virtual businesses. Τα digital businesses. Ούτε ο youtuber (Financial Greeks), ούτε η Cinobo θα υπήρχε πριν από 3-4 χρόνια. Κέρδισαν στην πανδημία, εκεί που έχασαν οι ταξιδιωτικές εταιρείες.».

Χαρακτήρισε «κλασική επιχείρηση» της «νέας οικονομίας» την εταιρεία-brand του οικοσυστήματος easy την easySim και τόνισε πώς «ούτε αυτή θα υπήρχε πέρυσι, πρόπερσι».

Άλλωστε, ακόμα και οι ταχείς ρυθμοί ανάπτυξης της Aithrio.com (ένα διαδικτυακό κατάστημα ειδών σπιτιού) στηρίχθηκαν στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού.

10.000 θέσεις εργασίας

«Πιστεύω ότι πραγματικά μπορείς να βοηθήσεις μια εθνική οικονομία, αν δημιουργήσεις startups. Επειδή έκανα startups, τουλάχιστον δυο μεγάλα, θεωρώ ότι είναι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσφέρεις π.χ. 10.000 θέσεις εργασίας, όπως εγώ. Ήθελα να βοηθήσω την Ελλάδα. Ήταν λίγο πριν από την κρίση. Φαινόταν τι θα γινόταν. Στην αρχή ήταν κάτι μικρό, μετά τα βραβεία συνδυαστήκαν με τα βραβεία «Κούρος», αν θυμάστε. Ένα βραβείο, μέσα σε αυτά. Σιγά, σιγά εξελίχθηκε ο θεσμός. Φέτος με το νέο κτίριο είναι ακόμα καλύτερα.».

Τα λόγια του ελληνοκύπριου billionaire περιγράφουν εν συντομία το story των Stelios Awards for Young Entrepreneurs.

Στην συνέχεια μίλησε και για το ιστορικό κτίριο του Stelios Foundation Conference Hal, όπου θα λειτουργήσει από το Μάϊο του 2024 και το Cine Paris, σε διαχείριση της οικογένειας Μπεχτσή- υπό την επιμέλεια του Cinobo.

Όπως εξήγησε ο κ.Χατζηιωάννου, είναι κατασκευής του 1963 και παλαιότερα φιλοξενούσε τον κινηματογράφο, στο κάτω μέρος του το κέντρο διασκέδασης «Ζυγός» και για πολλά χρόνια είχε μείνει ερείπιο, ενώ θα διατίθεται για φιλανθρωπικά events:

«Η αγορά είναι της εποχής… Τσίπρα, άρα σε τιμές Τσίπρα. Το 2017. Ομολογώ, δεν ήμουν σίγουρος τι θα το κάνω. Λέω πάρτο, φθηνό είναι. Θα βρούμε χρήση. Μέσα στην Πλάκα, ένα στρέμμα, δεν υπάρχουν πολλά τέτοια ακίνητα.

Ουσιαστικά, χάσαμε δυο χρόνια, περιμέναμε πρώτα για να βγει η άδεια, μετά έπεσε η πανδημία και σταματήσαμε. Ξεκινήσαμε την ανακαίνιση πριν από έναν χρόνο. Βρήκαμε πολύ καλούς operators. Πιστεύω ότι βγήκε καλός ο χώρος. ‘Ηταν νυχτερινός. Τώρα, δουλεύει και την ημέρα».

Το ίδρυμα του Στέλιου Χατζηιωάννου κατέχει 5 ακίνητα, τα οποία έχει δωρίσει ο ίδιος. Τα headquarters της οδού Αλωπεκής στο Κολωνάκι, αυτό της Πλάκας και άλλα 3 της φιλανθρωπικής πρωτοβουλίας Φαγητό από Καρδιάς (Ευριπίδου, Καραμεικός, Χαριλάου Τρικούπη).

easyHotel και easyJet

Ένα από τα brands του οικοσυστήματος easy με έντονο ελληνικό ενδιαφέρον είναι αυτό της διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων easyHotel.

«Ψάχνουμε να βρούμε και στην Ελλάδα τον κατάλληλο franchisee. Αν κάποιος ξενοδόχος διαθέτει ένα ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας και προτίθεται να ανακαινίσει στο δικό μας στιλ, ευχαρίστως να προχωρήσουμε σε συμφωνία μαζί του», ήταν η απάντηση του sir Στέλιος και διευκρίνησε ότι η easyGroup, της οποίας είναι ιδρυτής και ιδιοκτήτης, κατέχει το 15% μετοχών στις εταιρείες της και εισπράττει το ¼ από το εισόδημα (royalty).

Για τις επιδόσεις της low cost αεροπορικής easyJet που ίδρυσε πριν από 3 δεκαετίες και παραμένει μέτοχός της, ο ελληνοκύπριος δισεκατομμυριούχος έδειξε να αισιοδοξεί λόγω της επανεκκίνησης της τουριστικής βιομηχανίας: «Φέτος οι αεροπορικές πάνε πολύ καλά, όλος ο κόσμος ταξιδεύει. Πάλι δεν ξέρω για πόσο. Και τα ξενοδοχεία έχουν ανεβάσει τις τιμές, αλλά είναι γεμάτοι όλοι».

Το ελληνικό «Netflix»

Για την συνεργασία της easyCinema με την (νο1 βραβευθείσα των Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece) Cinobo, το ελληνικό Netflix όπως την αποκάλεσε, σε Ελλάδα και Κύπρο, ο κ.Χατζηιωάννου υπογράμισε ότι αυτή τώρα ξεκίνησε και ανακοινώθηκε, με στόχο να προσελκύσει νέους πελάτες, καθώς το brand easy είναι πιο γνωστό.

Η πλατφόρμα ταινιών, Cinobo.gr είναι η πρώτη ελληνική sVOD (subscription video on demand) υπηρεσία που κυκλοφορεί στην Ελλάδα και στην Κύπρο και μια από τις ελάχιστες στην Ευρώπη, απευθύνεται στους λάτρεις του σινεμά και δίνει στο κοινό τη δυνατότητα πρόσβασης, ανά πάσα στιγμή, σε επιλεγμένες σινεφίλ ταινίες, βραβευμένες από μεγάλα διεθνή φεστιβάλ.

Επιπλέον, εγκαινίασε τμήμα διανομής που χορηγεί δικαιώματα ταινιών, παρέχοντας αποκλειστικό περιεχόμενο σε κινηματογράφους, τηλεόραση, εκδηλώσεις κ.λπ.

Τα επόμενα τρία χρόνια, το Cinobo φιλοδοξεί να επιτύχει τη μέγιστη διείσδυση στην αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου και να επεκταθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Διαβάστε ακόμη

Πακέτο μέτρων με στοχευμένες παρεμβάσεις από τη ΔΕΘ: Αυξήσεις 3,5% στις συντάξεις από το 2024

«Εξαϋλώνονται» εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε crypto

Έντοκα γραμμάτια «για όλους» και με σημαντική απόδοση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ