Η τεχνολογική ετοιμότητα είναι υψηλή για την παραγωγή μεθανόλης, αλλά η τιμολόγηση, η διαθεσιμότητα και η λογιστική των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν εμπόδια για την ευρεία υιοθέτησή της.

Μια νέα έκθεση της Lloyd’s Register (LR) με τίτλο «Fuel for Thought»  έχει προσδιορίσει ότι οι κύριες προκλήσεις για την υιοθέτηση της μεθανόλης από τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι οι επενδύσεις και η ετοιμότητα της κοινότητας, ενώ η τεχνολογική δυνατότητα παραγωγής του καυσίμου συνεχίζει να αυξάνεται. Η έκθεση είναι η πρώτη της σειράς «Fuel for Thought» της LR, η οποία θα περιλαμβάνει μελέτες για την αμμωνία, τα βιοκαύσιμα, τις τεχνολογίες δέσμευσης του άνθρακα, την πυρηνική ενέργεια, το υδρογόνο, τις μπαταρίες και την ηλεκτρική ενέργεια και τη μετάβαση του LNG. Η σειρά θα αναλύει την ασφάλεια, την παραγωγή, τους οικονομικούς παράγοντες και την τεχνολογία κάθε ενεργειακής πηγής.

Σε αυτή την πρώτη έκθεση που δημοσιεύτηκε διαπιστώθηκε ότι η τεχνολογία για τη χρήση της μεθανόλης ως ναυτιλιακό καύσιμο είναι εφικτή, διαθέσιμη και ώριμη σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι περισσότεροι κατασκευαστές κινητήρων θα διαθέτουν μοντέλα κινητήρων διπλού καυσίμου στο εγγύς μέλλον και υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ενδιαφέροντος από τους πλοιοκτήτες. Μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι η μεθανόλη θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει το 20% των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων.

Ενώ η ετοιμότητα της κοινότητας είναι χαμηλότερη από την τεχνολογική ετοιμότητα για τη μεθανόλη, η μελέτη δείχνει ότι αυτή αυξάνεται, με τη βιομηχανία να αξιοποιεί την εμπειρία της μεταφοράς μεθανόλης ως φορτίου και τη χρήση της ως καυσίμου κατά την τελευταία δεκαετία.

Έχουν συνταχθεί οδηγίες ασφαλούς δεξαμενισμού και έχουν τεθεί οι βάσεις για τις μελλοντικές διεθνείς απαιτήσεις ασφαλείας, ενώ υπάρχουν κανονισμοί κατηγορίας για τα σχέδια νέων κατασκευών και μετασκευών, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υφιστάμενες απαιτήσεις ασφαλείας πληρούνται από τα πλοία που κινούνται με μεθανόλη.

Η έκθεση, ωστόσο, διαπιστώνει ότι τα μεγαλύτερα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη της μεθανόλης ως καυσίμου σχετίζονται με την τιμολόγηση, τη διαθεσιμότητα και τη λογιστική των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Λόγω της χαμηλής παραγωγής πράσινης μεθανόλης και του σημερινού βιβλίου παραγγελιών, η διαθεσιμότητα θα μπορούσε να αποτελέσει μείζον ζήτημα για τη ναυτιλία, με τη χαμηλή προσφορά να ανεβάζει τις τιμές. Η έλλειψη διαθεσιμότητας μεθανόλης θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε ερωτήματα σχετικά με το αν η παραγόμενη μεθανόλη θα πιστοποιηθεί ως πράσινη, γεγονός που εξασφαλίζει ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) λαμβάνονται υπόψη στο πλαίσιο μιας πλήρους αξιολόγησης του κύκλου ζωής.

Επί του παρόντος, η πλειονότητα της μεθανόλης που παράγεται σε κλίμακα προέρχεται από φυσικό αέριο και δεν είναι ανανεώσιμη.

Η μελέτη προσδιορίζει επίσης γιατί η ενεργειακή πυκνότητα της μεθανόλης σε σύγκριση με το σημερινό ντίζελ και τα μαζούτ θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει τροχοπέδη για την ευρεία χρήση της ως ναυτιλιακό καύσιμο. Τα σκάφη θα χρειαστούν έως και δυόμισι φορές μεγαλύτερη ποσότητα μεθανόλης από ό,τι το μαζούτ για μια συγκεκριμένη κατανάλωση.

Ο Douglas Raitt, περιφερειακός διευθυντής συμβουλευτικών υπηρεσιών της Lloyd’s Register για την Ασία, δήλωσε:

«Η ώρα της μεθανόλης να λάμψει ως εναλλακτικό καύσιμο για τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση έχει καθυστερήσει πολύ. Ενώ δεν υπάρχει ένα μόνο καύσιμο που θα αποτελέσει την “ασημένια σφαίρα” για την απεξάρτηση από τον άνθρακα, η μεθανόλη έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει βασικό ρόλο σε ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων ως μέρος της φιλοδοξίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας για απεξάρτηση από τον άνθρακα.
Η έκθεση Fuel for Thought δείχνει πόσο κρίσιμη είναι η εμπορική επέκταση της παραγωγής πράσινης και γαλάζιας μεθανόλης, εάν το καύσιμο πρόκειται να υιοθετηθεί ευρέως από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Βλέπουμε, ωστόσο, θετικά σημάδια με τη συνεχή ανάπτυξη της τεχνολογίας και την ετοιμότητα της κοινότητας για τη μεθανόλη».

Διαβάστε ακόμη

Brain drain πλήττει τις τράπεζες – Οι «διαρροές» στελεχών και οι προσπάθειες ανάσχεσης του φαινομένου

Σημαντική η ζήτηση για δεξαμενόπλοια παλαιάς τεχνολογίας

Brexit: Εξι στους δέκα Βρετανούς θεωρούν ότι ήταν λάθος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ