Συνεχίζεται η καθοδική πορεία της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων συντείνοντας στην επιδείνωση της αρνητικής ψυχολογίας.

Η ασφυκτική πίεση μηνών έχει προκαλέσει και προκαλεί μεγάλες ζημιές στις ναυτιλιακές εταιρείες και στους πλοιοκτήτες εφιάλτες.

Την εβδομάδα 31 Μαΐου- 6 Ιουνίου σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε κατά 3,1% από τις 604 μονάδες στις 585. Ο μέσος όρος είναι οι 610 μονάδες με την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 να ήταν στις 722 μονάδες.

Καθοδική πορεία έχει και ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο». Μειώθηκε κατά 4,9% από τις 509 μονάδες στις 484. Ο μέσος όρος είναι οι 521 ενώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2020 η ναυλαγορά ήταν στις 586 μονάδες.

Η πίεση όμως συνεχίζεται στα VLCC δεξαμενόπλοια. Η χασούρα έχει φθάσει τα 9.318 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο από τα 4.852 μία εβδομάδα νωρίτερα, αύξηση ζημιάς κατά 92%!

Έτσι, οι εφοπλιστές συνεχίζουν να “μπαίνουν μέσα” στα ταξίδια που κάνουν τα πλοία τους.

Αυτό σημαίνει ότι ο ναυλωτής τους δίνει φιξ τιμή την οποία δέχονται ώστε να παραμείνουν στην αγορά. Όμως, ο ναύλος δεν φθάνει όχι για να βγάλουν έστω και ελάχιστο κέρδος αλλά ούτε για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου με αποτέλεσμα να βάζουν και από την τσέπη τους οι εφοπλιστές.

Για τα Suezmax οι ναύλοι είναι ζημιογόνοι και το αρνητικό πρόσημο έφθασε στα 3.975. δολάρια την ημέρα από 2.660 (-49,4%!).

Για τα Aframax η ημερήσια χασούρα στα ναύλα μειώθηκε κατά 92,1% από τα 2.507 δολάρια την ημέρα στα 199 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη

Το ραντεβού του Κούτρα στην Ελλάκτωρ, η εμπλοκή με τις φρεγάτες, το ομόλογο της Πειραιώς και η εξέλιξη στο project του Ελληνικού 

REDS: Φθινόπωρο το master plan για το Cambas project των 200 εκατ. ευρώ

Γιώργος & Κώστας Γεράρδος: Ο διοικητικός μετασχηματισμός της ΠΛΑΙΣΙΟ και οι νέες επενδύσεις