Ο ρόλος της ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία καταδείχθηκε με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο όταν το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έκλεισε για έξι ημέρες τη Διώρυγα του Σουέζ. Χωρίς τη ναυτιλία δεν υπάρχει οικονομία. Αυτές τις ημέρες έγινε ακόμα πιο έντονη η φωνή της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας για την ανάγκη εμβολιασμού των ναυτικών ως key workers ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα να κινείται το εμπόριο.

«Η κατηγορία των ναυτικών αποτελεί πεντακάθαρα ανάγκη για προτεραιότητα εμβολιασμού. Οι ναυτικοί σε παγκόσμια κλίμακα έρχονται σε επαφή με μεγάλη μερίδα ανθρώπων, ιδιαίτερα αυτών που υπηρετούν σε πλοία ακτοπλοΐας και κρουαζιεροπλοίων.

Μέχρι σήμερα όλοι οι παγκόσμιοι οργανισμοί της ναυτιλίας, καθώς επίσης και όλες οι ναυτεργατικές ενώσεις, έχουν ζητήσει έντονα από τις κυβερνήσεις τους να θεωρήσουν τους ναυτικούς ως ομάδα ειδικού κινδύνου οι οποίοι πρέπει να εμβολιάζονται κατ’ εξαίρεση” επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος, στέλεχος με εμπειρία άνω των 60 ετών στη ναυτιλία: «Το International Chamber of Shipping (ICS) με πρόσφατη ανακοίνωσή του προειδοποιεί ότι η αδυναμία πρόσβασης των ναυτικών σε εμβολιασμούς τοποθετεί τη διεθνή ναυτιλία σε μια «μόνιμη νάρκη» και την ίδια ώρα καθιστά τις εφοδιαστικές αλυσίδες ευάλωτες.

Ελπίζουμε όλοι σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Τουρισμού κυρίου Θεοχάρη ότι στα μέσα Μαΐου θα ξεκινήσει ο τουρισμός στη χώρα μας, και εκ των πραγμάτων ο ακτοπλοϊκός μας στόλος θα μεταφέρει τουρίστες στα νησιά μας και προς αποφυγή απρόσμενων περιπετειών υγείας των τουριστών και των ναυτικών είναι περισσότερο από απαραίτητος ο εμβολιασμός των πληρωμάτων αυτών των πλοίων που αριθμούν περίπου 4.500- 5.000 Έλληνες ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων.

Το ίδιο ισχύει και για τα κρουαζιερόπλοια που έχουν homeporting τα Ελληνικά λιμάνια, όπως είναι η εταιρεία Celestyal» και συνεχίζει: «Διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί, όπως ο ΙΜΟ και ο ECSA, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για να δοθεί άμεση προτεραιότητα εμβολιασμού των ναυτικών, ιδιαίτερα από τις χώρες που προμηθεύουν πληρώματα στις πλοιοκτήτριες εταιρείες, διότι πολλά κράτη απαιτούν από τα πλοία που προσεγγίζουν στα λιμάνια τους όλο το πλήρωμα να έχει εμβολιασθεί και να προσκομίζεται σχετικό πιστοποιητικό πριν από την είσοδο του πλοίου στα λιμάνια.

Αυτή η εξέλιξη φοβούμεθα ότι θα δημιουργήσει αδιέξοδο για τους Πλοιοκτήτες οι οποίοι θα αναγκαστούν εκ των πραγμάτων να ακυρώσουν ορισμένα ταξίδια των πλοίων τους, εάν βάσει των τοπικών κανονισμών οι λιμενικές αρχές δεν θα δέχονται μη εμβολιασμένα πληρώματα. Οι ναυτικοί που προέρχονται από αναπτυσσόμενες χώρες σύμφωνα με πρόσφατους υπολογισμούς του ICS είναι περίπου 900.000 και είναι εκ των πραγμάτων απαραίτητη η συνεχής πίεση προς τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές των χωρών από τις οποίες προέρχονται τα πληρώματα για να επισπεύσουν τις διαδικασίες προτεραιότητας εμβολιασμού των ναυτικών”. Ο Μιχάλης Λάμπρος καταλήγει , λέγοντας: “Από τις μη αναπτυσσόμενες χώρες που προμηθεύουν αρκετό αριθμό πληρωμάτων είναι η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες. Σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες, οι κυβερνήσεις αυτών των κρατών μελετούν επισταμένως τον χαρακτηρισμό των ναυτικών προς εμβολιασμό κατά προτεραιότητα και σύντομα θα εκδώσουν τις σχετικές οδηγίες.

Ήδη ορισμένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, όπως είναι η Norwegian Cruise Line, έχουν δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν θα δέχονται πληρώματα στα κρουαζιερόπλοιά τους εάν δεν έχουν εμβολιασθεί.

Την ύστατη αυτή στιγμή υποβάλλουμε για μία ακόμη φορά την παράκλησή μας προς τις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές, ήτοι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Τουρισμού και το Υπουργείο Υγείας, να λύσουν το σοβαρό αυτό πρόβλημα και να δώσουν σύντομα έγκριση για εμβολιασμό όλων των Ελλήνων ναυτικών κατά προτεραιότητα.

Αυτή η ενέργεια σίγουρα θα σώσει ζωές στη δύσκολη περίοδο δοκιμασίας που βιώνει ο παγκόσμιος πληθυσμός.»

Διαβάστε ακόμη:

Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης: 57 δισ. ευρώ, 170 έργα, 200.000 θέσεις εργασίας – LIVE

Σταϊκούρας: Τέλος Απριλίου θα καταβληθεί η 7η επιστρεπτέα προκαταβολή

Λιανεμπόριο: Άνοιγμα από Δευτέρα με SMS στο 13032 και χρονικό περιορισμό