search icon

Ναυτιλία

Σούπερ μήνας αποδείχθηκε ο Σεπτέμβριος για τη ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων

«Παρά την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις αδυναμίες του κινεζικού τομέα ακινήτων και τα προβλήματα στη Διώρυγα του Παναμά, η αγορά φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξη για το μέλλον» αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers

Ο Σεπτέµβριος αποδείχθηκε ένας μήνας χαράς για τη ναυλαγορά του ξηρού φορτίου. Ο δείκτης Baltic Dry Index σκαρφάλωσε στις 1.569 μονάδες, σημείο που έχει να δει από τις 12 Μαΐου 2023. Την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023 η αγορά βρισκόταν σε υψηλά τεσσάρων μηνών στις 1.584 μονάδες, 70% υψηλότερα από τις 919 μονάδες της 2ας Ιουνίου 2023.

«Παρά την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις αδυναμίες του κινεζικού τομέα ακινήτων και τα προβλήματα στη Διώρυγα του Παναμά, η αγορά φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξη για το μέλλον» αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Οι κινεζικές εισαγωγές και εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, χάλυβα και άνθρακα κινούνται σε υψηλότερους λόγους σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη έκθεση, παρόλο που ο τομέας των ακινήτων της Κίνας αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα.

Η αύξηση αυτή, σε συνδυασμό με την πρόσφατη δέσμη μέτρων που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση για την τόνωση της ανάπτυξης και τη στήριξη της αγοράς ακινήτων και του γουάν, δημιούργησε πολλές προοπτικές για το μέλλον της αγοράς» και συνέχισαν:

«Ειδικά οι μέσοι ναύλοι για τα δρομολόγια Handysizes 7 T/C κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα συνεχώς από τις 8 Αυγούστου 2023, φτάνοντας στα 12.068 USD/ημέρα, ενώ τα δρομολόγια 10 T/C για τα Supramaxes είναι στα 14.907 USD/ημέρα έχοντας δει μόνο ένα αρνητικό κλείσιμο από τις 8 Αυγούστου.

Η διαδρομή 5 T/C για Capesize είναι στα 17.274 USD/ημέρα και η διαδρομή 5 T/C για Panamaxes είναι στα 15.164 USD/ημέρα καθιστώντας όλα τα μεγέθη πλοίων κερδοφόρα για τους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές τους. Οι τιμές αυτές είναι πιθανώς η απόδειξη ότι η ζήτηση ξηρού χύδην φορτίου της Κίνας δεν καθοδηγείται κυρίως από τον τομέα των ακινήτων της και ότι το θαλάσσιο εμπόριο ξηρού χύδην φορτίου μπορεί να διατηρήσει το “κεφάλι ψηλά” ακόμη και με την ανάπτυξη της Κίνας να μην βρίσκεται σε πλήρη ταχύτητα».

Όπως τονίζουν οι αναλυτές, η κερδοφόρα αγορά χύδην ξηρού φορτίου αφήνει χώρο στους πλοιοκτήτες και τους επενδυτές να εξετάσουν την επόμενη ημέρα της ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα, τους τρόπους επίτευξης των στόχων μηδενικών εκπομπών.

Η Pherousa Green Shipping, αφού ανακοίνωσε το σχέδιο ναυπήγησης έξι πλοίων Ultramaxes με ενσωματωμένους στο πλοίο πυροσβεστήρες αμμωνίας που θα επιτρέπουν στα πλοία να λειτουργούν με καύσιμο υδρογόνο, προχώρησε σε συμφωνία με τη νορβηγική Teco 2030 για κυψέλες καυσίμου.

Πιστεύεται ότι η δεξαμενή αμμωνίας και η πυρόλυση σε υδρογόνο επί του πλοίου θα μπορούσε να είναι η λύση για τις προκλήσεις αποθήκευσης και υποδομής του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου. Το αν έχουν δίκιο θα φανεί σύντομα, καθώς το πρώτο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2026.

Διαβάστε ακόμη

UniCredit Bank: Οι τέσσερις παράγοντες αισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία

Το αφουμιγκέισον του ΣΥΡΙΖΑ (Αχ, Πάνο!), η Δόμνα συμμαθήτρια, οι ενστάσεις στο Υπουργικό και ο ορεξάτος με το last bid των Σπετσών

Στο τοπ 10 στους παγκόσμιους τουριστικούς προορισμούς η Ελλάδα μετά την πανδημία (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version