search icon

Ναυτιλία

Moore Hellas: Υψηλά τα έξοδα για επισκευές συντήρησης σε στόλους άνω των 20 πλοίων

Τα συμπεράσματα  του στατιστικού εργαλείου Moore Maritime Index («MMI») το οποίο περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία 

Το 2021 αποδείχθηκε μία ιδιαίτερα θετική χρονιά για τον κλάδο των Bulk Carriers, σε αντίθεση με την πτωτική πορεία στον κλάδο των Τankers,  με το στατιστικό εργαλείο Moore Maritime Index («MMI»).

Το «MMI» είναι μια βάση δεδομένων της Moore Ελλάδος, ελεγκτικής και συμβουλευτικής εταιρείας που ειδικεύεται στον κλάδο της ναυτιλίας, το οποίο περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία. Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών μόνο, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα σε περισσότερους από 20 τύπους πλοίων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ΜΜΙ για το οικονομικό έτος 2021, ο τομέας των Dry Bulk Carriers σημείωσε σημαντικά υψηλότερα έσοδα σε όλους τους τύπους πλοίων σε σύγκριση με το 2020, φτάνοντας έως και +150% για τα πλοία Handy. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν ελαφρά αύξηση +6% σε όλες τις κατηγορίες των dry bulk carriers.

Αυτό αποδίδεται κυρίως στη μέση αύξηση κατά +4% στο κόστος πληρωμάτων, στις ασφάλειες που αυξήθηκαν 12% κατά μέσο όρο, ενώ και τα εφόδια, τα λιπαντικά, τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων και τα διοικητικά έξοδα ήταν επίσης υψηλότερα το 2021 από 5% έως 8%.

Σε αντίθετη τροχιά κινήθηκαν οι αμοιβές διαχείρισης (management fees), καθώς είναι το μόνο μέρος των λειτουργικών εξόδων που μειώθηκε σε σύγκριση με το 2020, κάτι το οποίο μερικώς οφείλεται και στη μικρή άνοδο της ισοτιμίας δολαρίου και ευρώ το 2021 σε σχέση με το 2020. Η μείωση στα management fees είναι της τάξεως του 2% στα μικρότερα πλοία και του 5% στα μεγαλύτερα πλοία. Συνολικά, το 2021 ήταν μια εξαιρετικά κερδοφόρα χρονιά για τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.

Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων, από την άλλη, παρουσίασε σημαντικά μειωμένα έσοδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς το 2020 ήταν μία χρονιά υπέρμετρα αυξημένων ναύλων. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία επηρεάστηκαν περισσότερο, με τα VLCC να έχουν αναφέρει πτώση του μέσου ημερήσιου εισοδήματος έως και 76%.

Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα των δεξαμενόπλοιων, η μεταβολή τους ήταν διαφορετική ανάλογα με το μέγεθος. Τα Small, Handys, Aframax και Panamax δεξαμενόπλοια σημείωσαν αύξηση από 3% έως 6% στα λειτουργικά έξοδα, ενώ τα δεξαμενόπλοια τύπου Capesize είχαν μία μικρή μείωση σε σύγκριση με πέρυσι. Η ίδια εικόνα παρουσιάζεται και για τα έξοδα πληρώματος και ασφάλισης, ενώ τα έξοδα διαχείρισης παρουσίασαν σημαντική μείωση στα μικρότερα δεξαμενόπλοια.

Αναφορικά με τα έξοδα των πλοίων για dry-docking και special surveys, το κόστος τους αυξήθηκε κατά περίπου 4% τόσο στα bulk carriers όσο και στα tankers.

Επίσης, η Moore Ελλάδος δημοσίευσε την  έκθεση “Shipping Trends based on the Country of Built 2022”, που εστιάζει στη μελέτη των πιθανών τάσεων και συσχετίσεων μεταξύ της χώρας κατασκευής και των εξόδων λειτουργίας των πλοίων. Για τα Bulk Carriers, τα πλοία που ναυπηγήθηκαν στην Ιαπωνία παρουσίασαν χαμηλότερα ημερήσια συνολικά λειτουργικά έξοδα και χαμηλότερα ημερήσια έξοδα συντηρήσεων, επισκευών και ανταλλακτικών σε σύγκριση με τα πλοία που ναυπηγήθηκαν στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Αντίθετα, για τα δεξαμενόπλοια, τα νοτιοκορεατικά πλοία ήταν εκείνα που σημείωσαν τα χαμηλότερα ημερήσια συνολικά λειτουργικά έξοδα και έξοδα συντηρήσεων, επισκευών και ανταλλακτικών.

Τέλος, η Moore Ελλάδος δημοσίευσε και την έκθεση “Shipping Trends based on the Fleet Size 2022” που μελετά τη συσχέτιση μεταξύ μεγέθους του στόλου και λειτουργικών εξόδων. Σύμφωνα με αυτή, δεν υπάρχει ένδειξη ότι τα λειτουργικά έξοδα μειώνονται γραμμικά καθώς αυξάνεται το μέγεθος του στόλου. Μάλιστα, παρατηρήθηκαν τάσεις σε ορισμένες κατηγορίες κόστους. Για παράδειγμα, τα έξοδα ασφάλισης τείνουν να είναι χαμηλότερα σε μεγάλους στόλους και ταυτόχρονα τα έξοδα για Repairs επισκευές and Maintenance – συντήρηση φαίνεται να είναι σχετικά υψηλά σε στόλους άνω των 20 πλοίων.

Διαβάστε ακόμη:

PlasTICK: Η Ελλάδα στην πρωτοπορία για έναν τουρισμό χωρίς πλαστικό (pic)

Το «χρηματιστήριο» του Μουντιάλ – Ομάδες αξίας €12,5 δισ. στα γήπεδα του Κατάρ (pics)

Σε νέο σφυρί η εμβληματική Βίλα Μεταξά – Γιατί ανέβηκε η τιμή στα 12 εκατ. (pics)

Exit mobile version