Σε εκκρεμότητα είναι ακόμα το θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία, παρά τη δέσμευση του υπουργού Οικονομικών ότι θα είχε επιλυθεί μέσα στο καλοκαίρι, με το Σωματείο των Εργαζομένων να καλεί τους αρμοδίους προς την καταβολή τους.

Ολόκληρη η επιστολή

Συναδέλφισσες -οι,

Στην ανακοίνωσή μας στις 23 Σεπτεμβρίου σας είχαμε ενημερώσει για τις αποφάσεις που έλαβε το Διοικητικό μας  Συμβούλιο στη συνεδρίασή του της 20-9-2022, προκειμένου να προωθηθούν και να επιταχυνθούν οι εξελίξεις σε ότι αφορά τα οφειλόμενα και τις θέσεις εργασίας μας, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού για τις θέσεις εργασίας και του Υπουργού Οικονομικών για την καταβολή των οφειλομένων. Δεσμεύσεις που φαίνεται να λοξοδρομούν.

Την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου μετά την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησε το Δ.Σ του Σωματείου μας στο Υπουργείο Οικονομικών (σύμφωνα με την απόφαση του Δ.Σ) συναντήσαμε για λίγο τον κ. Σταϊκούρα και στη συνέχεια λάβαμε μέρος σε σύσκεψη με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών κ. Κουλοχέρη, τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας κ. Στρατινάκη, τη Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Καρασιώτου, εκπροσώπους του Υπουργού Οικονομικών, την διαχείριση εκπροσωπούμενη από τον κ. Μαράντο και λοιπούς υπηρεσιακούς παράγοντες.

Εκφράσαμε σε όλους τις διαμαρτυρίες μας για την καθυστέρηση της νομοθετικής ρύθμισης για την καταβολή των χρημάτων του ICC προς τους εργαζόμενους και τις ανησυχίες μας σχετικά με ανεπίσημες πληροφορίες ότι τελικά δεν θα δοθεί το σύνολο του ποσού στους εργαζόμενους, αλλά ότι θα μοιραστεί από τον διαχειριστή σύμφωνα με τους κανόνες της ειδικής διαχείρισης, πράγμα που αν συμβεί θα οδηγήσει σε καταβολή σημαντικά μικρότερου ποσού προς τους εργαζόμενους.

Ο Υπουργός στην σύντομη συνομιλία μας, επιβεβαίωσε ότι μάλλον η καταβολή θα γίνει μέσω των κανόνων της ειδικής διαχείρισης. Το ίδιο ειπώθηκε και κατά τη διάρκεια της σύσκεψης.

Διαμηνύσαμε προς τον Υπουργό και προς όλους τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη, ότι οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να αποδεχθούμε τίποτα λιγότερο από αυτά που δεσμεύτηκε ο Υπουργός στην  τηλεδιάσκεψη του Ιουλίου, δηλαδή την καταβολή του συνόλου των χρημάτων του ICC προς τους εργαζόμενους. Και ότι αν, για τους όποιους λόγους, επιλέξουν την διανομή με βάση τους κανόνες της ειδικής διαχείρισης, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος για να δοθούν επιπλέον χρήματα. Τον  τρόπο ας τον επιλέξουν οι Κυβερνόντες σύμφωνα και με τα λεγόμενά τους στην σύσκεψη.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, συμφωνήθηκε ότι θα πραγματοποιήσουμε νέα συνάντηση εντός του επόμενου δεκαημέρου. Συνάντηση ζητήσαμε και με τον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος δεσμεύθηκε ότι θα γίνει μετά τις 15 Οκτωβρίου.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας το Προεδρείο του Σωματείου μας, μαζί με το νομικό μας σύμβουλο, συναντήσαμε στο γραφείο του τον Υπουργό Άμυνας κ. Παναγιωτόπουλο.

Στον Υπουργό θέσαμε τα παρακάτω ζητήματα:

. Ψήφιση νέας τροπολογίας για την συνέχιση του προγράμματος των υποβρυχίων για ένα τουλάχιστον ακόμη τρίμηνο. Δεσμεύτηκε ότι αυτό θα γίνει άμεσα.

. Να υπάρξει πρόβλεψη , για το τρίμηνο τουλάχιστον που ακολουθεί, να καταβληθούν στους εργαζόμενους από το Πολεμικό Ναυτικό, οι διαφορές του 35%, με επαναφορά των αποδοχών τους στα κανονικά επίπεδα. Δεσμεύτηκε ότι θα το συζητήσει με τον Υπουργό Οικονομικών, με θετική την δική του εισήγηση.

. Να μην υπάρξει κενό εργασιών από το Πολεμικό Ναυτικό στο Ναυπηγείο, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης στον νέο επενδυτή, ώστε οι εργαζόμενοι να συνεχίσουν να έχουν απασχόληση και υπό τον νέο επενδυτή. Επισημάναμε- και συμφώνησε- ότι οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι αυτοί που έχουν την τεχνογνωσία, τόσο για τα υποβρύχια, όσο και για τις φρεγάτες και ότι το συγκεκριμένο Ναυπηγείο με τους συγκεκριμένους εργαζόμενους, μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις  του Πολεμικού Ναυτικού. Απάντησε ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει πάντα ανοικτό το πρόγραμμα συντήρησης των υποβρυχίων  και όχι μόνο, και ότι αναμένει συνάντηση με τον επενδυτή για να συζητήσουν όλα αυτά τα θέματα.

. Την άμεση αποκατάσταση των συναδέλφων της πρώην διεύθυνσης του Τροχαίου Υλικού που απασχολούνται με το άρθρο 26 παρ. 4 του Ν.4258/2014 στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας ως τακτικού προσωπικού αφού κανείς τους στην προκήρυξη 1Κ/2021 του ΑΣΕΠ δεν βρίσκεται στην κατάσταση των επιτυχόντων. Ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα διερευνήσει το όλο θέμα.

Συναδέλφισσες -οι,

Μετά τις παραπάνω συναντήσεις μας και ενόψει των νέων συναντήσεων που συμφωνήθηκαν ότι θα γίνουν εντός του επόμενου 20 ημέρου σε τεχνοκρατικό επίπεδο, αλλά και με τον Υπουργό Οικονομικών, το Δ.Σ του Σωματείου μας ομόφωνα αποφάσισε να περιμένουμε αυτές τις συναντήσεις, να συντονίσουμε τις επόμενες κινήσεις  μας  συνδικαλιστικά και αναλόγως στη συνέχεια να πράξουμε. Κατά τη συνεδρίαση αυτή επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά η ενότητα όλων των εργαζομένων και όλων των παρατάξεων στο Δ.Σ και η αποφασιστικότητα όλων να συνεχίσουμε τον αγώνα με την ίδια ένταση και χωρίς καμιά έκπτωση στα αιτήματά μας.

Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουμε αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια, ότι έχουμε στον υπέρτατο βαθμό την αίσθηση του καθήκοντος ως εργαζόμενοι και ως Έλληνες. Δουλέψαμε και συντηρήσαμε τα υποβρύχια και τις εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου επί 2,5 χρόνια χωρίς μισθό, ενώ για οκτώ χρόνια δουλεύουμε με το 65% των αποδοχών μας. Το έργο μας αυτό το συνεχίζουμε, παρά τα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού που μπαίνουν στο Ναυπηγείο, θα συντηρούνται και θα απέρχονται στον συντομότερο κατά το δυνατόν χρόνο. Τα έχει ανάγκη το πολεμικό μας Ναυτικό, τα έχει ανάγκη η Πατρίδα μας.

Παράλληλα, με το ίδιος σθένος και με την ίδια δύναμη θα προασπίσουμε τα δικαιώματά μας.

Ενωμένοι όλοι και συσπειρωμένοι γύρω από το Σωματείο μας

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης να υλοποιηθούν.

Τα οφειλόμενα να μας καταβληθούν.

Οι θέσεις εργασίας μας να διασφαλιστούν.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                           Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Ε.                                       ΚΑΡΑΚΙΤΣΙΟΣ Β.

Διαβάστε ακόμα:

Νέος κρατικός προϋπολογισμός με φιλόδοξους στόχους και αστάθμητους παράγοντες

Ανεβάζουν σταθερά ταχύτητα τα malls της Lamda Development

ΚΡΙ ΚΡΙ: Σε περιπέτειες η κερδοφορία παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις στα προϊόντα