Του Μηνά Τσαμόπουλου

«Μαγική εικόνα» θα μπορούσε να αποκαλέσει την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Golden Destiny οι αγοραπωλησίες φορτηγών συνεχίζουν τη θετική τους πορεία σημειώνοντας τον Μάρτιο αύξηση κατά 18% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, τον Φεβρουάριο. Παρ’ όλα αυτά κοιτώντας την ευρύτερη εικόνα παρατηρούμε ότι σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2017 υπάρχει μείωση κινήσεων σε ποσοστό 21%.

Πτώση σημειώνεται και στο α’ τρίμηνο τα ου 2018 κατά 28% σε σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Σε αντίθεση με τις αγοραπωλησίες, στις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλόων παρατηρείται μία μεγάλη αύξηση αφού διπλασιάστηκαν σύμφωνα με την Golden Destiny η οποία όμως δεν δημοσιοποιεί αριθμούς.

Δεξαμενόπλοια

Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων υπάρχει μία αντίφαση. Ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια μειώθηκε τον Μάρτιο του 2018 κατά 41% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο και κατά 51% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2017. Κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει διαβάζοντας τα στατιστικά ότι η πτώση αυτή οφείλεται στην όχι και τόσο καλή ναυλαγορά. Όμως την ίδια ώρα στις ναυπηγήσεις παρατηρείται αύξηση κατά 85% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2018 και κατά 95% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.

Αυτό δείχνει ότι η αγορά μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης και οι προσφορές από τα ναυπηγεία για πλοία ειδικού τύπου είναι συμφέρουσες.

Ένα ακόμη εκπληκτικό στοιχείο όπως το υπογραμμίζει ο αναλυτής Νικόλαος Ζαννίκος της Golden Destiny είναι η αύξηση κατά 22% του αριθμού δεξαμενόπλοιων που οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια. Εκτός από τα υπερ-δεξαμενόπλοια, τα VLCC το ποσοστό των οποίων έφθασε το 80% αυξήθηκαν και τα ποσοστά των μικρότερης χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων. Τα Aframaxes σημείωσαν ποσοστό αύξησης κατά 40% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο.

Containerships

Στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον τομέα των ναυπηγήσεων παρατηρήθηκε μείωση σε ποσοστό 58% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο ήτοι 10 παραγγελίες έναντι 24. Το ίδιο ισχύει και τις αγοραπωλησίες.

Στο μεταξύ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στις ναυπηγήσεις βρέθηκαν τα containerships με μεταφορική ικανότητα έως 900 teu. Οι περισσότερες παραγγελίες δόθηκαν σε κινεζικές γιάρδες. Η μείωση του ρυθμού που δίνονταν οι παραγγελίες βοήθησε την ναυλαγορά να ανάκαμψη τον Μάρτιο.