Ναυτιλία

Ο πόλεμος των λιμανιών: Η Βαλένθια βάζει πλώρη να ξεπεράσει τον Πειραιά

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Ο πρόεδρος του Λιμανιού της Βαλένθια, Αουρέλιο Μαρτίνεζ, μιλά αποκλειστικά στο newmoney και αναλύει τα σχέδια για την ενίσχυσή του με την κατασκευή του νέου Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων

Το λιμάνι της Βαλένθια είναι ο μεγάλος ανταγωνιστής του Πειραιά. Κονταροχτυπιούνται «εμπορευματοκιβώτιο με εμπορευματοκιβώτιο» για την 4η θέση στην Ευρώπη την οποία έως τώρα κατέχει ο Πειραιάς. Η Βαλένθια υπολογίζει ότι για το σύνολο του 2021 θα αγγίξει τα 5,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και η θέση του Πειραιά κρίνεται επισφαλής, καθώς οι εκτιμήσεις για το τρέχον έτος είναι κατά τι χαμηλότερα – στα 5,5 εκατ. 

Το 2020 ο Πειραιάς κέρδισε στο νήμα τους Ισπανούς κατά 300 χιλ. κουτιά. Πιο συγκεκριμένα, διαχειρίστηκε 5,5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι των 5,415 εκατ. του λιμανιού της Βαλένθια. Στην γενική ευρωπαϊκή κατάταξη προηγήθηκε στην πρώτη θέση το Ρότερνταμ με 14,3 εκατ. κουτιά και ακολούθησαν η Αμβέρσα με 12 εκατ. και το Αμβούργο με 8,52 εκατομμύρια.

Τα σχέδια για την ενίσχυση του λιμανιού με την κατασκευή του νέου Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ανέλυσε μιλώντας στο newmoney ο πρόεδρός του, Αουρέλιο Μαρτίνεζ. «Το λιμάνι αναπτύσσεται με φανταστικό τρόπο» ήταν το πρώτο του σχόλιο:

«Αυξήθηκε η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων κατά 5% το 2021. Είχαμε 5.600.000 εμπορευματοκιβώτια» και συνέχισε:

«Το μεγαλύτερο επενδυτικό μας σχέδιο είναι ο βόρειος εμπορευματικός σταθμός-North Terminal, ο οποίος θα είναι λειτουργικός μάλλον από το 2027-2028 και θα δώσει δυνατότητα εξυπηρέτησης άλλων πέντε εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι. Στόχος μας να ξεπεράσουμε τα 12 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια».

Ακολούθησε ο εξής διάλογος:

-Θα αφήσετε πίσω σας το λιμάνι του Πειραιά;

-Το ελπίζω.

-O Πειραιάς είναι ο μεγάλος σας ανταγωνιστής.

– Ο Πειραιάς έχει έναν διαχειριστή, την Cosco, είναι στην Ανατολική Μεσόγειο και η πλειοψηφία των εμπορευμάτων που διακινούνται από εκεί είναι τράνσιτ. Είναι διαμετακομιστικό κέντρο. Εδώ στη Βαλένθια είναι ισορροπημένη η δραστηριότητά μας. Το 50% είναι το διαμετακομιστικό φορτίο. Η Βαλένθια εξυπηρετεί το 40% της ναυτιλιακής δραστηριότητας της Ισπανία. Και μεγαλώνουμε συνεχώς.

-Με τις επενδύσεις που κάνετε είναι στόχος σας να ξεπεράσετε το Αμβούργο που βρίσκεται στην 3η θέση των ευρωπαϊκών λιμανιών;

– Το Αμβούργο είναι στα 8.500.000 εμπορευματοκιβώτια. Είναι πολύ μπροστά μας. Έχουμε δρόμο ακόμα.

Ο Αουρέλιο Μαρτίνεζ αναφέρθηκε και στις προετοιμασίες του λιμανιού για τα νέα οικολογικά καύσιμα.

«Ετοιμαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε ως καύσιμο το υδρογόνο για τον εξοπλισμό του λιμανιού μας, όπως για τη λειτουργία των γερανών. Το 2023 θα είμαστε έτοιμοι για να εξυπηρετούμε πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε και την ηλεκτρική ενέργεια με ισορροπία μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης. Θέλουμε να έχουμε επάρκεια και αυτονομία έως το 2030».

Διαβάστε ακόμα:

Στην Ελλάδα η Starlink του Έλον Μασκ: Ξεκινά έως το τέλος του μήνα

Δημοσιονομικός χώρος για παροχές λόγω εκτίναξης της οικονομίας έως 7%

Εφορία: Στο μικροσκόπιο οι καταθέσεις του 2015