Του Μηνά Τσαμόπουλου

Λίγες ημέρες πριν την αλλαγή του χρόνου οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει 4,7 δισ. δολάρια για την αγορά συνολικά 292 μεταχειρισμένων πλοίων.

Συνολικά μέσα σε αυτές τις 51 εβδομάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied έχουν αγοραστεί παγκοσμίως 1.441 πλοία εκ των οποίων 573 φορτηγά, 415 δεξαμενόπλοια, 194 containerships και 49 υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 18,537 δισεκατομμυρίων δολαρίων .

Οι Έλληνες έχουν δώσει το 25,4% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 20,2%.

Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους δύο δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 198 πλοίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 292 πλοία που έχουν αγοράσει οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 173 είναι φορτηγά αξίας 2,3 δισεκ. δολ., 82 δεξαμενόπλοια αξίας 1,8 δισ. , 32 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 449,8 εκ. και πέντε υγραεριοφόρο αξίας 126,7 εκατ. δολαρίων.

Από τα 198 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 135 είναι φορτηγά, 49 δεξαμενόπλοια, 10 containerships και τέσσερα υγραεριοφόρα.

Στην τρίτη θέση ανέβηκαν οι Νορβηγοί ξεπερνώντας τους Γερμανούς. Έχουν δώσει 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 54 πλοία εκ των οποίων 14 φορτηγά, 27 δεξαμενόπλοια και 13 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.