του Μηνά Τσαμόπουλου

Στην κλάδο της μεταφοράς φυσικού αερίου επενδύουν ολοένα και περισσότερο, χρόνο με τον χρόνο οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Είναι αξιοσημείωτο ότι από το 2013 ο στόλος LNG ελληνικών συμφερόντων έχει υπερδιπλασιαστεί και από 32 κομμάτια μετράει πλέον 74.

Το 2016 ο αριθμός των πλοίων δεν άλλαξε σε σύγκριση με το 2015, παρέμεινε στα 74 αλλά μεγάλωσε η χωρητικότητα και από τα 3,1 εκατομμύρια τόνους έφθασε τα 3,6 εκατομμύρια σύμφωνα με στοιχεία της Petrofin. Επίσης, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων μειώθηκε στα 3,6 χρόνια.

Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία της Maritime Information Services (ΜΙS) βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas και στόλο από 32 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5.272.580 εκατ. κυβικών μέτρων.

Από αυτά, υπό ναυπήγηση είναι τα 10. Η Maran Gas έχει συστήσει κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ όπου δραστηριοποιούνται τα 13 από τα 32 πλοία LNG του Ομίλου Αγγελικούση.

Ακολουθεί η Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 32 πλοία. Από αυτά , τα 13 μεταφορικής ικανότητας 2.249 εκατ. κυβικών μέτρων ανήκουν στην GasLog άλλα εννέα πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,19 εκατ. κ.μ. ανήκουν στη θυγατρική, GasLog Partners, ενώ πέντε LNG είναι υπό ναυπήγηση. Επίσης, ο Όμιλος διαχειρίζεται άλλα πέντε LNG.

– Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, με 17 LNG Carriers, βρίσκεται στην τρίτη θέση. Από τα 17 πλοία τα επτά ναυπηγούνται.

Ο Γιώργος Προκοπίου είναι από τους πρωτοπόρους πλοιοκτήτες στο βόρειο πέρασμα, το “Northen Sea Rout”, μέσω της Dynagas LNG Partners που ιδρύθηκε το Μάιο 2013 από την Dynagas Holding με σκοπό την ιδιοκτησία και διαχείριση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Το OB RINER της Dynagas με φορτίο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Carrier) που ήταν το πρώτο LNG που διέσχισε το Northern Sea Route. Οι διελεύσεις από το βόρειο πέρασμα συντομεύει τα ταξίδια σημαντικά περιορίζοντας τα κόστη για τους ναυλωτές.

Ακολουθούν ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της TMS Cardiff με πέντε LNG Carriers, η Thenamaris Ντίνου Μαρτίνου με τρία πλοία, η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία και υπό ναυπήγηση έχει δύο πλοία και η Chandris (Hellas).