Επικεντρωμένος στην προσπάθεια μείωσης έως και εξάλειψης μακροπρόθεσμα της εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου με στόχο την ολοκλήρωση της πράσινης μετάβασης και της συμπόρευσης με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς βρίσκεται η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Star Bulk Carrier, με επικεφαλής τον Πέτρο Παππά. Με 128 πλοία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου στο NASDAQ.

Όραμα του Έλληνα πλοιοκτήτη είναι να εξελιχθεί η Star Bulk σε πρωτοπόρο εταιρεία σε θέματα βιωσιμότητας στον κλάδο του ξηρού φορτίου.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία εφαρμόζει μία στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Εξειδικευμένο προσωπικό καταγράφει με ακρίβεια και στη συνέχεια αναλύει την ενεργειακή απόδοση των πλοίων μέσω συστημάτων τηλεμετρίας. Η εταιρεία χρησιμοποιεί συστήματα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων της όπως συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας και συστήματα καθαρισμού του κύτους των πλοίων ώστε να μειώνεται η αντίσταση στο νερό άρα και η κατανάλωση καυσίμου.

Επίσης, η Star Bulk συμμετέχει σε συμπράξεις και οργανισμούς που στοχεύουν στην όσο το δυνατόν γρηγορότερη ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων.

Μιλώντας στο Capital Link, η Chief Strategy Officer της Star Bulk, Χάρις Πλακαντωνάκη ανέπτυξε το σκεπτικό της πολιτικής Περιβάλλοντος, Κοινωνίας και Διακυβέρνησης (ESG):

«Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε το χρονοδιάγραμμα ώστε να συμπλεύσουμε με τους κανονισμούς που απαιτούν τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Χρησιμοποιούμε προηγμένα συστήματα καλύτερης απόδοσης , τα οποία καταγράφουν τςι εκπομπές του στόλου μας. Αξιοποιούμε τεχνικά και λειτουργικά συστήματα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του στόλου, όπως συσκευές εξοικονόμησης» και προσέθεσε: «Παράλληλα συμμετέχουμε στην έρευνα και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας-πράσινης ενέργειας όπως γα παράδειγμα η δέσμευση και αποθήκευση εν πλω διοξειδίου του άνθρακα».

Ο Πέτρος Παππάς, σε συνεργασία με τον δρ Ιωάννη Κούστα της Danaos, συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα το DT4GS με στόχο την υποστήριξη μέσω «έξυπνων» τεχνολογιών των ναυτιλιακών εταιρειών στην επίτευξη έως και 20% μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με χρονικό ορίζοντα το 2026, την παροχή λύσεων για εξοπλισμό εν ενεργεία πλοίων για να πετύχουν μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου έως το 2030 αλλά και ένα πράσινο σχέδιο για ναυπηγήσεις οικολογικών πλοίων κάθε τύπου ξεκίνησε ένα νέο.

Η κεντρική ιδέα είναι ότι όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρείες να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό αντίγραφο ενός πλοίου τους με όλα τα data που το αφορούν για όλο τον κύκλο ζωής του. Αντίγραφο το οποίο θα ενημερώνεται για όλες τις εξελίξεις.

Οι εταιρείες θα μπορούν να το χρησιμοποιούν για να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες με στόχο την μετάβαση στην πράσινη εποχή της ναυτιλίας και μέσα από αυτές τις νέες τεχνολογίες να κάνουν τις επιλογές τους. Το DT4GS απευθύνεται όχι μόνο στις ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και στην ευρύτερη βιομηχανία. Πιο συγκεκριμένα, θα παρέχει σύστημα υποστήριξης για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, λιμενικές υποδομές, εταιρείες ενέργειας αλλά και μεταφορών.

Διαβάστε ακόμη

Τιμ Μπούλμαν (ΟΟΣΑ): Να μειωθούν οι φόροι στη μεσαία τάξη (pic + πίνακες)

Η γνώμη του Βαγγέλη (όπως και του Προκόπη…), οι γαλάζιες παρουσίες στην κηδεία, το θερμόμετρο της Ιντρακάτ και η μάχη του Βόλου

Τelecoms: Ίντερνετ και σήμα στο μετρό αλλά και ψηφιακό μητρώο υποδομών φέρνει το 2023 (γραφήματα)