Αύξηση εσόδων και κερδών σημείωσε το 2022 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του NASDAQ, EuroDry Ltd συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα.

Πιο συγκεκριμένα, ο τζίρος ανήλθε στα 70,2 εκατομμύρια δολάρια έναντι 64,4 το 2012 ποσοστό αύξησης 8,8%. Τα κέρδη έκλεισαν στα 33,5 εκατ. έναντι 31,1 το 2021 ποσοστό αύξησης 7,7%.

Σε επίπεδο δ’ τριμήνου τα έσοδα υποχώρησαν στα 15,1 εκατ. έναντι 22,3 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

Τα κέρδη επίσης είναι μειωμένα φθάνοντας 6,2 εκατ. έναντι 16 εκατομμυρίων το δ’ τρίμηνο του 2021.

Επίσης:

– Καθαρά κέρδη που αναλογούν στους κοινούς μετόχους ύψους 6,3 εκατ. δολαρίων ή 2,21 δολαρίων και 2,20 δολαρίων κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους για το τρίμηνο ύψους 3,3 εκατομμυρίων δολαρίων, ή, 1,18 δολάρια ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ανήλθε σε 7,3 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 10,1 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης ύψους 16.689 δολαρίων ανά ημέρα.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε:

“Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου υποχώρησε σημαντικά από τον Οκτώβριο του 2022 με τις τιμές spot και τους δείκτες του Βaltic Index για τα πλοία Panamax και Kamsarmax να μειώνονται κατά περισσότερο από 50%, ενώ οι τιμές των χρονοναυλώσεων ενός έτους μειώθηκαν κατά περίπου 15%. Η πτώση της αγοράς αντανακλάται στα κέρδη μας για το τρίμηνο”.

Στη συνέχεια αναφέρεται στα αίτια της πτώσης:

“Η επιβράδυνση των εισαγωγών στην Κίνα, η παγκόσμια οικονομική ανησυχία καθώς και η εποχικότητα του εμπορίου είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση της ζήτησης. Μάλιστα η πτώση της ζήτησης σε συνδυασμό με την άμβλυνση της συμφόρησης των λιμένων είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική αδυναμία της αγοράς. Αν και δεν είναι σαφές πόσο γρήγορα μπορούν να αντιστραφούν οι παράγοντες της ζήτησης, υπάρχουν υπάρχουν ορισμένες εξελίξεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως καταλύτες για την ανάκαμψη της ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου” και εξηγεί:

“1.Η Κίνα με την επιστροφή στην “κανονικότητα” μετά το μπρος-πίσω στην πολιτική της COVID, 2. Το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία ενδεχομένως που θα οδηγήσει στην ανοικοδόμηση της χώρας και ένα προβλέψιμο επενδυτικό περιβάλλον με πληθωρισμό υπό έλεγχο θα μπορούσε να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην επιστροφή της ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου στα ιστορικά μέσα επίπεδα και πέραν αυτού.

3. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πηγή αισιοδοξίας μας προέρχεται από το ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του στόλου, το οποίο αναμένεται να περιορίσει την αύξηση του στόλου κατά τα επόμενα 2-3 χρόνια.

4. Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα μπορούσαν επηρεάσουν περαιτέρω την προσφορά χωρητικότητας είτε αναγκάζοντας ορισμένα πλοία να εγκαταλείψουν την υπηρεσία τους είτε μειώνοντας την λειτουργική τους ταχύτητα” και προσέθεσε:

“Πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλή θέση για να επωφεληθούμε από τις αναπτυσσόμενες τάσεις της αγοράς. . Επικεντρωνόμαστε στην επέκταση του στόλου μας είτε με εξαγορές μεμονωμένων πλοίων ή στόλων με βάση τον ισχυρό ισολογισμό μας και, ενδεχομένως, αξιοποιώντας τη δημόσια εγγραφή μας στο χρηματιστήριο ως πλατφόρμα εξυγίανσης. Επιπλέον, συνεχίζουμε να επιδιώκουμε πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, καθώς πιστεύουμε ότι η τιμή της μετοχής μας είναι επί του παρόντος σημαντικά υποτιμημένη”.

 

Διαβάστε ακόμη

Στα €3 δισ. ο λογαριασμός της εφορίας – Τι πρέπει να πληρώσουμε μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου

Γιάννος Μπενόπουλος: «Κίνηση ματ» ετοιμάζει η Cafetex με εξαγορά στη Βρετανία

Οι γιαγιάδες και η αυτοδυναμία, το μπλοκ σε δυο υποψήφιους… Πάτσηδες, τα ψιλά της MIG και ο νέος ασφαλιστικός παίκτης από την Ιταλία