Η απόφαση της P&Ο Ferries να απολύσει την περασμένη εβδομάδα 800 ναυτικούς και μάλιστα μέσω “zoom”-βιντεοκλήσης προκειμένου να τους αντικαταστήσει με φθηνότερα αμοιβόμενους εργαζόμενους τρίτων χωρών, προκαλεί εντονότατους τριγμούς στη Μεγάλη Βρετανία αλλά και εν γένει στον κλάδο των θαλασσίων μεταφορών.

Η βρετανική κυβέρνηση της ζητάει τώρα να επιστρέψει την κρατική χρηματική βοήθεια που είχε λάβει ως στήριξη εν μέσω πανδημίας για τους 800 εργαζόμενους ύψους 10 εκατομμυρίων λιρών.

Η εταιρεία αγοράστηκε το 2019 την DP World, έναντι 421 εκατομμυρίων δολαρίων. Έχει πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον σουλτάνο Αχμέτ Μπιν Σουλαγιέμ και έδρα το Ντουμπάι. Ο Όμιλος το 2021 είχε κέρδη ύψους 1,16 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η DP World υποστηρίζει ότι η επιβίωσή της εξαρτάται από την πραγματοποίηση γρήγορων και σημαντικών αλλαγών χωρίς τις οποίες δεν υπάρχει μέλλον για την P&O Ferries και τις 2.200 θέσεις εργασίας που διατηρεί συνολικά. Ο Όμιλος ισχυρίζεται ότι η απόφαση ήταν αναπόφευκτη λόγω ζημιών που κατέγραψε η P&Ο το 2021 ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών, ήτοι 131 εκατομμυρίων δολαρίων.

Συνδικαλιστικές ενώσεις κάνουν λόγο μέχρι και για προδοσία των βρετανικών εργαζομένων, ενώ κάποιοι χαρακτηρίζουν την υπόθεση σκάνδαλο.

Η εταιρεία ενημέρωσε τους πελάτες της ότι ο στόλος της θα παραμείνει δεμένος στις προβλήτες και ότι οι υπηρεσίες δεν θα λειτουργήσουν τις επόμενες ημέρες.

Η κίνηση έχει πυροδοτήσει πικρία και θυμό, με το απολυμένο προσωπικό να παρευρίσκεται σε διαδηλώσεις στα λιμάνια του Ντόβερ, του Λίβερπουλ και του Χαλ.

Η P&O εκτελεί τέσσερα δρομολόγια επιβατών μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρώπης.

Η P&O Ferries είχε ζημιές το 2019 πριν την πανδημία ύψους 39 εκατομμυρίων και το 2020 86 εκατομμύρια, ενώ το 2021 οι ζημιές ανήλθαν στα 100 εκατομμύρια λίρες.

Διαβάστε ακόμα:

Πότε θα πέσει η τιμή του πετρελαίου – Ράλι 14% σε μόλις τρεις ημέρες

WSJ: Το Plan B για την Ουκρανία που δεν θα μπορέσει να αποφύγει ο Πούτιν

Αβάσταχτη η ακρίβεια, μπαίνει φρένο στην κατανάλωση (πίνακες)