search icon

Ναυτιλία

«Πόλεμος» εκατομμυρίων στο Λιμάνι για τον εφοδιασμό των πλοίων – Το εξώδικο στην Cosco και η αντίδραση των Κινέζων

Το εξώδικο αφορά το αίτημα στην ΑΑΔΕ περί τροφοδοσίας πλοίων - Μιλούν για κατάχρηση εξουσίας - Τι απαντούν, μέσω newmoney, κύκλοι της Cosco

Κόντρες εκατομμυρίων στο λιμάνι του Πειραιά με επίκεντρο τον εφοδιασμό πλοίων. Η αρχή έγινε, όπως είχε αποκαλύψει το Newmoney.gr, όταν η Cosco έστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργο Πιτσιλή με την οποία ζητούσε  να απλουστευτούν μέσω μηχανογράφησης οι διαδικασίες εφοδιασμού και τροφοδοσίας πλοίων που σήμερα γίνονται χειρόγραφα.

Η πλευρά της Cosco ξεκαθάρισε ότι δεν έχει καμία πρόθεση να υποκαταστήσει τους εφοδιαστές ούτε να ανοίξει θυγατρική εταιρεία με αυτό το αντικείμενο.

Αρμοδίως είχε διευκρινιστεί από τη διοίκηση της Cosco μέσω του Newmoney ότι στόχος τους είναι, ειδικά ο Πειραιάς, να εξελιχθεί σε κεντρικό hub εφοδιασμού πλοίων, ειδικά κρουαζιερόπλοιων όπως συμβαίνει με τα λιμάνια της βορείου Ευρώπης, όπως του Ρότερνταμ, του Άμστερνταμ, του Αμβούργου, της Αμβέρσας κ.ά.

«Καλό θα ήταν οι ενδιαφερόμενοι να είχαν απευθυνθεί στην Cosco επισημαίνει η κινεζική πλευρά.

Με τον εκσυγχρονισμό αυτό, προσθέτουν, θα δημιουργηθούν 100άδες θέσεις εργασίας στον κλάδο των εφοδιαστών.

Όμως οι αντιδράσεις από την πλευρά των εφοδιαστών εντάθηκαν. Η κινεζική πλευρά σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney.gr διευκρίνισε ότι “το αίτημα αφορά τον εφοδιασμό των πλοίων με εξοπλισμό και όχι τα τροφοεφόδια”.

Οι εταιρείες εφοδιασμού -τροφοεφοδιασμού οι οποίες έχουν τον δικό τους φορέα, τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εφοδιαστών Πλοίων έστειλαν σήμερα  εξώδικο στους Κινέζους κατηγορώντας τους αφενός ότι  η κίνησή τους συνιστά  αθέμιτη πρακτική. Στο τέλος του εγγράφου όμως αφήνουν ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας ζητώντας από τους Κινέζους συνάντηση για να συζητηθεί από κοινού το θέμα.

Στο εξώδικο αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

«Είναι λοιπόν απολύτως αθέμιτο να προσπαθείτε εκ των προτέρων, με έμμεσο τρόπο, να πείσετε τους αρμοδίους φορείς για τη δήθεν ανάγκη αλλαγής και εκσυγχρονισμού της διαδικασίας εφοδιασμού πλοίων, με μοναδικό στόχο να καταστεί αυτή ακόμη περισσότερο πολύπλοκη, χρονοβόρα και, άρα, ασύμφορη οικονομικά για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις του κλάδου, ώστε να εφαρμοστεί στην πράξη το ρητό: «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό». 

– Η δεσπόζουσα θέση σας στο Λιμάνι του Πειραιά δεν δικαιολογεί την εμφάνιση φαινομένων κατάχρησης εξουσίας, τα οποία θα έχουν ως αποτέλεσμα τον «αργό θάνατο» εκατοντάδων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο Λιμάνι εδώ και έναν αιώνα».

– Το «ενδιαφέρον» σας λοιπόν για τους εφοδιασμούς πλοίων είναι υποκριτικό και προσχηματικό. Αν η εταιρία σας ενδιαφερόταν πραγματικά για την περαιτέρω ανάπτυξη του εν λόγω κλάδου, θα έπρεπε να υποβάλει τις προτάσεις της στον Σύλλογό μας, ο οποίος είναι το αρμόδιο συλλογικό όργανο των εφοδιαστικών επιχειρήσεων” και καταλήγει:

«Σας ΚΑΛΟΥΜΕ όπως άμεσα, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη λήψη της παρούσας, προβείτε σε ανάκληση της ως άνω επιστολής σας και ορίσουμε από κοινού συνάντηση για τη συζήτηση των προτάσεών σας».

Τι απαντά η κινεζική πλευρά

Θέση για όσα υποστηρίζουν οι εφοδιαστές μέσω του εξωδίκου που απέστειλε στην Cosco ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εφοδιαστών Πλοίων και αποκάλυψε το Newmoney παίρνει, ανεπίσημα η κινεζική πλευρά.

Πιο συγκεκριμένα, κύκλοι της COSCO αλλά και του λιμανιού του Πειραιά ερωτηθέντες από το Newmoney τόνισαν:

Η εταιρεία μας από πολλών ετών έχει υποβάλλει εμπεριστατωμένες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών που συνδέονται με τη λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά. Με αγώνα που δόθηκε έναντι δυνάμεων προστατευτισμού, καταφέραμε και καταστήσαμε τον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και το μεγαλύτερο της Μεσογείου.

Είναι προφανές ότι χωρίς τη χρήση των ηλεκτρονικών διαδικασιών και όλων των εργαλείων που παρέχει η ενωσιακή νομοθεσία για τελωνειακές διαδικασίες απλουστευμένες και κοινά εφαρμοζόμενες σε όλα τα κράτη μέλη δεν μπορεί να αναδειχθεί ο Πειραιάς, όπως στοχεύει η Ελληνική Πολιτεία ως πόλος έλξης επενδύσεων και κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου” και συνεχίζουν:

Από το 2017 η εταιρεία μας έχει υποβάλει υπομνήματα που αφορούν, μεταξύ των άλλων, τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας εφοδιασμού πλοίων.

Επισημαίνουμε ότι η ενωσιακή νομοθεσία προβλέπει την εφαρμογή διατάξεων εξαγωγής και επανεξαγωγής για τη διασφάλιση των τελωνειακών και φορολογικών διοικήσεων αλλά και για να υπάρχει ένα ομοιόμορφο πλαίσιο εφαρμογής της διαδικασίας. Άλλωστε και ο Σύλλογος εφοδιαστών πλοίων έχει επανειλημμένα αναφερθεί στην εφαρμογή του ενωσιακού αυτού πλαισίου για τους εφοδιασμούς πλοίων”.

Απευθυνόμενοι στους εφοδιαστές υπογραμμίζουν:

Επαναδιαβεβαιώνουμε όλους τους ενδιαφερόμενους ότι σκοπός της παρέμβασής μας είναι η διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου διαδικασιών που θα έχει σταθερή ενωσιακή νομική υπόσταση, όπου με βάση τις ηλεκτρονικές διαδικασίες θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει ο Πειραιάς ελκυστικό προορισμό για τη δημιουργία HUBS εμπορευμάτων που θα προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων και παράλληλα θα τον επαναφέρει στον χάρτη τον λιμανιών με εφοδιαστικό ενδιαφέρον.

Είναι προφανές η ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών θεωρούμε ότι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να είναι κοινή πρόταση όλων των φορέων” και καταλήγουν:

Στόχος μας η ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών και η εφαρμογή του ενωσιακού δικαίου. Η διατήρηση της ένχαρτης διαδικασίας, της υπογραφής και της σφραγίδας σε έντυπα δε μας βρίσκει σύμφωνους. Είναι απόφαση που ανήκει στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση και στους αρμόδιους Θεσμικούς φορείς, καθότι εκείνοι έχουν την αρμοδιότητα αλλά και την ευθύνη της εφαρμογής της διαδικασίας και των συνεπειών αυτής”.

 

Δείτε όλο το εξώδικο ΕΔΩ

Διαβάστε ακόμη:

Ποιες επιχειρήσεις εντάσσονται στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 6

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Η επιστολή των εργαζομένων στο Μαξίμου – Δραματικές εξελίξεις

ΕΛΤΑ: Σε τροχιά εξυγίανσης – Έρχονται σκληρές περικοπές μετά το πρόγραμμα εθελουσίας

Exit mobile version