Του Μηνά Τσαμόπουλου

Οι δυσλειτουργίες σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, εκείνο του Πειραιά αυξάνουν, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πλοίων, εμπορικών και κρουαζιερόπλοιων. Την κατάσταση περιγράφει με επιστολή της η Διεθνής Ναυτική Ένωση στο νέο υπουργό Ναυτιλίας.

«Στον χώρο των εμπορικών λιμένων αλλά και των επιβατηγών πλοίων Κρουαζιέρας, οι δυσλειτουργίες στον τομέα της πλοηγικής Υπηρεσίας με τις συχνές καθυστερήσεις πλοήγησης των πλοίων, έχουν λάβει σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα λόγω έλλειψης του αναγκαιούντος αριθμού πλοηγών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την γενικώτερη εικόνα της αναξιοπιστίας που εκπέμπεται από τα εμπορικά και τουριστικά λιμάνια της Χώρας μας στο εξωτερικό». Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στα μηχανικά προβλήματα που παρουσιάζονται στις πλοηγίδες:

«Στα ως άνω αρνητικά επίπεδα των παρεχομένων υπηρεσιών από πλευράς Πλοηγικής Υπηρεσίας, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των πλοηγών, που κατ’ επανάληψη έχουν υποβληθεί από την Ένωσή μας στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ, θα πρέπει να προστεθούν και τα προβλήματα που ανακύπτουν αφ’ ενός μεν από την έλλειψη του αναγκαίου αριθμού πλοηγίδων, αφ’ ετέρου δε από συχνές μηχανολογικές βλάβες αυτών, λόγω παλαιότητας ή και έλλειψης εκτεταμένου προγράμματος συντήρησης προς εξασφάλιση της ετοιμότητας και της αξιοπλοΐας αυτών.

Οι ως άνω δυσλειτουργίες επανελήφθησαν και την Παρασκευή 25-11-16 λόγω μη δυνατότητας διάθεσης πλοηγίδας από την Πλοηγική Υπηρεσία, εξ αιτίας μηχανολογικών βλαβών, με συνέπεια την επανάληψη πολύωρων καθυστερήσεων των πλοίων και την κατ’ ανάγκη μίσθωσης ιδιωτικής λάντζας με επιβάρυνση των Ναυτιλιακών Πρακτορείων».