Ο Γιώργος Προκοπίου είναι από τους Έλληνες που έχουν πάρα πολύ στενές σχέσεις με την Κίνα και  την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία. Ήταν ο μόνος Έλληνας πλοιοκτήτης ο οποίος συνόδεψε τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο ταξίδι του στην Κίνα.

Έχει τρέξει σε κινεζικές γιάρδες μεγάλα ναυπηγικά προγράμματα τα τελευταία 20 χρόνια παραγγέλνοντας  περισσότερα από 50 πλοία  σε μία κλίμακα από υπερδεξαμενόπλοια και μικρότερης χωρητικότητας μέχρι φορτηγά πλοία.  Τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί  οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων σε κινεζικά ναυπηγεία με αποτέλεσμα να μπαίνουν λουκέτα.

Σε αυτή τη χρονική συγκυρία κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι ο Έλληνας πλοιοκτήτης ο οποίος βρίσκεται στη 13η θέση στον κατάλογο της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες που πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια ναυτιλία, βρίσκεται σε αναζήτηση ναυπηγείου για να κατασκευάσει πέντε δεξαμενόπλοια με προδιαγραφές φιλικές προς το περιβάλλον.  Eιδικότερα κάνει έρευνα αγοράς για δύο υπερ-δεξαμενόπλοια VLCC  και τρία suezmax που είναι χωρητικότητας άνω των 155.000 τόνων. Το  ύψος μιας τέτοιας επένδυσης υπολογίζεται στα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Αυτή την περίοδο σύμφωνα με στοιχεία  του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons o Γιώργος Προκοπίου με τον όμιλο της Dynacom έχει παραγγελίες για πέντε πλοία  χωρητικότητας 513.000 τόνων εκ των οποίων τρία δεξαμενόπλοια και δύο LNG.

Επικεφαλής τριών ναυτιλιακών εταιρειών, της Dynacom, Dynagas και  Sea Trade εκ των οποίων οι δύο πρώτες είναι εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά, διαθέτει  έναν στόλο από 113 πλοία συνολικά. Όπως ο ίδιος επισημαίνει «έκανα το χόμπι μου επάγγελμα».

Συνηθίζει να λέει: «Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Πάντα έρχεται η καλή στιγμή.  Οι κύκλοι υπάρχουν από την εποχή των Φαραώ. Είχαμε τα επτά χρόνια με τις παχιές αγελάδες  και μετά άλλα επτά χρόνια με καταστροφές. Η περιοδικότητα και κυκλικότητα είναι μέσα στη φύση. Θέλει  όμως να μένετε δυνατοί».

Τα τελευταία  τρία χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές μειώνουν σταδιακά τον αριθμό των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων.  Οι φουρτούνες που τους βρήκαν λόγω κακής ναυλαγοράς και η δυσκολία εξεύρεσης χρηματοδότησης  τους μετέτρεψε περισσότερο σε «παίκτες» παρά σε  καθαρούς επενδυτές. Έκριναν τις νέες συνθήκες υπολόγισαν την άνοδο της αγοράς σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων και έπραξαν κατάλληλα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Clarkons  από τις  502 παραγγελίες για ναυπηγήσεις το 2016 ο αριθμός τους έπεσε στις  326 το 2017 και στις 248 το 2018.  Ενδιαφέρον δείχνουν για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και  για τα δεξαμενόπλοια.

Λόγω  της   μείωσης παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές κράτησαν παλαιότερα σκαριά που έχουν στον στόλο τους με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου να αυξηθεί στα  9  έτη από τα 8,6 το 2017.

Στις αρχές του 2019, οι παραγγελίες για τη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων πλοίων (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) διαφόρων τύπων  ανήλθαν σε 223, συνολικής χωρητικότητας 25,03 εκατομμύρια dwt) από τις συνολικά 2.578 παραγγελίες, χωρητικότητας 189,78 εκατομμυρίων dwt.

Από αυτά τα πλοία, 139 είναι δεξαμενόπλοια, που αντιστοιχούν στο 31,86% των παραγγελιών (dwt) δεξαμενοπλοίων παγκοσμίως. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται 51 πετρελαιοφόρα LNG / LPG, που αντιστοιχούν στο 35,34% της υπό  παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) LNG / LPG, καθώς και 26 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών / παραγώγων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 10,72% της υπό παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt).

O υπό ναυπήγηση ελληνικός στόλος περιλαμβάνει επίσης: 71 φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου, που αντιστοιχούν στο 7,40% της υπό παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και  13 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο 3,24% της υπό παραγγελία παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt).