Το τέταρτο τρίμηνο του 2019, ο καθαρός κύκλος εργασιών της Seanergy Maritime, ανήλθε στα 27,8 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 3% συγκριτικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου ανήλθε σε 22.935 δολάρια αυξημένος κατά 50% από 15.312 δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Επιπλέον, το καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας ανήλθε σε 3,1 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 3,2 εκατ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2018.

Για το 2019, ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε στα 86,5 εκατ. δολάρια, έναντι 91,5 εκατ. δολαρίων το 2018. Η μείωση οφείλεται κυρίως στην πώληση δύο Supramax το 2018. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου το 2019 ανήλθε σε 14.694 δολάρια, αυξημένος κατά 12% από τα 13.156 δολάρια το έτος 2018. Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων (OPEX) βελτιώθηκε από 5.198 δολάρια το 2018 σε 5.172 δολάρια το 2019.

Το καθαρό αποτέλεσμα δείχνει μείωση ζημιών στα 11,7 εκατ. δολάρια, έναντι 21,1 εκατ. δολαρίων το 2018. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν 23,8 εκατ. δολάρια, έναντι 15, 7 εκατ. δολαρίων το 2018, ποσοστό αύξησης 52%

Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα στην λήξη του 2019 ανήλθαν σε 14,6 εκατ. δολάρια, σχεδόν διπλάσια από τα 7,4 εκατ. δολάρια στο τέλος του 2018. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2019 ανήλθαν σε 29,9 εκατ. δολάρια έναντι 21,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.

«Το 2019, η αγορά των Capesize βελτιώθηκε σημαντικά και αυτό αντανακλάται στην βελτιωμένη απόδοση του στόλου μας. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου μας ανήλθε σε 22,935 δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2019, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες τιμές του δείκτη BCI την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Η εταιρεία έκλεισε με κέρδη για δύο διαδοχικά τρίμηνα, σηματοδοτώντας ένα κερδοφόρο δεύτερο μισό του 2019 και αποδεικνύοντας τη σημαντική δυνατότητα κερδοφορίας της εταιρείας ακόμα και σε δυσμενείς περιόδους για την αγορά» επισημαίνει ο Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Στη συνέχεια αναλύοντας την ναυλαγορά στην αυγή του 2020 υπογραμμίζει: «Η ναυλαγορά αυτή την περίοδο διανύει σημαντική πτώση που οφείλεται σε παράγοντες, όπως η προσαρμογή των δεικτών του Baltic Exchange στις νέες τιμές των συμβατών καυσίμων, τα καιρικά φαινόμενα στη Βραζιλία που μείωσαν το ρυθμό εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος, καθώς και η επιδημία του κοροναϊού στην Κίνα. Παρόλα αυτά, τα μηνύματα της αγοράς είναι αισιόδοξα, καθώς οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία αναμένεται να επιταχυνθούν κατά το υπόλοιπο του 2020 βάσει των νέων ετήσιων προβλέψεων που γνωστοποίησε η Vale. Επιπλέον, οι επενδύσεις υποδομών στην Κίνα υπολογίζεται να σημειώσουν ρυθμό αύξησης έως και 7% για το 2020 ώστε να αντισταθμιστεί το ασθενέστερο πρώτο τρίμηνο. Τέλος, οι τιμές των καυσίμων μειώνονται από τη αρχική μεταβατική περίοδο της εφαρμογής του IMO 2020 τον Ιανουάριο, γεγονός που καθιστά τη spot αγορά πιο κερδοφόρα» και συμπληρώνει:

«Επιπροσθέτως, αξιοσημείωτο είναι ότι η σημαντική οικονομική μας απόδοση το 2019 επετεύχθη με επιβαρυμένο πρόγραμμα δεξαμενισμών, καθώς επτά από τα δέκα πλοία μας ολοκλήρωσαν τους δεξαμενισμούς τους μέσα στο 2019. Οι σχετικές ημέρες επισκευής ανήλθαν σε 233, σε σύγκριση με μόνο 13 ημέρες το 2018, γεγονός που περιόρισε την απόδοση του στόλου μας για το 2019. Για το 2020 αναμένουμε ελάχιστες μέρες εκτός ναύλου, βελτιώνοντας περαιτέρω την κερδοφορία μας».