Μία μεγάλη εταιρεία με στόλο δεξαμενόπλοιων δημιουργείται με έδρα την Ελλάδα και την Κύπρο. Προκύπτει από την απορρόφηση στην ουσία της βελγικών συμφερόντων Euronav από τη νορβηγική Frontline συμφερόντων του μεγαλύτερου ιδιώτη εφοπλιστή του Νορβηγού John Fredriksen με την μέθοδο ανταλλαγής μετοχών.

Σε κάθε 1,45 μετοχές Frontline θα αντιστοιχεί μία μετοχή της Euronav. Όπως ανακοινώθηκε, η συμφωνία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Frontline και από όλα τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Euronav.

Η νέα εταιρεία που θα ονομάζεται Frontilne και θα ελέγχει ένα στόλο 146 πλοίων εκ των οποίων 68 δεξαμενόπλοια VLCC, 56 Suezmaxes, 20 LR2/Aframax και δυο πλοία -πλωτές μονάδες αποθήκευσης αργού (FSO). Θα συνεχίσει να έχει γραφεία στην Ευρώπη, Κύπρος-Ελλάδα- Βέλγιο-Νορβηγία Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ασία από τη Σιγκαπούρη

Οι μετοχές του νέου ομίλου θα διαπραγματεύονται στα Χρηματιστήρια Euronext Βρυξελλών, ΟSΕ (Όσλο) και NYSE (ΗΠΑ).

Οι διαπραγματεύσεις για την συγχώνευση είχαν αρχίσει εδώ και πολύ καιρό μετά από πρόταση του μεγαλομετόχου της Frontline John Fredriksen.

Αρχικώς οι μεγαλομέτοχοι της Euronav, η οικογένεια Saverys διαφωνούσαν. Τελικά η πλειοψηφία των μετόχων της βελγικής εταιρείας την ενέκρινε με έδρα στην Κύπρο και γραφεία στην Ελλάδα όπου η Euronav έχει τη βάση της στηριζόμενη σε Έλληνες και στην ελληνική τεχνογνωσία ενώ 14 πλοία της έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία.

Η κεφαλαιοποίηση θα ξεπεράσει τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ με βάση τις τρέχουσες αξίες των αντίστοιχων εταιρειών στις 8 Ιουλίου 2022.

Με βάση την τιμή μετοχής της Frontline 8,34 δολ. ανά μετοχή με βάση το κλείσιμο του NYSE στις 8 Ιουλίου 2022-, η ανταλλαγή αντιπροσωπεύει αξίας 12,09 δολ. ανά μετοχή της Euronav. Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ για τους Νορβηγούς και 246 εκατ. δολ. για τους Βέλγους.

Επικεφαλής της νέα δομής θα είναι ο Hugo De Stoop ως Διευθύνων Σύμβουλος, ο οποίος ήταν και Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav, δήλωσε: «H προτεινόμενη συναλλαγή είναι μια τεράστια ευκαιρία να κατακτήσουμε ηγετική θέση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς επιδιώκουμε να κυριαρχήσουμε στη μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης ναυτιλίας».

Ο Lars H. Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline επεσήμανε: «Συγχωνεύουμε μια ισχυρή επιχειρησιακή, τεχνική και εμπορική πλατφόρμα για να ενισχύσουμε την αξία των μετόχων».

Διαβάστε ακόμη

O σημαντικός ρόλος της ελληνόκτητης ναυτιλίας μπροστά στον κίνδυνο οι Ρώσοι να κλείσουν οριστικά τον Nord Stream 1

Νόβακ Τζόκοβιτς: Ο «Μίδας» των κορτ – Τα έπαθλα των 160 εκατ. δολ. και οι business του (pics)
Τζεντιλόνι: Η ΕΕ προετοιμάζεται για ενδεχόμενη περικοπή στο ρωσικό φυσικό αέριο