Δυναμώνει συνεχώς το αποτύπωμα της Πολωνίας στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στην Έκθεση των Ποσειδωνίων συμμετέχουν 22 εταιρείες από όλο τα ναυτιλιακό φάσμα σε μία ακόμη προσπάθεια περαιτέρω ανοίγματος της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Σε ημερίδα που διοργάνωσε η πολωνική πρεσβεία στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo έδωσαν το «παρών» εκπρόσωποι της πολωνικής κυβέρνησης, των Λιμενικών Αρχών και των ναυπηγείων όπου πελάτες είναι πολλά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού.

Ο Πολωνός πρέσβης Artur Lompart επεσήμανε: «Το 2018 γιορτάσαμε τα 100 χρόνια από την ανεξαρτησία της Πολωνίας. Και το 2020 100 χρόνια από την χρονιά που η Πολωνία απέκτησε και πάλι πρόσβαση στη θάλασσα, στη Βαλτική. Φτιάξαμε ναυπηγική βιομηχανία που άντεξε στα δύσκολα χρόνια. Από τα ναυπηγεία του Γκντανσκ άρχισε η πτώση του κομουνισμού στην Ανατολική Ευρώπη. Είμαστε περήφανο μέλος της ΕΕ. Επενδύουμε στον τεχνολογικό τομέα και στην πράσινη ναυτιλία. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες στηρίζουν την ναυπηγική μας βιομηχανία. Ήρθαμε στα Ποσειδώνια για να δείξουμε στους Έλληνες αλλά και στους εκπροσώπους της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας την πρόοδό μας και τι μπορούμε να προσφέρουμε σε ένα νέο επιχειρηματικό ναυτιλιακό περιβάλλον».

O γενικός γραμματέας ναυτιλιακών επενδύσεων και υποδομών Marek Grobarczyk τόνισε: «Υπάρχουν γεωπολιτικές εξελίξεις. Στο πόλεμο στην Ουκρανία η Πολωνία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο ως hub ελευθερίας. Οργανώνουμε διαδρόμους επικοινωνίας από τη Δύση προς την Ουκρανία. Ζούμε σε νέους καιρούς , υπάρχουν νέες κατευθύνσεις και τεχνολογικές συνεργασίες, ναυπηγούνται νέα σύγχρονα πλοία με εξελιγμένες προδιαγραφές, η ναυτιλία προχωράει σε νέα εποχή. Εύχομαι ένα καλό μέλλον και ειρήνη».

Όσον αφορά στη λιμενική πολιτική ο Lukasz Greinke διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού του Γκντάνσκ επεσήμανε τη ραγδαία ανάπτυξή του: «Είναι το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο λιμάνι στην Ευρώπη. Αυξήθηκαν τα φορτία κατά 110% την τελευταία 10ετία. Το 2021 τα φορτία που εξυπηρετήθηκαν έφθασαν τους 53,2 εκατομμύρια τόνους ενώ το 2022 θα ξεπεράσουν τα 60 εκατομμύρια. Μέσα σε τέσσερα χρόνια οι επενδύσεις στις υποδομές αγγίζουν το 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Θα είναι έτοιμες το 2024».

 

– Το νέο terminal -Baltic Hub 3 προσθέτει ετησίως 1,5 εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια

– Νέα προβλήτα μήκους 717 μέτρων και βάθους 18

Ο Jacek Greinke, διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού της Γκντίνια επεσήμανε τον κομβικό ρόλο του λιμανιού στις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, εμπορευματοκιβωτίων, επιβατηγών και ro-ro.

Η θέση της Πολωνίας την καθιστά κομβικής σημασίας στο θαλάσσιο εμπόριο, στις θαλάσσιες μεταφορές και στην επιβατηγό ναυτιλία για τη Βαλτική και τη Βόρειο Θάλασσα και διαδραματίζει πλέον σημαίνοντα ρόλο με τις επενδύσεις που έχουν γίνει και γίνονται. Οι μεγαλύτερες Liners εταιρείες αλλά και της επιβατηγού ναυτιλίας χρησιμοποιούν τα πολωνικά λιμάνια.

Τέλος τα πλεονεκτήματα του Πολωνικού Νηογνώμoνα που έχει έδρα και στον Πειραιά ανέπτυξε ο κάπτεν Henryk Sniegocki, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Διαβάστε ακόμα:

Αδήλωτα τετραγωνικά: Επιστρέφονται «πρόστιμα» για δηλώσεις που έγιναν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022

Motor Oil: Άλμα με 800 MW στις ΑΠΕ – Tέλη του έτους τελειώνει το deal με την Ελλάκτωρ