H χάραξη μιας ενιαίας στρατηγικής για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερομένων με αυτά εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών στη Μύκονο αποτέλεσε το αντικείμενο συνάντησης του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου Αθανάσιου Κουσαθανά – Μέγα με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας παρουσία και φορέων του νησιού που έχουν αρμοδιότητα στην λειτουργία του λιμανιού.

Πιο συγκεκριμένα:

i. Συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τα δρομολόγια των πλοίων, την παραμονή τους στα κρηπιδώματα στο λιμάνι Τούρλου όπου παραβάλουν, καθώς και στο αγκυροβόλιο, από όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες με τα σκάφη των Λεμβούχων. Στο θέμα αυτό έγινε εκτεταμένη αναφορά για τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται έγκαιρα, ώστε να αποφεύγεται συνωστισμός τις περιόδους αιχμής του θέρους, οπότε και συμβαίνει να υπάρχουν ταυτόχρονες αφίξεις μεγάλου αριθμού κρουαζιεροπλοίων.

Τονίστηκε ότι, η τήρηση του συστήματος berth allocation, θα πρέπει να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το συντομότερο ώστε, να ενημερώνονται έγκαιρα οι διαχειρίστριες εταιρείες – χρήστες, σχετικά με τη δυνατότητα παραβολής των πλοίων στις εγκαταστάσεις λιμένος ή στα αγκυροβόλια. Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγεται συνωστισμός, ο οποίος θα μπορούσε να οδηγήσει σε ταλαιπωρία των επιβατών.

ii. Έγινε ειδική αναφορά στην ανάγκη παραχώρησης μήκους κρηπιδώματος στο παλιό λιμάνι, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των σκαφών που αποβιβάζουν τους επιβάτες εκεί, σημείο από το οποίο διευκολύνεται η επίσκεψη των στα ενδιαφέροντα της ευρύτερης περιοχής.

iii. Επισημάνθηκε ότι, η κλιματική αλλαγή και οι δύσκολες καταστάσεις που ζήσαμε την περασμένη τουριστική περίοδο, είναι θέμα για το οποίο επιβάλλεται να υπάρχει έγκαιρα σχεδιασμός για τα επιβαλλόμενα κατά περίπτωση μέτρα, όπως της εξασφάλισης αιθουσών παραμονής επιβατών – passenger terminals – με κλιματισμό, για την παραμονή των επιβατών.

Επιβεβαιώθηκε η ανάγκη υλοποίησης όλων των αναγκαίων έργων και σχεδιασμών στην υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων, προς εξυπηρέτηση και των αποβιβαζομένων επιβατών.

Οι δύο φορείς, πάροχοι και χρήστες, συμφώνησαν στην αναγκαιότητα τακτικών συναντήσεων μεταξύ τους, προκειμένου να συζητούνται όλα τα θέματα, ώστε να λαμβάνονται έγκαιρα τα αναγκαία μέτρα προς διευκόλυνση της κίνησης των πλοίων αλλά και των επιβατών – τουριστών.

Σύμφωνα με αναλυτές «η τρέχουσα κατάσταση στη Μέση Ανατολή έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει τον τομέα τοπικά, οδηγώντας τις εταιρείες που προηγουμένως δραστηριοποιούνταν σε δρομολόγια προς και από το Ισραήλ να αναδιατάξουν τα δρομολόγιά τους προς άλλες περιοχές, όπως την Κεντρική και Δυτική Μεσόγειο.

Αυτό ενδέχεται να μεταβάλει την πορεία της Ελλάδας από μια δυναμική ανάπτυξης σε μια πιο σταθεροποιημένη για το 2024 με μεγέθη αντίστοιχα του 2023. Η κρουαζιέρα είναι εμπειρία και η Ελλάδα πρέπει να οδηγεί τις εξελίξεις ως οδηγός και όχι απλά ως παρατηρήτρια».

Διαβάστε ακόμη

Ψάλτης: «Υπέρβαση των στόχων για κερδοφορία, κεφαλαιακή επάρκεια και δείκτη ΜΕΑ» – Το νέο τριετές business plan

Μείωση επιτοκίων: Στάση αναμονής από την ΕΚΤ – Χαμηλώνουν τον πήχη οι επενδυτές (γραφήματα)

ΕΑΕΕ: Πάνω από 6.400 περιπτώσεις ασφαλιστικής απάτης εξακριβώθηκαν το 2022

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ