Οι ουρανομήκεις επιδόσεις της περασμένης εβδομάδας στην αγορά ξηρού χύδην είναι ένα καλό σημάδι για τα μελλούμενα, με τους σκεπτικιστές, προς το παρόν, να παραμερίζονται στην άκρη. Με την ταχεία άνοδο των ναύλων που σημειώθηκε τις τελευταίες ημέρες σε συνδυασμό με την έντονη ανάκαμψη που παρατηρείται στις τιμές των εμπορευμάτων σχεδόν

φαίνεται σαν πρόδρομος αυτού που πρόκειται να ακολουθήσει. Τα τεράστια κέρδη σημειώθηκαν σε όλες τις βασικές αγορές από την αρχή του έτους. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το καλοκαίρι θα είναι ακόμα καλύτερο φθάνοντας τη ναυλαγορά σε επίπεδα που δεν έχουμε ΄δει από το κρίση του 2008.

τους όρους των ναύλων, αφήνοντάς μας τη δυνατότητα να δούμε επίπεδα που δεν έχουν δει ήδη πριν από τη μεγάλη ύφεση του 2008. Αυτή η άνοδος οφείλεται σαφώς στην ακόρεστη όρεξη που έχει δείξει η Κίνα για εισαγωγές πρώτων υλών αργά. Οι τιμές του σιδηρομεταλλεύμματος αυξήθηκαν την Παρασκευή στο υψηλότερο επίπεδο αγγίζοντας για άλλη μια φορά το ποσό των 220 δολαρίων ΗΠΑ ανά τόνο.

Την πορεία του σιδηρομεταλλεύμματος ακολούθησαν ο άνθρακας και τα σιτηρά.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι υπάρχει η αίσθηση είναι ότι ένα νέο υψηλό στη ναυλαγορά θα σημειωθεί πριν από τα τέλη Αυγούστου.

Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι το 2021 έχει όλα τα εφόδια να είναι η καλύτερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας.

Καταρχήν στηρίζονται στο γεγονός ότι θα υπάρξει ισορροπία μεταξύ προσφοράς χωρητικότητας και ζήτησης. Η αύξηση του στόλο ήταν συγκρατημένη φθάνοντας όσο αφορά τον αριθμό πλοίων στο 3% ενώ οι παραγγελίες που δόθηκαν στα ναυπηγεία μειώθηκαν κατά 38%.

Ο βραχνάς της υπερπροσφοράς χωρητικότητας φαίνεται να απαλύνεται.

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε κατά 17,2% την εβδομάδα 7-12 Ιουνίου 2021 και από τις 2.438 μονάδες έκλεισε στις 2.857. Ο μέσος όρος είναι 2.146 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.

Τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά βρίσκονται ζουν τον “μήνα του μέλιτος”. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 32,6% από τις 2.524 μονάδες στις 3.346. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 26.086 δολάρια την ημέρα έως τις 48.750 δολάρια. Στην άνοδο συνέβαλε η αύξηση της κίνησης φορτίων στη γραμμή Βραζιλίας-Κίνας.

Στα Panamax σημειώθηκε αύξηση της ναυλαγοράς κατά 12,6% από τις 2.933 μονάδες στις 3.302. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 15.260 δολάρια την ημέρα έως τις 40.841 δολάρια.

Στα Supramax η αύξηση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 5,8% από τις 2.449 μονάδες στις 1.592. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 25.872 δολάρια την ημέρα έως τα 37.486 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε και εκεί αύξηση του δείκτη κατά 1,8% από τις 1.337 μονάδες στις 1.361. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 20.036 δολάρια την ημέρα έως τις 29.372 δολάρια.